Angående: Tips och råd sökes för eventuell Garaget-träff i Växjö/Kalmar-trakten

Raquex
17 juli 2011 ·

Tjenare!

Första gången jag gör ett sånt här inlägg och hoppas att det hamnat rätt.

Jag och en vän är lite intresserade av bilträffar av olika slag, men de flesta gånger vi är på nån bilträff så är det mest bara pga slumpen som tex idag. Då va det tydligen nån träff i Nybro som vi upptäckte då vi körde förbi.

Så min fråga är om ni vet nånstans där man kan få bra info och gärna i god tid om kommande bilträffar i Växjö och Kalmar trakten då vi själva bor i Nybro.

Tacksam för svar!


//Mvh Robin

Micke_1986
18 juli 2011 · 86 Inlägg

Va? var det bilträff här igår?

Saab 99 T16 "Turbo" (1983)
Volvo V60 (2011)
Volvo 740 TIC "LowBudget" (1986)
Raquex
18 juli 2011 ·

Volbeat86 skrev:
Va? var det bilträff här igår?

Nja. Inte igår, men i lördags. Jag skulle prova kompisens Subaru Impreza och han skulle testa min Audi. Så vi parkerade vid glasporten. Först testade jag hans bil, sen körde jag tillbaks så testade han min. När vi kom tillbaks så började det komma dit ett gäng bilar av olika slag. Vi stannade kvar där och kollade lite på bilarna, sen åkte vi och käkade. Tänkte köra in till Kalmar på kvällen, men på väg dit så mötte vi bilarna som hade samlats vid glasporten. Så vi vände och följde efter och det visade sig att det va lite race som va planerat smile


Man får väl börja umgås med nån som är väl insatt i sånt, så att dom kan skicka ett sms eller liknande till en när det är nått på gång tongue

Senast redigerat av Raquex (18 juli 2011)

Micke_1986
18 juli 2011 · 86 Inlägg

Okej, Kördes det nere vid åkrahäll då? PLM rakan... Ja man har nog för lite kontakter, brukar ju ske ganska plötsligt när det är illegala blackrace=)

Saab 99 T16 "Turbo" (1983)
Volvo 740 TIC "LowBudget" (1986)
Volvo V60 (2011)
Raquex
18 juli 2011 ·

Jäpp, är väl där dom brukar köra antar jag. Fick dock reda på att han som stog och skötte starten tydligen är en barndomsvän till tjejen. Så får väl övertala henne att be honom skicka ett sms eller nått när det är dags igen. tongue

Det jag va på senast då jag bodde i Karlskrona så körde vi iväg en bra bit in i skogen ca 2-3 mil norr om Ronneby för att va så långt ifrån folket som möjligt och även ha god tid på oss att ge oss iväg innan farbror blå kom dit. Första gången jag kollar på nått som är så pass nära ett samhälle tongue

Micke_1986
19 juli 2011 · 86 Inlägg

Okej, Jo det e många kompisar till mig som brukar åka på racen men inte alltid dom skickar sms=) Inte det första man tänker på när man är på race kanske=)
Ganska bra ställe här nere faktiskt, securitas brukar komma efter nån timme o hota med att man ska sluta köra annars kallar dom på polis, men sällan polisen kommer=)
Annars körs det ju en del ute i nickebo utanför lindsdal, oftast efter nåt biljippo, typ blackrace på franska vägen o sen nickebo på kvällen=)

Saab 99 T16 "Turbo" (1983)
Volvo V60 (2011)
Volvo 740 TIC "LowBudget" (1986)
Miodrag Fotograf
19 juli 2011 · 33 Inlägg

Menar du detta event?
http://www.miodrag.se/streetrace-i-vaxjo2/ ?

Just bilträffen kan man få reda på, på tex facebook. Racet får man inte reda på, utan man åker vilse tills man hittar det big_smile

Micke_1986
19 juli 2011 · 86 Inlägg

Vart körde ni race då?

Volvo V60 (2011)
Saab 99 T16 "Turbo" (1983)
Volvo 740 TIC "LowBudget" (1986)
athornblad
20 juli 2011 · 14 Inlägg

Raquex skrev:
Nja. Inte igår, men i lördags. Jag skulle prova kompisens Subaru Impreza och han skulle testa min Audi. Så vi parkerade vid glasporten. Först testade jag hans bil, sen körde jag tillbaks så testade han min. När vi kom tillbaks så började det komma dit ett gäng bilar av olika slag. Vi stannade kvar där och kollade lite på bilarna, sen åkte vi och käkade. Tänkte köra in till Kalmar på kvällen, men på väg dit så mötte vi bilarna som hade samlats vid glasporten. Så vi vände och följde efter och det visade sig att det va lite race som va planerat smile


Man får väl börja umgås med nån som är väl insatt i sånt, så att dom kan skicka ett sms eller liknande till en när det är nått på gång tongue

Haha, vilket sammanträffande.

Jag fick reda på i fredags av en polare i kalmar att det skulle annordnas en "semesterträff" vid glasporten på Lördagen. Han hade fått SMS om det iallafall, vill jag också få haha.

edit:

Volbeat86 skrev:
Vart körde ni race då?

PLM

Senast redigerat av athornblad (20 juli 2011)

Micke_1986
30 juli 2011 · 86 Inlägg

Ikväll var det race igen=)

Volvo V60 (2011)
Volvo 740 TIC "LowBudget" (1986)
Saab 99 T16 "Turbo" (1983)
athornblad
30 juli 2011 · 14 Inlägg

Volbeat86 skrev:
Ikväll var det race igen=)

Indeed ^^ riktigt trevligt var de

Micke_1986
31 juli 2011 · 86 Inlägg

Bra drag i din bil!!! Stod en stund o kollade=)

Saab 99 T16 "Turbo" (1983)
Volvo 740 TIC "LowBudget" (1986)
Volvo V60 (2011)
Raquex
5 augusti 2011 ·

Ofan.. Så typiskt att man inte va hemma då.. Precis kommit hem från 1 veckas semester på Kreta tongue
Va det på samma plats eller? Får se till att inte ge mig av på nån mer semester eller liknande så man kan va med och kolla på att nästa gång smile

Micke_1986
5 augusti 2011 · 86 Inlägg

Hehe, Känns ju som att en vecka på Kreta är lite mer intressant än ett par timmars blackrace=) Jo det var nere på plm rakan här i Nybro... Men nästa Lördag e d ju arrangerat lagligt blackrace i Kalmar så det har du ju inte missat iallafall=)

Volvo V60 (2011)
Volvo 740 TIC "LowBudget" (1986)
Saab 99 T16 "Turbo" (1983)
Micke_1986
5 augusti 2011 · 86 Inlägg

Miodrag skrev:
Menar du detta event?
http://www.miodrag.se/streetrace-i-vaxjo2/ ?

Just bilträffen kan man få reda på, på tex facebook. Racet får man inte reda på, utan man åker vilse tills man hittar det big_smile

Hmm, verkar inte vara bilder från Plm... Kanske Nickebo?

Volvo 740 TIC "LowBudget" (1986)
Saab 99 T16 "Turbo" (1983)
Volvo V60 (2011)
Miodrag Fotograf
7 augusti 2011 · 33 Inlägg

Volbeat86 skrev:

Miodrag skrev:
Menar du detta event?
http://www.miodrag.se/streetrace-i-vaxjo2/ ?

Just bilträffen kan man få reda på, på tex facebook. Racet får man inte reda på, utan man åker vilse tills man hittar det big_smile

Hmm, verkar inte vara bilder från Plm... Kanske Nickebo?

Jag vet inte var vi var. Jag körde ganska mycket, och ganska långt för att ta mig dit! big_smile

Micke_1986
7 augusti 2011 · 86 Inlägg

Miodrag skrev:

Volbeat86 skrev:

Miodrag skrev:
Menar du detta event?
http://www.miodrag.se/streetrace-i-vaxjo2/ ?

Just bilträffen kan man få reda på, på tex facebook. Racet får man inte reda på, utan man åker vilse tills man hittar det big_smile

Hmm, verkar inte vara bilder från Plm... Kanske Nickebo?

Jag vet inte var vi var. Jag körde ganska mycket, och ganska långt för att ta mig dit! big_smile

Haha, okej...

Volvo V60 (2011)
Volvo 740 TIC "LowBudget" (1986)
Saab 99 T16 "Turbo" (1983)
Raquex
26 september 2012 ·

Ingen mer träff här i närheten?
När jag kikar runt så är det bara i Linköping och Landskrona typ och det är ju en bra bit att köra till båda dessa träffar. Hade vart trevligt med nån på lite närmre avstånd smile

Micke_1986
26 september 2012 · 86 Inlägg

Har ju varit flera kmc träffar på Ikea Kalmar, Karlskrona och i växjö...

Volvo 740 TIC "LowBudget" (1986)
Saab 99 T16 "Turbo" (1983)
Volvo V60 (2011)
Raquex
26 september 2012 ·

Fick reda på att det är en nere i Karlskrona på lördag. Går samkörning från Kalmar vid 17:00 som utgår från Rasta. Finns en tråd om träffen. Enligt den så är det 545st på deras fb-sida som har sagt ja. Så kan nog bli många bilar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang