2975
Sök

[Köpråd] bmw 318 is E30?

204 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
Tja!

Vad skall man tänka på när man köper en bmw 318is E30 (136 hästarn) ?

vilka delar går mest sönder osv??

// S

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
29 juli 2011
Inox skrev:
Tja!

Vad skall man tänka på när man köper en bmw 318is E30 (136 hästarn) ?

vilka delar går mest sönder osv??

// S

Allt som en vanlig bil förutom att den inte har någon kamremm.

www.autopower.se har en begagnat guide på e30

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 366 Inlägg
30 juli 2011
E36 är mycket gediget byggda enligt mig. Troligtvis också E30. Men det är även ett problem när man köper i andra hand för pga att bilarna håller så bra är ofta få saker bytt till skillnad från en Ford t.ex. från 95 när hela bilen är bytt. Men kolla hjullager, motorn får inte ha ojämn tomgång, termostat probelem att bilen går varm är vanligt, kan även vara fläktproblem då. kör gärna bilen varm och ställ den på en parkering och kolla att motorfläkten går igång.

204 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
Richtenb skrev:
E36 är mycket gediget byggda enligt mig. Troligtvis också E30. Men det är även ett problem när man köper i andra hand för pga att bilarna håller så bra är ofta få saker bytt till skillnad från en Ford t.ex. från 95 när hela bilen är bytt. Men kolla hjullager, motorn får inte ha ojämn tomgång, termostat probelem att bilen går varm är vanligt, kan även vara fläktproblem då. kör gärna bilen varm och ställ den på en parkering och kolla att motorfläkten går igång.

de ända som är att den har rostiga dörrar sen är termostat grejen i mätarhuset cp (bilen går inte varm) smile

1 366 Inlägg
31 juli 2011
Om bilen inte går varm dvs att tempmätaren inte går upp så är det troligtvis termostat +hus som är helt slut och flödar fullt hela tiden.

Det kan vara andra jobbiga problem också tyvärr. Jag skulle nog inte ha köpt den.

204 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
Richtenb skrev:
Om bilen inte går varm dvs att tempmätaren inte går upp så är det troligtvis termostat +hus som är helt slut och flödar fullt hela tiden.

Det kan vara andra jobbiga problem också tyvärr. Jag skulle nog inte ha köpt den.

den går upp till fullt i huset men den kokar inte. de va någonting bakom mästar huset som cpar läste jag bmw sidan och sa min bror som jag då köper bilen av

1 366 Inlägg
31 juli 2011
jaha du menar ett elfel.. då är det lugnt. Så länge den inte går varmt eller inte kommer upp i temp så är det lugnt

204 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
Richtenb skrev:
jaha du menar ett elfel.. då är det lugnt. Så länge den inte går varmt eller inte kommer upp i temp så är det lugnt

de va några batteri eller va de var som va konstiga

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 juli 2011
Inox skrev:
Richtenb skrev:

Precis, dessa sitter på baksidan av panelen och är relativt enkla att byta. Men du kan förmodligen räkna med fler liknande elfel på instrumenten inom en snar framtid om du inte åtgärdar problemet. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

204 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
Inox skrev:
Richtenb skrev:

Precis, dessa sitter på baksidan av panelen och är relativt enkla att byta. Men du kan förmodligen räkna med fler liknande elfel på instrumenten inom en snar framtid om du inte åtgärdar problemet. smile

okaj men de låter hyffsat enkelt smile

Sök