Köpråd: Pendlar bil, budget 15 000

Andromeda Rumpmas
6 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

13-14 bar i komp? Är du säker på det?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
SportPilot Ubåtsingenjör
6 augusti 2011 · 7 250 Inlägg

Andromeda skrev:
13-14 bar i komp? Är du säker på det?

13-14 bar är väl inte så ovanligt ? iaf har alla bilar jag kollat kompet på runt de i komp, senast min jävla berlingo häck den hade 13,5 bar i komp

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Andromeda Rumpmas
6 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

CHEEVA skrev:

Andromeda skrev:
13-14 bar i komp? Är du säker på det?

13-14 bar är väl inte så ovanligt ? iaf har alla bilar jag kollat kompet på runt de i komp, senast min jävla berlingo häck den hade 13,5 bar i komp

Mina sughäckar jag haft ligger runt 10,5-10,8 enligt instruktionsboken. Turbobilar givetvis lite lägre.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
peder Dorifto King Peedi Balerado
6 augusti 2011 · 386 Inlägg

Honda civic är också ett bra val smile
Nissan sunny smile

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Waahlvik
6 augusti 2011 · 508 Inlägg

en mercedes benz w123?? skattebefriad å disel. går billigt som fan, å dom går ju på allt? men tyvärr VÄLDIGT slö..

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Vita_Vargen
7 augusti 2011 · 1 281 Inlägg

Ser ut att bli o behålla 740in över vintern iaf.
Har så mycket extra delar och typ 4 uppsättningar däck till den så känns dumt att byta till nått annat och bara få delar liggandes.
Får hålla lite spann på blocket efter färscha Civics här i närheten.
Bästa bilaffärerna gör man när man inte har akut behov av en bil smile
Gjorde även en mätning av hur mycket 740indrog, har inte kollat upp de tidigare och till min förvåning drog den under litern, trodde den drog runt 1.2 så det är ju klart bättre än jag trodde.

Senast redigerat av Vita_Vargen (7 augusti 2011)

caromania Forummoderator
7 augusti 2011 · 9 296 Inlägg

Vita_Vargen skrev:
Bästa bilaffärerna gör man när man inte har akut behov av en bil smile

Det är helt sant! Hela världen är full av gamla bilar, så vänta tills den rätta rullar fram.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
8 augusti 2011 ·

Vita_Vargen skrev:
Ser ut att bli o behålla 740in över vintern iaf.

Tycker jag låter som en klok idé.
Svårt att åka billigare än med 200/700/900 serien räknat på totalkostnaden.

MrCrowln
26 september 2011 · 536 Inlägg

Jag skulle lätt rekomendera Peugeot 205 gti, lätta att meka med, lätt vikt= kul o köra, skönare säten än va man skulle tro, drar ca 0,6-0,7 lite beroende på föraren med men. Och dessa är oftast i fint skick och kostar inte alls mycket, så dina 15 000 räcker till nya fälgar och däck om du så skulle vilja ha det! smile

Rapide
26 september 2011 · 188 Inlägg

Rquired skrev:
Undrar hur mycket du värdesätter säkerheten? För en gammal småbil som Golf eller 205 är rena dödsfällan jämfört med en Volvo 740. Tycker istället du skall köpa dig en Mercedes W124 som någon tipsade om ovan, den är inte enbart pålitlig och bekväm; Den får istället Volvo 740 att framstå som osäker att krocka i då Mercedes lade ner ett enormt jobb på säkerheten i denna modell!

W124 är samtidigt ansedd som en av världens mest välbyggda och överdimensionerade bilar, den bör rulla på både länge och billigt. Hade aldrig funderat på någon burkig obekväm Peugeot eller VW när man istället kan få så mycket bil för pengarna. smile

jag letar själv efter en brukis, kan man få en w124 för 15 tusen`? då får man väl räkna med lite rost o andra grejer?

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
MrCrowln
26 september 2011 · 536 Inlägg

Rapide skrev:

Rquired skrev:
Undrar hur mycket du värdesätter säkerheten? För en gammal småbil som Golf eller 205 är rena dödsfällan jämfört med en Volvo 740. Tycker istället du skall köpa dig en Mercedes W124 som någon tipsade om ovan, den är inte enbart pålitlig och bekväm; Den får istället Volvo 740 att framstå som osäker att krocka i då Mercedes lade ner ett enormt jobb på säkerheten i denna modell!

W124 är samtidigt ansedd som en av världens mest välbyggda och överdimensionerade bilar, den bör rulla på både länge och billigt. Hade aldrig funderat på någon burkig obekväm Peugeot eller VW när man istället kan få så mycket bil för pengarna. smile

jag letar själv efter en brukis, kan man få en w124 för 15 tusen`? då får man väl räkna med lite rost o andra grejer?

Bara att komma till mig så fixar jag det med rosten wink

Rapide
26 september 2011 · 188 Inlägg

Kalle_Finnen skrev:

Rapide skrev:

Rquired skrev:
Undrar hur mycket du värdesätter säkerheten? För en gammal småbil som Golf eller 205 är rena dödsfällan jämfört med en Volvo 740. Tycker istället du skall köpa dig en Mercedes W124 som någon tipsade om ovan, den är inte enbart pålitlig och bekväm; Den får istället Volvo 740 att framstå som osäker att krocka i då Mercedes lade ner ett enormt jobb på säkerheten i denna modell!

W124 är samtidigt ansedd som en av världens mest välbyggda och överdimensionerade bilar, den bör rulla på både länge och billigt. Hade aldrig funderat på någon burkig obekväm Peugeot eller VW när man istället kan få så mycket bil för pengarna. smile

jag letar själv efter en brukis, kan man få en w124 för 15 tusen`? då får man väl räkna med lite rost o andra grejer?

Bara att komma till mig så fixar jag det med rosten wink

jaha vart finns du

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
MrCrowln
26 september 2011 · 536 Inlägg

Rapide skrev:

Kalle_Finnen skrev:

Rapide skrev:

jag letar själv efter en brukis, kan man få en w124 för 15 tusen`? då får man väl räkna med lite rost o andra grejer?

Bara att komma till mig så fixar jag det med rosten wink

jaha vart finns du

Inärheten av Ullared smile ett tag till iaf wink

Rquired Allmänt envis
26 september 2011 · 12 512 Inlägg

Rapide skrev:

Rquired skrev:
Undrar hur mycket du värdesätter säkerheten? För en gammal småbil som Golf eller 205 är rena dödsfällan jämfört med en Volvo 740. Tycker istället du skall köpa dig en Mercedes W124 som någon tipsade om ovan, den är inte enbart pålitlig och bekväm; Den får istället Volvo 740 att framstå som osäker att krocka i då Mercedes lade ner ett enormt jobb på säkerheten i denna modell!

W124 är samtidigt ansedd som en av världens mest välbyggda och överdimensionerade bilar, den bör rulla på både länge och billigt. Hade aldrig funderat på någon burkig obekväm Peugeot eller VW när man istället kan få så mycket bil för pengarna. smile

jag letar själv efter en brukis, kan man få en w124 för 15 tusen`? då får man väl räkna med lite rost o andra grejer?

Du bör kunna hitta en bra 124 för 15´ utan några större problem!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang