Eftersnack: Action meet 6/8 mantorp park

Zzoink
6 augusti 2011 · 1 229 Inlägg

jaa det är bara snacka på smile jag bidrar med lite bilder! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=20863

Ghost Rider
6 augusti 2011 · 466 Inlägg

fina bilder men du har inga från strippen körningarna ?

Christer *Dieselkungen*
BMW 430D Grand Coupe "Dieselmonstret 2.0" (2015)
Zzoink
6 augusti 2011 · 1 229 Inlägg

Ghost Rider skrev:
fina bilder men du har inga från strippen körningarna ?

nee jag var inget alls borta vid strippen sad höll mig till driftingen och utställningen.

Ghost Rider
6 augusti 2011 · 466 Inlägg

manne_940 skrev:

Ghost Rider skrev:
fina bilder men du har inga från strippen körningarna ?

nee jag var inget alls borta vid strippen sad höll mig till driftingen och utställningen.

aha hoppas nån annan gjorde det då smile
kanske syns min räcer på nån bild hehe
cool

Christer *Dieselkungen*
BMW 430D Grand Coupe "Dieselmonstret 2.0" (2015)
Aerodynamik ...
6 augusti 2011 · 7 120 Inlägg

Var en bra dag! Många fina bilar och mycket körning smile

Thedriftking
6 augusti 2011 ·

vädret va kanon, och resten med, dock kändes det som att förra året va grymt mycket bättre, men många fina/roliga bilar som körde, synd att rätt många fick problem med bilarna vid strippen smile

smilesante
6 augusti 2011 · 94 Inlägg

Thedriftking skrev:
vädret va kanon, och resten med, dock kändes det som att förra året va grymt mycket bättre, men många fina/roliga bilar som körde, synd att rätt många fick problem med bilarna vid strippen smile

fast dom bilarna som höll fick ju chansen att köra väldigt mycket under dagen och kunde förbättra sina tider;) kändes dock vid slutet som att alla bara körde för att dom kunde..... inte för att dom ville förbättra tiderna eller nått utan bara endast för dom kunde:)

men en väldigt lyckad dag tycker jag:)

Opel Manta "16v Turbo och Kompressor" (1971)
Journath Jägare
6 augusti 2011 · 172 Inlägg

Kul dag. Rasade lådan på den första repan jag skulle ge allt. Men men :b

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
Zzoink
6 augusti 2011 · 1 229 Inlägg

jag skulle vilja haft två dagar så man kunde följa det mesta.. själv höll jag mig borta från strippen då man inte riktigt hade tid att kolla drift, utställning, ljud och stripp samtidigt "/

supratjejen Toyaddict
6 augusti 2011 · 241 Inlägg

Toppendag! Bäst tycker jag var den bakhjulsdrivna Starletens wheelies smile Annars var Celican från 70-talet en favorit. Nån som vet vad det sitter för motor i den?
Och vem vann driftingen?

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
Zzoink
6 augusti 2011 · 1 229 Inlägg

supratjejen skrev:
Toppendag! Bäst tycker jag var den bakhjulsdrivna Starletens wheelies smile Annars var Celican från 70-talet en favorit. Nån som vet vad det sitter för motor i den?
Och vem vann driftingen?

monster supran vann driftingen! vet inte vem som kör men vet att det var den bilen smile finnen med bmw kom 2a!

supratjejen Toyaddict
6 augusti 2011 · 241 Inlägg

manne_940 skrev:

supratjejen skrev:
Toppendag! Bäst tycker jag var den bakhjulsdrivna Starletens wheelies smile Annars var Celican från 70-talet en favorit. Nån som vet vad det sitter för motor i den?
Och vem vann driftingen?

monster supran vann driftingen! vet inte vem som kör men vet att det var den bilen smile finnen med bmw kom 2a!

Ok då vann rätt bil iaf, han körde grymt bra big_smile

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
Zzoink
6 augusti 2011 · 1 229 Inlägg

supratjejen skrev:

manne_940 skrev:

supratjejen skrev:
Toppendag! Bäst tycker jag var den bakhjulsdrivna Starletens wheelies smile Annars var Celican från 70-talet en favorit. Nån som vet vad det sitter för motor i den?
Och vem vann driftingen?

monster supran vann driftingen! vet inte vem som kör men vet att det var den bilen smile finnen med bmw kom 2a!

Ok då vann rätt bil iaf, han körde grymt bra big_smile

jaa det kan jag hålla med om wink

Alecci
6 augusti 2011 · 2 014 Inlägg

supratjejen skrev:
Toppendag! Bäst tycker jag var den bakhjulsdrivna Starletens wheelies smile Annars var Celican från 70-talet en favorit. Nån som vet vad det sitter för motor i den?
Och vem vann driftingen?

Snackade lite med ägaren till Celican, det sitter en turbokonverterad 2,7-liters radfyra från Toyota Hiace i bilen. Effekt okänd. Mycket grym bil och har för mig att han satte hyfsat bra tider också.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
supratjejen Toyaddict
6 augusti 2011 · 241 Inlägg

Alecci skrev:

supratjejen skrev:
Toppendag! Bäst tycker jag var den bakhjulsdrivna Starletens wheelies smile Annars var Celican från 70-talet en favorit. Nån som vet vad det sitter för motor i den?
Och vem vann driftingen?

Snackade lite med ägaren till Celican, det sitter en turbokonverterad 2,7-liters radfyra från Toyota Hiace i bilen. Effekt okänd. Mycket grym bil och har för mig att han satte hyfsat bra tider också.

Jo den gick riktigt bra, tror han satte en 10a men inte säker. Kul att han kör på toyotamotor fortfarande, det gör den bara ännu grymmare! Snygg modell också, bli sugen på att köpa en och slänga i en av wankelmotorerna jag har över big_smile

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
Alecci
6 augusti 2011 · 2 014 Inlägg

supratjejen skrev:

Alecci skrev:

supratjejen skrev:
Toppendag! Bäst tycker jag var den bakhjulsdrivna Starletens wheelies smile Annars var Celican från 70-talet en favorit. Nån som vet vad det sitter för motor i den?
Och vem vann driftingen?

Snackade lite med ägaren till Celican, det sitter en turbokonverterad 2,7-liters radfyra från Toyota Hiace i bilen. Effekt okänd. Mycket grym bil och har för mig att han satte hyfsat bra tider också.

Jo den gick riktigt bra, tror han satte en 10a men inte säker. Kul att han kör på toyotamotor fortfarande, det gör den bara ännu grymmare! Snygg modell också, bli sugen på att köpa en och slänga i en av wankelmotorerna jag har över big_smile

En sådan 70-tals Celica med komplett motor och drivlina från en Celica GT4 kunde ju annars vara något... wink

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
JE
6 augusti 2011 · 227 Inlägg

manne_940 skrev:

supratjejen skrev:
Toppendag! Bäst tycker jag var den bakhjulsdrivna Starletens wheelies smile Annars var Celican från 70-talet en favorit. Nån som vet vad det sitter för motor i den?
Och vem vann driftingen?

monster supran vann driftingen! vet inte vem som kör men vet att det var den bilen smile finnen med bmw kom 2a!

Norrbaggen Kenneth Moen vann, inte så överraskande, han tävlar ju i Formula D i USA..

Dum spiro, spero...
Nissan 200sx s13 "Ozunu" (1992)
BMW E36 325i "BabyBlåBär" (1991)
supratjejen Toyaddict
6 augusti 2011 · 241 Inlägg

Alecci skrev:

supratjejen skrev:

Alecci skrev:
Snackade lite med ägaren till Celican, det sitter en turbokonverterad 2,7-liters radfyra från Toyota Hiace i bilen. Effekt okänd. Mycket grym bil och har för mig att han satte hyfsat bra tider också.

Jo den gick riktigt bra, tror han satte en 10a men inte säker. Kul att han kör på toyotamotor fortfarande, det gör den bara ännu grymmare! Snygg modell också, bli sugen på att köpa en och slänga i en av wankelmotorerna jag har över big_smile

En sådan 70-tals Celica med komplett motor och drivlina från en Celica GT4 kunde ju annars vara något... wink

Jo men det blir nog för knöligt. Wankeln är ju så lätt så den skulle passa i en sån liten.. Fyrhjulsdrift vore iofs coolt men nog svårt. Det är ju en lätt bil så att hålla den lätt och balanserad med en liten wankel med lite kräm i vore perfekt tongue

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
ACF Bil tosing
6 augusti 2011 · 117 Inlägg

Greppet kändes bättre i starten i år, fick höja start varvet ca 1000 rpm för att få till vettiga starter, gött.
Körde inte bättre tider än i fjor men kul ändå. Fick testat en hel del med hur jag växlar bäst etc, synd att man inte hinner på så många events så att det sitter i ryggmärgen...tongue

Alecci
6 augusti 2011 · 2 014 Inlägg

supratjejen skrev:

Alecci skrev:

supratjejen skrev:

Jo den gick riktigt bra, tror han satte en 10a men inte säker. Kul att han kör på toyotamotor fortfarande, det gör den bara ännu grymmare! Snygg modell också, bli sugen på att köpa en och slänga i en av wankelmotorerna jag har över big_smile

En sådan 70-tals Celica med komplett motor och drivlina från en Celica GT4 kunde ju annars vara något... wink

Jo men det blir nog för knöligt. Wankeln är ju så lätt så den skulle passa i en sån liten.. Fyrhjulsdrift vore iofs coolt men nog svårt. Det är ju en lätt bil så att hålla den lätt och balanserad med en liten wankel med lite kräm i vore perfekt tongue

Nu börjar vi komma en del off-topic här, men allt går med vilja, våld och vaselin som man säger. En wankel vore ju inte heller en dum idé alls, men det är ju skoj att man kan ha lite olika åsikter om hur bilen kan förfinas/modifieras.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang