Bullet--- skrev:
christofer_k skrev:
Bullet--- skrev:
Jag har den minsta och slöaste motorn i det europeiska civic 92-95 sortimentet. 1,3 liters förgasare.
Körde till halmstad summer meet. 20liter i tanken, kom cirka 35 mil på det.Då låg jag hela vägen upp till halmstad i 120-130kmh. hemvägen 90 kmh. Så mycket dricker dem faktiskt inte.
jo men de är ju en lätt bil tänkte mer på större bilar som oftast minsta motorn är i klenaste laget:)
då förstår jag, då kan det försvinna en del soppa

precis men som min bil som är en rätt stor bil och har minsta motorn iaf i c4 100 så är den nog perfekt

ingen fart maskin men den är rätt pigg med sina 115 hk på 1780kg
de enda nackdelen med audi är reserv delarna som kan kosta mkt i sverige men som mig har nära till finland så är delarna för halva priset och sen går de ju att beställa de man behöver från tyskland där finns nästan allt:)
för i pincip samma peng som finland så jag rekomenderar en audi 100 c4 2.0 med aad motorn mellan 91-94?
och som har gått kring 26-29k mil bättre desto mindre mil men kmr man över 30k så kan de finnas lite slitage delar att bytas ut

de som är vanligast är att dom börar dra olja då brukar ventiltätningarna vara dåliga lr kolvringarna så då är de bra om man har tillgång till att testa kompen och den ska väll ligga mellan 13-14 bar .. min har gått 45 k nu och testade kompen då den gått 38 och då var de 7-9 bar på 2 och 11 på de andra

men den går änn fast hydral lyftarna rasslar lite;) hehe lr de har de gjort de senaste 5k milen .
bara se till att göra servicen så har man en bil som kmr gå långt

ps jag pinar min motor dagligen bara för att ha en anledning till att byta motorn men de verkar inte gå att säcka ihop den