Vad har kommunen gjort för bil inresserade i din ort/stad

ghost_boy83 CREW
10 augusti 2011 · 2 594 Inlägg

hej skulle vilja veta vad eran kommun har satsat eller gjort för bilintresserade ungdommar där ni bor, jag anser att det satsas väldigt mycket på föreningar som håller på med sporter och liknande men inte så mycket på oss bilintresserade vi blir alltid det svarta fåret.

vi är några som vill ändra på detta i våran kommun, dom behöver få upp ögonen.


Därför vill jag att ni skriver hur det ser ut i era städer,har dom gjort något bra för oss motorburna.
jag behöver få in så mycket som möjligt! nått som vi kan andvända som argument till våran kommun smile

mvh

Senast redigerat av ghost_boy83 (10 augusti 2011)

gamlingen
10 augusti 2011 · 5 198 Inlägg

Hudiksvalls kommun inget vad jag vet,, men däremot ett cykel lopp på nya E4 mellan Enånger och Hudiksvall innan vägen öppnas i höst. Vad kul det hade varit med ett legalt race där oxå.

Skatepark i centrala Hudik...men inget för Motor intresset förutom att förbjuda trafik på vissa gator när det är cruising.

FLindgren
10 augusti 2011 · 5 089 Inlägg

Byggde ett väggupp på lokala rakstärckan.....

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
NeoSWE
10 augusti 2011 · 62 Inlägg

Inte mkt mer än en massa stolpar och avsmalningar på vägarna - alltid nåt wink

Toyota Supra TT MKIV "Snowflake" (1994)
N_W V8 de bästa som finns!
10 augusti 2011 · 1 092 Inlägg

Byggt om många viktiga genomfartsgator till gågator, fartgupp på diverse ställen och sen såklart så stänger man stans största gata som krogarna ligger efter och som dessutom är den väg man tar när man ska åka från ena änden av stan till den andra. Detta är på fredag och lördagkväll mellan kl 23-04, på köpet fick de mer bråk längs gatan sen får man köra omvägar mellan massa bostadshus, intelligensen flödar hos våra makthavare här...

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Germax
10 augusti 2011 · 12 086 Inlägg

Dom satte in en extragrupp poliser i vintras som endast skulle syssla med busåkande ungdomar.

gamlingen
10 augusti 2011 · 5 198 Inlägg

JapMax skrev:
Dom satte in en extragrupp poliser i vintras som endast skulle syssla med busåkande ungdomar.

Gjorde dom rätt i,,,,,,,,fast det va väl alla andra som råkade illa ut.

Ragge88
10 augusti 2011 · 104 Inlägg

2 nya rondeller förra året och så har dom lagt 800.000:- på ett konstverk i en cykelrondell (onödig???) på cykelbanan.


Tilläg då att ´´konstverket´´ består av 3 stycken stenar som sticker upp ur backen som någon viktig konstgube har mejslat lite på så dom blev lite fyrkantigare. :S

Senast redigerat av Ragge88 (10 augusti 2011)

ghost_boy83 CREW
10 augusti 2011 · 2 594 Inlägg

Nu tror jag ni missförstår mig jag vill att ni ska skriva om de gjort nått bra !! tex byggt en motorbana, en asfalts plätt ni kan hålla till på you name it . nått som gynnat er motorburna

gamlingen
10 augusti 2011 · 5 198 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
Nu tror jag ni missförstår mig jag vill att ni ska skriva om de gjort nått bra !! tex byggt en motorbana, en asfalts plätt ni kan hålla till på you name it . nått som gynnat er motorburna

Just det vi försöker påpeka... de flesta kommuner gör INGET för motor intresset.

ghost_boy83 CREW
10 augusti 2011 · 2 594 Inlägg

gamlingen skrev:

ghost_boy83 skrev:
Nu tror jag ni missförstår mig jag vill att ni ska skriva om de gjort nått bra !! tex byggt en motorbana, en asfalts plätt ni kan hålla till på you name it . nått som gynnat er motorburna

Just det vi försöker påpeka... de flesta kommuner gör INGET för motor intresset.

jo men jag behöver nått jag kan argumentera med wink att dom satt upp vägpinnar och fartgupp hjälper inte mig mycket tyvärr

gamlingen
10 augusti 2011 · 5 198 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

gamlingen skrev:

ghost_boy83 skrev:
Nu tror jag ni missförstår mig jag vill att ni ska skriva om de gjort nått bra !! tex byggt en motorbana, en asfalts plätt ni kan hålla till på you name it . nått som gynnat er motorburna

Just det vi försöker påpeka... de flesta kommuner gör INGET för motor intresset.

jo men jag behöver nått jag kan argumentera med wink att dom satt upp vägpinnar och fartgupp hjälper inte mig mycket tyvärr

I Tierp har dom ju byggt en dragracebana.....

Ragge88
10 augusti 2011 · 104 Inlägg

borås har anordnat laglit race på ett industri område ett par år innan men ja vet inte om dom fortfarande gör de

Wicca
10 augusti 2011 · 886 Inlägg

Vet inte hur mycket kommunen har att göra med just detta men det tål ju att undersökas:

http://tierparena.com/page/

Om jag hade velat göra någonting för kommunens bilåkande så hade jag först gjort en grundlig undersökning om vad som önskas, vilka möjligheter det finns, vad andra kommuner gjort(som du uppenbarligen kollar nu). Sen hade jag försökt lägga upp det så att det ser ut som att det gynnar dem att göra dessa saker ni vill att dem ska göra, och så får det inte kosta för mycket heller för då blir det bara pannkaka direkt. Till sist hade jag begärt att få möta några(inte för många) av dem som bestämmer om dessa saker. Att bara skicka ett mejl eller en bunt papper kommer du nog inte långt med. Kanske skapa en förening först, värva medlemmar som symboliskt kan stå bakom dig när du pratar med kommunen.

Detta kanske är precis vad du gör och gjort men annars kan du se det som tips. Stort lycka till! Med lite tur kanske någon annan kan använda eran kommun som exempel om något år. smile

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
LeafBox Lat Perfektionist
10 augusti 2011 · 6 359 Inlägg

Härnösand har ju faktiskt Mittsverigebanan, där hålls en biltillställning varje Onsdag med varierande tema + så kommer många privata grupper dit och hyr smile

Så man ska väll inte klaga ^^

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
ekmaan hej vad gör du?
10 augusti 2011 · 416 Inlägg

sommaren backrace, Vintern israce.. typ.
men vad kan man göra i en kommun med cirkus 3000 invånare?

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
ghost_boy83 CREW
10 augusti 2011 · 2 594 Inlägg

Wicca skrev:
Vet inte hur mycket kommunen har att göra med just detta men det tål ju att undersökas:

http://tierparena.com/page/

Om jag hade velat göra någonting för kommunens bilåkande så hade jag först gjort en grundlig undersökning om vad som önskas, vilka möjligheter det finns, vad andra kommuner gjort(som du uppenbarligen kollar nu). Sen hade jag försökt lägga upp det så att det ser ut som att det gynnar dem att göra dessa saker ni vill att dem ska göra, och så får det inte kosta för mycket heller för då blir det bara pannkaka direkt. Till sist hade jag begärt att få möta några(inte för många) av dem som bestämmer om dessa saker. Att bara skicka ett mejl eller en bunt papper kommer du nog inte långt med. Kanske skapa en förening först, värva medlemmar som symboliskt kan stå bakom dig när du pratar med kommunen.

Detta kanske är precis vad du gör och gjort men annars kan du se det som tips. Stort lycka till! Med lite tur kanske någon annan kan använda eran kommun som exempel om något år. smile

mycket bra skirvet jo allt de där jag vi tänkt på och vi ska även försöka få polisen bakom oss innan vi kommer upp till kommunen.

ghost_boy83 CREW
10 augusti 2011 · 2 594 Inlägg

LeafBox skrev:
Härnösand har ju faktiskt Mittsverigebanan, där hålls en biltillställning varje Onsdag med varierande tema + så kommer många privata grupper dit och hyr smile

Så man ska väll inte klaga ^^

mittsverigebanan är jätte bra man att endast kunna erbjuda onsdagar som öppentider funkar inte så bra, sen är det långt för bilburna i sundsvall att åka til.

breesladd SKÅNING
10 augusti 2011 · 1 215 Inlägg

I halmstad fick vi den lokala racerakan helt om asfalterad big_smile dock var det nog inte med tanke på oss då den ligger i hamnen och dom asfalterade om typ halva stan bara för att det var båtfestival "Tall ship races" här nu i helgen hmm

dock vet jag att förr innan jag flyttade hit upp så ordnade komunen med polisen så att streetrace kunde köras lagligt men vet ej varför detta dog ut men som vanligt var det väll inte som ville hålla i det sad

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
LeafBox Lat Perfektionist
10 augusti 2011 · 6 359 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

LeafBox skrev:
Härnösand har ju faktiskt Mittsverigebanan, där hålls en biltillställning varje Onsdag med varierande tema + så kommer många privata grupper dit och hyr smile

Så man ska väll inte klaga ^^

mittsverigebanan är jätte bra man att endast kunna erbjuda onsdagar som öppentider funkar inte så bra, sen är det långt för bilburna i sundsvall att åka til.

Banan är ju öppen att hyra för alla vilken dag som helst, men "Onsdagsbuset" har ju alltid vart på onsdagar.
Och det är en bit att åka ifrån Svall, men frågan var: "Vad har kommunen gjort för bil inresserade i din ort/stad"
Och jag bor i Hsand, så Svall är inte riktigt ngt ställe jag bryr mej om i denhär frågan tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang