5498
Sök

Köpråd: Låglyft/Saxlyft

3 259 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
Halloj! Hade tänkt att inhandla en ny låglyft till mitt garage! Den jag har nu börjar bli lite rapplig och då jag är mycket under bilen o skruvar så vill man ju vara så säker som möjligt på att inte få den över sig! smile

Har hittat denna, nån som har erfarenhet om den?

http://www.blocket.se/skaraborg/Billyft … =9&w=3

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Rejsa ?
2 959 Inlägg
24 juli 2011
JonR skrev:
Halloj! Hade tänkt att inhandla en ny låglyft till mitt garage! Den jag har nu börjar bli lite rapplig och då jag är mycket under bilen o skruvar så vill man ju vara så säker som möjligt på att inte få den över sig! smile

Har hittat denna, nån som har erfarenhet om den?

http://www.blocket.se/skaraborg/Billyft … =9&w=3

Mvh/Jon

Jag har den fast den höglyftande modellen.
Fungerar bra men var lite strul med den Kinesiska elen i kontrollskåpet i början, fick byte transfer mm.
Dom ska ju funka på 230 volt och 10 Amp enligt informationen om lyften men motorn i min drar mellan 12 och 13 Amp vid hissning av bilen så har fått byta säkring i elcentralen där den är kopplad för det ska funka.

Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 juli 2011
Totte89 skrev:
saxlyft ska man inte ligga under för det är stor risk att den  åker ner igen  så på mitt jobb ja jobbar osm bilmekaniker  vi får inte  ligga under den om det inte är nödfall utan  om vi ska vara under en bil ska det bara en höglyft

Varför skulle det vara större risk med en saxlyft ?
Min har rejäla spärrar på vaje sida som man ser går in och låser när man stannat lyften.
Särrarna trycks fast av lyftens vikt så dom kan omöjligt släppa om man inte hissar lyften igen.
Senast redigerat av Busgrabb (27 juli 2011)

Autotech

Avstängd
44 Inlägg
27 juli 2011
Köp en riktig lyft istället.

3 259 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Okej! Tack för tipsen om det! Den lyften jag har är en kina-lyft och den har jag inte så bra erfarenheter av men alla dom billigare lyftarna kanske är kina-lyftar?

TubRolf: Utveckla gärna......

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

Avstängd
44 Inlägg
3 augusti 2011
JonR skrev:

Jag menar, vadå låglyft... köp en riktig fullvuxen lyft istället. Kan ju lika gärna ligga med pallbockar som med en icke färdigväxt lyft..

Avstängd
44 Inlägg
4 augusti 2011
skalman1 skrev:
TubRolf skrev:
JonR skrev:

Jag menar, vadå låglyft... köp en riktig fullvuxen lyft istället. Kan ju lika gärna ligga med pallbockar som med en icke färdigväxt lyft..

Men sedan vet du ju inte vilken takhöjd TS garage har.

Om det brister får man väl höja taket lite då.

964 Inlägg
4 augusti 2011
TubRolf skrev:
skalman1 skrev:
TubRolf skrev:

Du har ingen aning av vad saker kostar va? wink

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

3 259 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
TubRolf skrev:
JonR skrev:

Du har ju inte en aning om vad du snackar om så vad är det egentligen du vill få fram? Den enda lyften som passar mig är just en saxlyft, allt annat är helt bortkastat såsom tvåpelarlyft eller fyrpelarlyft enligt min mening! Vad kan du inte göra på en saxlyft som du kan göra på en enligt dig "riktig lyft"?? Snälla.. övertala mig! smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

Rejsa ?
2 959 Inlägg
4 augusti 2011
JonR skrev:
TubRolf skrev:
JonR skrev:

Du har ju inte en aning om vad du snackar om så vad är det egentligen du vill få fram? Den enda lyften som passar mig är just en saxlyft, allt annat är helt bortkastat såsom tvåpelarlyft eller fyrpelarlyft enligt min mening! Vad kan du inte göra på en saxlyft som du kan göra på en enligt dig "riktig lyft"?? Snälla.. övertala mig! smile

Mvh/Jon

Komma åt trösklarna på bilen är lite svårt med saxlyften wink

Autotech

3 259 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
Busgrabb skrev:
JonR skrev:
TubRolf skrev:

Mvh/Jon

Joho då med rätt upp-palling tillräckligt nära kanten så är det inte omöjligt! wink dock inte lika smidigt som på en tvåpelare, men med handen på hjärtat, hur ofta svetsar man en sparklåda? smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

Rejsa ?
2 959 Inlägg
4 augusti 2011
JonR skrev:
Busgrabb skrev:
JonR skrev:

Mvh/Jon

Joho då med rätt upp-palling tillräckligt nära kanten så är det inte omöjligt! wink dock inte lika smidigt som på en tvåpelare, men med handen på hjärtat, hur ofta svetsar man en sparklåda? smile

Mvh/Jon

Ne fan, jag gör det aldrig.
Jag e som sagt nöjd med min saxlyft och tycker den är prisvärd och duger bra till hobbybruk.

Autotech

Avstängd
44 Inlägg
5 augusti 2011
Antonicracing skrev:
TubRolf skrev:
skalman1 skrev:

Du har ingen aning av vad saker kostar va? wink

Säkert större koll än många. Men om man kan fixa själv så är det inte mycket som behöver kosta så fruktansvärt.

TS, du får så klart köpa vad du vill men om Jag skulle köpt en lyft till så hade jag aldrig köpt en saxlyft om man ändå ska ut med pengar för lyft.
Aldrig mekat med bil på saxlyft som lyfter så högt, men det kanske finns dom som lyfter väldigt högt.
Jag föredrar iallafall vanlig 2-pelarlyft för att ha så lite skrot i vägen som möjligt underifrån.

Sök