5496
Sök

Fixa små bucklor med värme och kyla ?

Kung
603 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Har hört ett rykte/myt om att man kan värma upp mindre bucklor på bilen med tex en varmluftspistol eller en hårtork och sen när dom är varma nog så ska man kyla ner dom med tex kolsyra och då ska plåten jämnas ut utan att lämna märken på lack eller plåt.

Någon som testat detta och vet om det funkar ?

Ska tydligen funka på skador som är mindre än en 5 krona.

Förlåt om jag postat fel men hittade inget bättre ställe att fråga, kanske off topic iförsig.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
13 juli 2011
Uttelito skrev:
Har hört ett rykte/myt om att man kan värma upp mindre bucklor på bilen med tex en varmluftspistol eller en hårtork och sen när dom är varma nog så ska man kyla ner dom med tex kolsyra och då ska plåten jämnas ut utan att lämna märken på lack eller plåt.

Någon som testat detta och vet om det funkar ?

Ska tydligen funka på skador som är mindre än en 5 krona.

Förlåt om jag postat fel men hittade inget bättre ställe att fråga, kanske off topic iförsig.

Funkar!
http://youtu.be/ILVWPzO_swY

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Lowlife
809 Inlägg
13 juli 2011
Det ska funka! Har dock aldrig testat själv, men titta på youtube och testa själv?:-) lycka till!

Mvh

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

Kung
603 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Verkar funka på stora bucklor också, ska testa detta när jag kommer hem från göteborg, om någon testat så ge gärna tips, verkar ju asnice smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

3 466 Inlägg
14 juli 2011
Detta låter intressant, hoppas på lite före och efterbilder wink

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Kung
603 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
bra ide, ska ta bilder innan jag gör det smile

Sök