Inför: BACKYARD AUTOMEET 3.0 - Summer Cooldown 26/8 - 2011

Widowmaker
25 juli 2011 · 1 112 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-6a08cd7b664ec789a9fde6a68af69d47.jpg
Den första träffen var mycket lyckad! Andra träffen var ännu större och ännu fler bilar!

Ca 300 bilar närvarade sist gång!

Nu kommer den galet bensinslukande finalen!!!

Backyard Automeet 3.0 – Summer Cooldown 2011


Karavanen kommer att köras som avslutning även denna träff! (MISSA INTE )

Backyard Swapmeet
Ett riktigt intressant inslag för träffen är att vi kommer köra bagage-loppis, Köp å sälj LIVE som man enkelt kan uttrycka det.
Detta innebär inte att man skall sälja farfars gräsklippare eller mammas parkett golv.
Tänkte mera i stil med att du kanske säljer/byter det felköpta Sportluft filtret eller kanske baslådan som blev över efter du krokade din gamle BMW i höstas.
En CD spelare spelare eller kanske ett par baklampor du fått över när du stylade om bilen.
Yes!! Mera behöver jag nog inte förklara, misstänker att ni har full koll på vad jag dillar om. smile





Alla bilar får vara med! Allt folk får vara med!

Enda kravet.... Du älskar bilar och brinner för intresset!

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-ed83217b050ff287e68ef8225e68b64b.jpg

Bil? Du kör Japanskt eller Jänkare! Tyskt eller Svenskt! Rysk eller Polsk! Kinesiskt eller Italienskt!  Jag kan fortsätta resten av dagen för det finns ingen gräns för vilka bilar som får komma och ställa upp sig!


Här kan du kan göra intresseanmälan via facebook (frivilligt)
http://www.facebook.com/event.php?eid=254370047922972

Du kan även göra en intresseanmälan här i tråden!
Dessa intresse anmälningar gör det mycket lättare för mig att förutspå träffens omfattning.


Vi har haft två stora träffar under 2011 års säsong och haft  sanslöst bra med folk och i princip inget otrevligt eller missöden överhuvudtaget.

Detta är ingen träff för dig om du söker ett fest-tillfälle! Ingen bra plats för fylla!

Inte heller är det något att åka till om du vill köra raggarcrusing eller streetrace.
 

Detta är en renodlad bilträff som är arrangerad av en persson och det är en amatör grej!

När jag skriver amatör grej så innebär det att vi lånar en megastor parkering på ett köpcentrum. Det finns inga sponsorer, ingen försäljning och inte heller något tillstånd för att spärra av området eller dylikt. Därmed så är träffen inte avgiftsbelagd.

Se Videon från senaste träffen här:
http://www.youtube.com/watch?v=iY0XTcxk … EmkBLADsHI


TID: 26 Augusti 2011 19.00 - 21.30 + ca 1 timme karavan.

PLATS: Trollhättan Överby köpcentrum parkeringen bakom sibahuset


BRA ATT VETA: Sista träffen för i år! Absolut värt att ta ledigt för att vara med!
När klockan slår 21.30 så hörs en rejäl tuta vilken innebär att vi börjar samla ihop oss på led för att köra  en glänsande karavan genom Trollhättan. Den uppsamlingen tar ca 10 minuter.


Länk till en flyer som du kan kopiera och skriva ut om det är så att du har möjlighet och vill dela ut där du bor: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1372389

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-f429c86a0ca10c8293676f42b3644e8b.jpg


Karavan - Trollhättan SPECIAL
Vi kommer köra en stadig karavan som avslutning även denna gång.
När vi kommer tillbaka efter karavanen så är träffen att betrakta som slut.
Jag personligen kommer med min blåa jänkare ställa upp mig som på bilden nedan och låter folk samla ihop sig å ställa upp bakom mig. När jag sen gör ett tutande så kör vi igång och när jag svänger ut från platsen så kommer det att stå 1-2 personer på kanten till utfarten och med speciell märkpenna (lätt att torka bort) sätta en siffra i varje bils bakruta för att vi skall kunna hålla ihop och att vi vill räkna antalet bilar som ansluter.
Vi kör en karavan runt stan som INTE LEDER TILL SAAB och när rundan har sitt slut på träffparkeringen igen så kommer jag och några till städa parkeringen å lira lite avrundning å eftersnack vilket har vart riktigt trevligt tidigare tillfällen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-70704ada363dde643b06846e72cf5031.jpg
Kommer att vara avrundning och eftersnack vid karavanens slut för dem som vill.
(Studera gärna kartan eller skriv ut den! Vet att det har vart missförstånd tidigare! Klicka för större bild)
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-5549d9c7687412c8beac6243b971e35e.jpg



Jag vill UNDERSTRYKA att just denna träff inte relateras med streetrace över huvudtaget. tanken är en träff å ställa upp sin bil och tjöta med massa gött folk å binda nya kontakter,fota och fotas. Kanske rentav tända grillen för å vara riktigt seriös. Lungna goa sommarkvälls träffar är syftet, streetrace finns det andra som ordnar men det gör inte jag.
Jag kommer inte vara arrangör till något som kan göra att jag får åka buss till jobbet
Vill också ännu en gång säga att detta är en AMATÖRTRÄFF, dvs inga tillstånd till varken avspärrningar eller försäljning för tex företag osv. Bagage-loppis är ok men ingen annan försäljning

Senast redigerat av Widowmaker (8 augusti 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Pettzon88
25 juli 2011 · 295 Inlägg

Lätt att jag kommer redan bokat in detta nu big_smile Woho. kommer bli grymt big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
DunDerJoe
25 juli 2011 · 2 Inlägg

Jag kommer med!!!!!!!!!!

Viinikka92
25 juli 2011 · 363 Inlägg

Jag kommer! big_smile Kanske med nya fälgar på bilen! wink

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
P.H Säljare
25 juli 2011 · 88 Inlägg

Jag kommer med ett nytt projekt.
Oavsett datum.

+ att denna gång kan det bli RC-driftning i skala 1:10

Daz orginal is´t züruck........
Pettzon88
25 juli 2011 · 295 Inlägg

Kommer också oavsett datum smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Pettzon88
26 juli 2011 · 295 Inlägg

En fråga smile Hur ska du göra för att folk ska förstå vilka bilar som är med karavanen? Ska du göra ett kryss i bakrutan eller liknande?  Sen tänkte jag på en sak. När du börjar ställa upp i karavanen och sen alla ställer sig i fint led finns det ändå dem som inte vill stå i led utan knör sig in i ledet från alla håll, visst det är inget som stör men om du ska göra kryss i ruta eller liknande så blir de ju lättare för dig om alla ställer sig i ett ringlande led från början smile

Edit: Sen sist fanns det en del som åkte med karavanen men som svängde av mot saab direkt, det är också ett problem där jag tror många körde mot saab ist för riktiga vägen från början.. Men inget jag riktigt vet.

Senast redigerat av Pettzon88 (26 juli 2011)

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Widowmaker
26 juli 2011 · 1 112 Inlägg

Pettzon88 skrev:
En fråga smile Hur ska du göra för att folk ska förstå vilka bilar som är med karavanen? Ska du göra ett kryss i bakrutan eller liknande?  Sen tänkte jag på en sak. När du börjar ställa upp i karavanen och sen alla ställer sig i fint led finns det ändå dem som inte vill stå i led utan knör sig in i ledet från alla håll, visst det är inget som stör men om du ska göra kryss i ruta eller liknande så blir de ju lättare för dig om alla ställer sig i ett ringlande led från början smile

Edit: Sen sist fanns det en del som åkte med karavanen men som svängde av mot saab direkt, det är också ett problem där jag tror många körde mot saab ist för riktiga vägen från början.. Men inget jag riktigt vet.

Jag skall ut å shoppa lite idag å tänkte åka förbi typ mekonomen eller adcenter å fråga om sån penna för märkning av bilrutor. skall försöka fixa någon eller några som står på parkeringen vid utfarten å märker varje bil med siffra i bakrutan precis innan de svänger ut på vägen. så om folk tränger sig inne på parkeringen spelar inte så stor roll för alla faller in på numrerad plats i ledet innan de lämnar träffplatsen.
Finns säkert folk som undrar vad märkningen skall vara bra för. Det finns två anledningar, dels för att bilen framför i ledet var man än befinner sig har en siffra vilket gör det lätt å ha koll på vilka bilar man skall följa och dels för att jag skall få lite koll på hur många bilar som faktiskt är med å kör.
Jag kommer börja ställa upp karavanen som vanligt längst ner i hörnet på parkeringen å så gör alla så gott de kan för att hoppa in i ledet allt eftersom vi smyger ut på vägen.
Ser att jag behöver lägga till karavan upplägget i träff infon, för det är ju inte säkert att alla kan detta utantill ännu big_smile
Flera av dem som körde mot saab redan i början av rundturen gjorde det dels för att det skall ha vart någon/några enstaka bilar som inte ville åka med längre. De bilar gjorde då ytterligare ovetande bilar längre bak förvirrade och som då olyckligtvis följde fel gäng.
Vi kommer köra samma slinga som sist men skall denna gång även använda oss av den numera öppna
oscarsbron upp till strömslund.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
eacan
26 juli 2011 · 595 Inlägg

Taggad! smile

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
Pettzon88
26 juli 2011 · 295 Inlägg

Kommer bli grymt big_smile Härligt, jag ska till mekonomen och köpa färg i veckan och hoppas kunna måla lite innan träffen hehe big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
m-svernvik
26 juli 2011 · 472 Inlägg

Tråkigt att det krockar med vallåkra sad

Volvo V70R AWD "Tvåan" (1998)
Volvo V70 (2012)
bluejumper
27 juli 2011 · 28 Inlägg

Ja kommer denna gång me smile

Volkswagen 1303s "Dodo" (1973)
Volvo V70 2,5 "White Jumper" (1997)
Volvo 945 turbo "Blue jumper 2nd" (1992)
Widowmaker
29 juli 2011 · 1 112 Inlägg

BACKYARD AUTOMEET 3.0 - DATUMFLYTT (NYTT DATUM 26/8)
På grund av datumkrocken med vallåkraträffen så kommer den förutsagda datumen 19/8 flyttas fram exakt en vecka till 26/8 för övrig gäller alla andra angivna detaljer så som tid plats osv.

Senast redigerat av Widowmaker (29 juli 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Pettzon88
29 juli 2011 · 295 Inlägg

Då kan inte jag komma wink Hoppas den blir jätte bra träffen och alla sköter sig väl smile Hoppas även nedskräpningen blir ännu bättre denna sista gång big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Widowmaker
29 juli 2011 · 1 112 Inlägg

Pettzon88 skrev:
Då kan inte jag komma wink Hoppas den blir jätte bra träffen och alla sköter sig väl smile Hoppas även nedskräpningen blir ännu bättre denna sista gång big_smile

Men kunde inte du oavsett datum?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Widowmaker
29 juli 2011 · 1 112 Inlägg

Pettzon88 skrev:
Kommer också oavsett datum smile

Haha! visste jag sett detta någonstans. du kommer ju oavsett datum smile

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Widowmaker
30 juli 2011 · 1 112 Inlägg

Ligg på nu gott folk! Tjata på alla ni känner att det är denna träffen som är viktigast under 2011 för alla som har vettigt avstånd till Trollhättan!!! Vi drog 300 bilar sist gång! Kan vi inte dra hit 500 bilar som en riktigt galet stor träff! Vi måste få en grym avslutning på 2011!!!!! Något att minnas när vi ligger å skruvar vinterdäck på den rostiga vinterholken!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Widowmaker
30 juli 2011 · 1 112 Inlägg

Länk till en flyer som du kan kopiera och skriva ut om det är så att du har möjlighet och vill dela ut där du bor: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1372389

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Pettzon88
30 juli 2011 · 295 Inlägg

Jo men fick ju kollat kalendern och då krockar de i dagsläget med annat tjafs tongue

Men får försöka fixa upp detta känner ja hehe ..

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Steenzor
31 juli 2011 · 489 Inlägg

Nu har jag tagit ledigt den dagen så blir att bes bubblan dagen innan wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang