Hur monterar man en rak 6:a i en volvo 240

Dawnofhonda
28 juli 2011 · 587 Inlägg

undrar om non som vet hur man monterar en rak volvo 6:a i en volvo 240 samt även om M90 lådan passar. jag vill veta vad jag måste göra å vad jag behöver köpa/bästella.

G-sson
28 juli 2011 · 612 Inlägg

B30? B6304? Annat?

Senast redigerat av G-sson (28 juli 2011)

Bush
28 juli 2011 · 56 Inlägg

Fråga Greken här på forumet, han har byggt ett par stycken!

Varför vara som alla andra när man kan vara sig själv :)
FLindgren
28 juli 2011 · 5 089 Inlägg

Eftersom att du gjorde en likadan tråd igår om hur man får i en v8 i en s13 så verkar du ju inte veta speciellt mycket om bilar? Är ju inte direkt jättelätt att säga HUR man gör. Det är ju "bara" att bygga motorfästen å få allt att sitta kvar i bilen. få elen att funka med orginalgrejjorna eller köpa eftermarknads sprut. Växellådor som passar går att köpa lite överallt och m90 sitter väll orginal på sexorna?? Läs runt på internet å kolla olika projekttrådar. finns tonvis.
Och du kan knappast fråga här vad som behövs köpas, sen  beställa allting och sen börja bygga..

Mitt tips är att börja bygga på det du vill ha. När du stöter på ett problem så sök runt på internet eller ställ frågor på olika forum.

MVH Frdrik

plus att du måste bygga om servon så du får hydralisk koppling, eller bygga om i lådan så du kan köra med vajjer.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Dawnofhonda
28 juli 2011 · 587 Inlägg

FLindgren skrev:
Eftersom att du gjorde en likadan tråd igår om hur man får i en v8 i en s13 så verkar du ju inte veta speciellt mycket om bilar? Är ju inte direkt jättelätt att säga HUR man gör. Det är ju "bara" att bygga motorfästen å få allt att sitta kvar i bilen. få elen att funka med orginalgrejjorna eller köpa eftermarknads sprut. Växellådor som passar går att köpa lite överallt och m90 sitter väll orginal på sexorna?? Läs runt på internet å kolla olika projekttrådar. finns tonvis.
Och du kan knappast fråga här vad som behövs köpas, sen  beställa allting och sen börja bygga..

Mitt tips är att börja bygga på det du vill ha. När du stöter på ett problem så sök runt på internet eller ställ frågor på olika forum.

MVH Frdrik

plus att du måste bygga om servon så du får hydralisk koppling, eller bygga om i lådan så du kan köra med vajjer.

för det första så är s13 tråden inte min å för det andra har jag aldrig bytt motor mer än till samma som fanns innan.

Dawnofhonda
28 juli 2011 · 587 Inlägg

Bush skrev:
Fråga Greken här på forumet, han har byggt ett par stycken!

å vem är greken då??? neutral

Dawnofhonda
28 juli 2011 · 587 Inlägg

G-sson skrev:
B30? B6304? Annat?

mmmja skulle helst vilja ha s80 T6 motorn big_smile

lelleal
28 juli 2011 · 1 150 Inlägg

du monterar den på snedden  ,sen måste du ha et ultraforcedualection svänghul med grövre medbringar till kardantunnelslagert ... sen måste du ha ultrfitmotorkuddar som sitter på  volvo p1800 sen är de nog bara tuta och köra

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Seth
28 juli 2011 · 3 354 Inlägg

xr2 skrev:

G-sson skrev:
B30? B6304? Annat?

mmmja skulle helst vilja ha s80 T6 motorn big_smile

Vet inte om det går. iaf inte som vanlig regbes

här har du iaf en sugsexa smile
http://forum.svenska200klubben.se/viewt … ;start=180

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
29 juli 2011 · 1 004 Inlägg

Seth skrev:

xr2 skrev:

G-sson skrev:
B30? B6304? Annat?

mmmja skulle helst vilja ha s80 T6 motorn big_smile

Vet inte om det går. iaf inte som vanlig regbes

här har du iaf en sugsexa smile
http://forum.svenska200klubben.se/viewt … ;start=180

Blev inte farligt inspirerad av den tråden!  tongue

"My drinkingteam has a racingproblem"
Dawnofhonda
29 juli 2011 · 587 Inlägg

Seth skrev:

xr2 skrev:

G-sson skrev:
B30? B6304? Annat?

mmmja skulle helst vilja ha s80 T6 motorn big_smile

Vet inte om det går. iaf inte som vanlig regbes

här har du iaf en sugsexa smile
http://forum.svenska200klubben.se/viewt … ;start=180

ok tack det hjälpte med dem bilderna nu vet jag mer om vad jag behöver o göra tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang