3375
Sök

Volvo 244 GL 1982 Tänder bara på burk 1 och 4 / Brytarlös konvertring

115 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
Någon som vet vart bränsle filtret sitter? Jag kan iaf inte se att det sitter någon fram.. och brosan har krypit under bilen utan lycka.. men efter som att det är en förgasare har jag för mig att de ska sitta fram under huven.

Dance till you sleep!

21 761 Inlägg
28 juli 2011
Vad jag vet brukar det inte sitta något bränslefilter på förgasarmotorerna, ifall det skulle göra det så bör det handla om ett litet "inlinefilter" som sitter mellan mekaniska pumen och förgasaren. smile

Men såna filter är nog inte original ändå, de är ditsatta i efterhand av bilägaren. Så tror jag iaf.
Senast redigerat av Drönirettab (28 juli 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 juli 2011
Det sitter ett finmaskigt nät i pumpen om det är en "bra" pump, dvs delbar. Annars sitter det inget alls och det är ren idioti, speciellt efter 30 år. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

115 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Det sitter ett finmaskigt nät i pumpen om det är en "bra" pump, dvs delbar. Annars sitter det inget alls och det är ren idioti, speciellt efter 30 år. smile

Är det så specifikt så för 240:in då farsans 142:a tydligen skulle ha filter (Alltså inte i pumpen).

Dance till you sleep!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 juli 2011
ckrudelux skrev:
RD_87 skrev:

Är det så specifikt så för 240:in då farsans 142:a tydligen skulle ha filter (Alltså inte i pumpen).

Nja i princip inga bilar hade riktiga filter från fabrik, amerikanerna var hyggligt duktiga på att ha filter men annars brukar det lysa med sin frånvaro.
Amazon hade i pumpen tex, och det är nog det vanligaste.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

115 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Pärlan har äntligen tuffat igång, vred på fordelaren tills den gick bra. Tröttnade helt enkelt på att ställa den på riktmärkena och tyckte den borde gå.

Dance till you sleep!

Sök