7106
Sök

Måste man ha bakskärmar på en pick up?

Svetsare/Smed/Skrotnisse
206 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Går i funderingar kring att köpa en Chevrolet S10 -92 (gamla kantiga modellen) att göra i ordning som vinterbil och ställa in c10:an över vintern. Har hittat en som det sitter träflak på, fulast tänkbara modell men passar min plånbok väldigt bra. Dock sitter det inga skärmar på under flaket men flaket går dock något utanför däcken. Måste det sitta skärmar eller räcker det att flaket sticker utanför? Tror inte flaket är hemmabygge då jag fått för mig att jag sett den modellen förut. Nån som vet? Tacksam för svar

"Den kan vara bra att ha"

517 Inlägg
2 juli 2011
Har den besiktigats i det utförandet tidigare så borde det väl vara ok? eller har tidigare ägare kanske nallat stänkskärmarna till något släp eller liknande? tongue

Kanske det räcker med ett par stänklappar så inte bakomvarande bilister får stenskott på sig.
I värsta fall så får du väl köpa några billiga universal stänkskärmar från biltema...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 juli 2011
Typ släpvagnsskärm eller stor stänklapp kan vara bra för sprutets skull men du behöver inte ha några egentliga skärmar.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Svetsare/Smed/Skrotnisse
206 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Ok, tack för svaren. Lutar väl åt att jag sätter dit nåt iaf. Knäcker nog till några plåtar i kantpressen på jobbet för att slippa gnäll på besiktningen. Har inte vart o tittat på bilen än utan bara fått lite bilder men nu börjar jag bli osäker på om det flaket verkligen suttit där från början. Måste man regbes om man byter flak? Så länge det har samma mått ska det väl inte spela nån roll?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 juli 2011
Sotar_n81 skrev:
Ok, tack för svaren. Lutar väl åt att jag sätter dit nåt iaf. Knäcker nog till några plåtar i kantpressen på jobbet för att slippa gnäll på besiktningen. Har inte vart o tittat på bilen än utan bara fått lite bilder men nu börjar jag bli osäker på om det flaket verkligen suttit där från början. Måste man regbes om man byter flak? Så länge det har samma mått ska det väl inte spela nån roll?

Flaket ska reggas, hur noga det är vet jag inte. Men jag skulle nog tro att det är en efterkonstruktion pga rost, det är en bra & billig lösning. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Svetsare/Smed/Skrotnisse
206 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
Ok. Jag får väl kolla lite hur det stämmer med mått och så. Är det liknande kan man ju chansa o åka in o bes o se om de säger nåt. smile

Sök