5658
Sök

Köpråd- Mercedes E200 Kompressor-06 Sportpaket

2 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Hej

Första inlägget på detta trevliga forum, är nu ute efter alla tips,råd och synpunkter ni kan ge mig på denna bil, optimalt hade varit om någon som själv äger/har ägt en sådan hade varit vänlig och svarat.

Har alltså funderat på att köpa en Mercedes E200 med sportpaket 2006-
Bilen har gått ca 9900 är svensksåld och ger ett helt ok intryck vid första anblick.
Finns det någon annan E-Klass ni hade kunnat tipsa mig om, som är mer prisvärd och isåfall varför?
Är pris 150 000 ok för denna bil tycker ni?
Någon som har erfarenhet av vad stora servicen kostar på en sådan samt när den ska göras?

Tack på förhand.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
16 augusti 2011
I den prisklassen hade jag hellre valt en E280 för att slippa kompressorn och få mer prestanda (med ett härligare ljud). Jag vet inte hur mycket det skiljer mellan modeller men en B-service brukar gå på mellan 4-6000kr plus ett eventuellt byte av bromsvätska vilket skall göras vid 8000 mil men inte ingår i någon service. Det borde ju givetvis prutas bort på priset.

Spontant så känns 150k rätt lågt för en sådan bil, i alla fall om man ser till prisläget på Blocket.

Livet är för kort för att äga Volvo.

2 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
tack för svar, synd att utbudet på e280 på nätet verkar dåligt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 augusti 2011
Du kör inte tillräckligt långt för att en dieselbil skall löna sig då? Mercedes bygger nämligen trevliga oljebrännare, inte för att det är något fel på 200k men kunde du kört en starkare diesel och sparat en liten slant vore det kanske inte fel?  smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök