Ok då börjar vi med hela Grejen från början.
Bilen smäller med en buss o av nån anledning så går bussen o föraren fria dvs jag får stå för självrisk kostnaderna mm.
Får erbjudande utav mitt bolag att lämna bilen på antingen BMW bollmora eller Bellevue bil o plåt i Järfälla. (sist jag lämnade bilen till BMW slutade det med hela 9 återbesök o minst 3tester o 1m-test innan jag fick nog o åtgärdade de sista sakern själv) så bmw bollmora gick fet bort. Läste lite om Bellevue o enligt de är de den äldsta BMW verkstaden i stan

?! Aja tänkte jag allt är bättre än BMW.
Bilen står där hela 8veckor och inget har hänt. Bilen var orörd ända tills det var två dagar kvar tills jag skulle få ut bilen o de skulle på semester

dagen D skulle bilen vara klar 12 jag var där med en god vän o väntade. De sa de att bilen skulle bli klar med hjulinsällningen när som helst så vi väntade, väntade, väntade, väntade o åter väntade i 6!!! Timmar! Då kommer bilen tillbax. Ser att fälgen är fortfarande skadad o får förklarad att de som lagar den är på semester.... Små grinig som jag var då sätter jag mig i bilen för att åka till jobbet o kränga på nya fälgar då jag HATAR skadade fälgar. Direkt så märker jag att bilen drar snett o känner att framvagnen glappar. Ringer upp o de noterar det o ner mig återkomma efter smestern!! Suck!! Så på jobbet får jag hjälp av massa vänner o bekanta att få ordning på bilen. Upptäcker då att huvuen är sne, skärmen har riningar samt kofångaren är skadad. Monterar på de nya fälgarna o ska backa bilen o upptäcker då att fälg helvetet tar i fjädern ??!! Så jag skruvar på justeringsbrickan för att få den o rulla fritt.
Åker sedan 5mil hem på natten. Dagen efter ska jag ut med bilen o precis när jag startar den så låter det som fan o sen smäller det. Konstaterar att Multiremmen har gått av. Ringer försäkringsbolaget (salusansvar) o de skickar en bärgnings bil på måndagen för att åka med den till Tantobilservice i vestbärga. Där konstaterar de att bilen inte kommer att lagas utav de då hela framvagnen är sned o det är inte bara remmen som gått av utan servopumps hjulen. Så jag ringer bolaget o de åker dit för att se vad som hänt o konstaterar att Bellevue har gjort bort sig TOTALT. Efter lite forskning så kom de fram till att hjulinställningen hade gjorts utan MTObilservice i Järfälla på beställning utav Bellevue bil. Så de bestämmer sig för att bärga dit bilen för att se vad som har hänt. De i sin tur skyller på Bellevue o säger att det inte är samma fälgar som sitter på. Jaha säger jag vad har fälgarna med att bil fan är sne o tar i ? De säger de att fälgarna är för breda. Då hänvisar jag till den andra sidan o frågar vrf tar den inte i hör för? De säger de att det är när (men nära o ta i är väll två olika saker eller har jag fel?) efter en massa tjafs så säger jag till försäkrings gubben att bilens ram/Chassie ska mätas. Men nej de ska först byta allt och se om det blir bättre?! Jag ringer flera ggr o försöker att få de o mäta bilen innan de lägger ner tid o pengar samt min tid utan bil innan de gör nåt men NEJ!! De vet bäst o de vet att felet är på fälgarna. Så jag åker dit med fyra original fälgar så de är tysta. O sen ringer de o säger att en utav mina coilovers dämpare är sne o undrar ifall jag kan få tag i en sån? grejen är den bara att mina leverantörer har semester stängt fram tills september så nu är jag utan bil i minst två tre veckor till o de har fortfarande inte mätt bilen ifall den går att laga eller ej utan de lägger ner tid o pengar som salusansvar betalar ut.
Frågan är nu finns det nåt jag kan göra? Jag menar hade Bellevue gjort ett riktigt jobb från början hade coiloversen varit framme för två månader sen o allt skulle vara bra.
Hade salusansvar varit hårda o gjort sitt hade inte dessa skämtverkstöder funnits o varit auktoriserade.
Hade MTO mätt bilen allra första gången hade man konstaterar att nåt var fel o inget utav det här hade hänt.
Jag har inte gjort nåt fel men ändå fått vara utan bil hela sommaren pga fel som verkstäder o försäkrings bolag har gjort!
Kan någon som är insatt i det här vara snäll o ge mig lite tips o info??
Tack på förhand