Bmw M3 E46

Haas
27 oktober 2011 · 385 Inlägg

Beklagar sorgen. Klart bilen får vänta i detta läge.
Lite svårt att se hur fälgarna verkligen ser ut, ska bli kul och se bättre bilder sen. Fast av det man ser verkar dom passa in ditt stuk bra.

Swedrock
29 oktober 2011 · 90 Inlägg

Nu finns de lite nya bilder uppe på bilen, ser den bra ut nueller vad mer saknas tycker ni?

Darkus
29 oktober 2011 ·

Jäddrarns stiliga bilder men ja ser int fortfarande ut hu bilen ser ut i sin helhet med dom nya fälgarna. Gör om..gör rätt. smile

Swedrock
29 oktober 2011 · 90 Inlägg

Hehe ska ta något halv bra kort (läs: en kille som bara har en vanlig digitalkamera) i dag på bilen med fälgarna så får vi se big_smile

Swedrock
5 november 2011 · 90 Inlägg

Har inte hunnit lägga upp några bilder med de nya fälgarna. Men här kommer en och vill ni ha fler så kommer det nog snart. Vad tycker ni? Kommer jobba lite mer med passformen under vintern och ev byta däck och köra med lite mer stretch för att få ner bilen, ser ju lite hög ut!

Finns fler bilder på bilen (dock mörka bilder) med de nya fälgarna som ni kan kolla på sen i mitt "garage" cool

https://www1.garaget.org/archive/165/164753/256036/large_256036-2552996.jpg

Senast redigerat av Swedrock (6 november 2011)

AntrE
5 november 2011 · 2 140 Inlägg

otroligt snygg bil! fälgarna passar perfekt! smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
CarpeDiem German Engineering
5 november 2011 · 9 081 Inlägg

Grymt snygga fälgar smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Swedrock
6 november 2011 · 90 Inlägg

Kul att höra att ni gillade fälgarna! Blir som sagt lite små fix bara med uppsättningen under vintern så blir de ännu bättre. Lägger upp en till bild big_smile

https://www1.garaget.org/archive/165/164753/256036/large_256036-2553022.jpg

Senast redigerat av Swedrock (6 november 2011)

CarpeDiem German Engineering
6 november 2011 · 9 081 Inlägg

Var köpte du fälgarna?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Darkie dARKiE
6 november 2011 · 5 031 Inlägg

mycket fint!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Swedrock
8 november 2011 · 90 Inlägg

Carpe, köpte dom av en kille här på garaget faktis.

Darkie, tackar!

Swedrock
8 november 2011 · 90 Inlägg

Nu är nya spacer fram o bak beställda, hoppas på bättre passform så att hjulen kommer ut lite mer.

jorgens3
9 november 2011 · 111 Inlägg

Kul och följa! snygga fälgar du hitta, blir kanon med spacer med. Sålt min M3 nu, men förra hösten höll jag på med min och bytte lite saker, bla fälgar=) men nu får man följa dig istället=) Lycka till med pärlan

Swedrock
9 november 2011 · 90 Inlägg

jorgens3 skrev:
Kul och följa! snygga fälgar du hitta, blir kanon med spacer med. Sålt min M3 nu, men förra hösten höll jag på med min och bytte lite saker, bla fälgar=) men nu får man följa dig istället=) Lycka till med pärlan

Kul att du hittade hit smile

Ja, blir inte så mycket mer pill med bilen än vad jag tänkte från början. Tappat lite lusten pga privata själv bla att farsan gick bort osv. Sen ska ev köpa hus nu snart så då ryker bilen kanske. Men lite små meck är den allt värd, vill göra så mycket mer med den men vi får se. Vart köpte du dina spacers från?

jorgens3
9 november 2011 · 111 Inlägg

Beklagar verkligen! vet hur det känns tomt och konstigt efteråt, farsan dog i april han med, så bilar är ju inte viktigast i livet....blir det sälja den till våren då? mina spacers fick jag med fälgarna av killen jag köpte dom av

Swedrock
9 november 2011 · 90 Inlägg

Tack! Beklagar för din del också!

Vet inte riktigt hur jag gör med bilen. Vill verkligen ha kvar den då den är i super skick (inte ens gått 6000mil) + en massa kvalitetsgodis på den. Men som du säger, finns annat i livet och det med farsan har tagit hårt (han höll också på en del med bilar förr) samt hus på G. Så får se lite hur de blir med bilen, kanske göra en "intresse koll under vintern" eller något.

Sålt bilen sa du, blir de något annat nu eller?

jorgens3
9 november 2011 · 111 Inlägg

Aha då försår jag den är i superskick med 6k mil. nice! så då borde det finnas några köpare
Tyvärr får man ju inge mer för det man köpt till bilen tyvärr, så allt man lägger på styla den är ju inge man får igen, köpte ju en del till min som man inte fick nå extra för sen=)

Nja blir inge leksaks bil nästa sommar hehe utan firma bilen och jobb ett tag bara som tar för mycke tid
Men sen nästa höst kanske man ska kolla ut nå fint och skoj=)

Swedrock
1 december 2011 · 90 Inlägg

Finns de någon vänlig själv i sthlms trakterna som skulle vilja låna ut spacer i storlek 20mm 25 mm 30 mm ett par timmar? Är lite osäker på vilken bredd jag skall köpa nämligen.

Kan ev köpa dom också om du vill bli av med dom. Om ja, posta gärna i tråden eller skicka mig ett pm.

CarpeDiem German Engineering
15 december 2011 · 9 081 Inlägg

Hur går det med projektet, gubben? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Swedrock
16 december 2011 · 90 Inlägg

Carpe, har haft så mycke både jobb o privat sista två månader så inte hunnit med det man önskat. Inte pengar till allt heller men kan nog lösas senare i vineter big_smile

https://www1.garaget.org/archive/165/164753/256036/256036-2586666.jpg

Nu är fälgarna polerade och fina i alla fall och nästa steg blir handla gummi. Kommer köra mer stretch för att få bilen så lågt så möjligt behövs det. Måste även hitta bra passande spacer fram o bak för att få en mer aggresiv look, samt cambers fram o bak. Sen får vi se.

Säljer även däcken som var på 235/35 fram och 275/35 bak, knappt gått en säsong! Skriv här eller pm mig vid intresse.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang