Dålig kvalitét på domkraft från Jula! varning!

Freddeponken
18 juli 2011 · 663 Inlägg

jag tror desto fulare desto bättre, man ska inta falla för saker som ser flashiga ut=)

Senast redigerat av Freddeponken (18 juli 2011)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
18 juli 2011 · 3 929 Inlägg

Vi kör alltid upp bilarna på träbitar och sedan hissar! Skit smidigt! big_smile Och byggt en trä ramp som vi kör upp bilarna på!
Fast nu köpte far precis en bil lyft till garaget så det kommer väl inte behövas lite mycket längre

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
RD_87 Skrotsamlare
18 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Vi kör alltid upp bilarna på träbitar och sedan hissar! Skit smidigt! big_smile Och byggt en trä ramp som vi kör upp bilarna på!
Fast nu köpte far precis en bil lyft till garaget så det kommer väl inte behövas lite mycket längre

Fusk! Vill du byta farsa med mig? tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Erick
18 juli 2011 · 4 767 Inlägg

Jag måste höja taket i mitt garage för att få in en lift.. plats finnes men inte höjd sad

Men nu ska vi inte gå offtopic.. åter till ämnet! big_smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Freddeponken
19 juli 2011 · 663 Inlägg

Erick skrev:
Jag måste höja taket i mitt garage för att få in en lift.. plats finnes men inte höjd sad

Men nu ska vi inte gå offtopic.. åter till ämnet! big_smile

fasen Erick var det inte du som byggde garaget har jag väl för mig eller var huset "klart" när ni köpte det? annars dålig planering!smile))lol

Glader9991
19 juli 2011 · 956 Inlägg

http://www.jula.se/garagedomkraft-2-25-ton-229500

Sån har jag haft i några år. Funkar OK.
Den har dock problem med att hålla trycket. I vintras när jag stöttade upp motorn med den, för jag demonterat ena motorfästet fick man gå ut en gång varje dag och pumpa upp den igen. För den hade sjunkit lite.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 juli 2011 · 3 929 Inlägg

RD_87 skrev:

Thunderbird88 skrev:
Vi kör alltid upp bilarna på träbitar och sedan hissar! Skit smidigt! big_smile Och byggt en trä ramp som vi kör upp bilarna på!
Fast nu köpte far precis en bil lyft till garaget så det kommer väl inte behövas lite mycket längre

Fusk! Vill du byta farsa med mig? tongue

NEVER! big_smile

Erick: Vi har normal höjd i garaget. Fungerar så länge det inte är en Cheva Blazer man hissar eller liknande big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Glesmark
16 december 2011 · 1 938 Inlägg

Min jula-domkraft pajjade me, den bara sjunker ner hela tiden, ibland efter 10 sek och ibland efter 1 minut.
Köpte på mig en biltema av nån större modell, går kanske inte under dom mest sänkta bilarna, men den lyfter typ 550 högt så de e ju gött om man köper deras högre pallbockar å kan ha bilen upphissad som fasen. smile

Erick
17 december 2011 · 4 767 Inlägg

Freddeponken skrev:

Erick skrev:
Jag måste höja taket i mitt garage för att få in en lift.. plats finnes men inte höjd sad

Men nu ska vi inte gå offtopic.. åter till ämnet! big_smile

fasen Erick var det inte du som byggde garaget har jag väl för mig eller var huset "klart" när ni köpte det? annars dålig planering!smile))lol

Garaget stod där när jag köpte huset tongue Annars hade jag ju såklart byggt högre i tak smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
hardrox
17 december 2011 · 731 Inlägg

Jag kör med Big red utan pallbockar. Hittils lever jag

Audi RS3 (2018)
Xuri One Man Clan
17 december 2011 · 4 287 Inlägg

biltemas är lika dålig....mina hjulager har brustit å hjulen tillar bort, har man otur välter domkraft om den används....skitgrejer.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
PMPerformance
17 december 2011 · 2 266 Inlägg

Race domkraften skaman bara ha och lätta sänkta bilar från marken så man får under en riktigt domkraft som inte viker sig. Så kör jag iallafall, haft min jula i fyra år nu och den kan sjunka nån cm och vi har inte gett den en service alls såg att den tappat nån skruv nu senast jag använde den.

Senast redigerat av PMPerformance (17 december 2011)

svetsdiff !!!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 december 2011 · 13 729 Inlägg

Erick skrev:

Freddeponken skrev:

Erick skrev:
Jag måste höja taket i mitt garage för att få in en lift.. plats finnes men inte höjd sad

Men nu ska vi inte gå offtopic.. åter till ämnet! big_smile

fasen Erick var det inte du som byggde garaget har jag väl för mig eller var huset "klart" när ni köpte det? annars dålig planering!smile))lol

Garaget stod där när jag köpte huset tongue Annars hade jag ju såklart byggt högre i tak smile

hehe tur det annars hade du nästan fått skämmas lite om man tabbar sig med takhöjden som bilintreserad..

polarn håller på att instalera en andra lift i sitt garage som ligger några meter från huset smile

iof driver han sin firma där oxå

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
zovix Maskinbefäl
17 december 2011 · 1 038 Inlägg

hardrox skrev:
Jag kör med Big red utan pallbockar. Hittils lever jag

Då har du haft tur!

Man ska aldrig skruva under något upplyft utan att säkra det först...

Antingen en pallbock under eller lägg åtminstånde hjulet under så du inte blir helt platt när domkraften viker sig/välter.

Dessutom ett annat säkerhets-tips. Skruva aldrig på en maskin med motorn igång. Undantaget är finjusteringar t.ex förgasar/ tändinställning.

Har egen erfarenhet och en bekant till mamma som dog på det sättet.

Med vänlig hälsning, Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
hardrox
17 december 2011 · 731 Inlägg

Det är helt klart idiotiskt.. Men hur som helst har jag vid flertal tillfällen haft min big red upphissad i flera dygn utan att tappa en endaste centimeter. Då har jag haft bock under som säkerhet ifall att den tappar, hade ca 1cm mellan bock o bil då.

Audi RS3 (2018)
Hool
17 december 2011 · 1 067 Inlägg

Jackstands!? Do you use them?! 

Man litar aldrig någonsin på en domkraft hur mycket den än kostar.   Bilen  hissas och ställs på bockar..  Punkt slut.

Frågor?

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Munkis
17 december 2011 · 1 635 Inlägg

Köpte en billig röd 2tons domkraft på jula och den höll på att kosta mig mina fingrar! . Hissade upp bilen som vanligt och precis när jag släppte skaftet på domkraften så sköt den en backventil så att skaftet slog rakt in i sidan på bilen med hela bilens tyngd.

Var lite meckigt att få ner bilen tongue

G-sson
17 december 2011 · 612 Inlägg

Inte heller pallbockar är ofelbara. Tänkvärt om man ska kravla omkring under två ton järnskrot...

Hool
17 december 2011 · 1 067 Inlägg

G-sson skrev:
Inte heller pallbockar är ofelbara. Tänkvärt om man ska kravla omkring under två ton järnskrot...

Förvisso inte men lyftgrejer som säljs i fackhandeln är testade på 3x angiven vikt. 

Köper man kinesisk plåtfaner på biltema så är det ju en liten chansning..

Har ännu inte sett en pallbock som gett med sig när man hållit på inom angivna vikter och använd huvudet när man placerat dem och haft någorlunda plant  underlag. 

Men finns vissa som kan få skrot att hålla och vissa kan söndra ett spett..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang