EFtersnack: Friday Night Meet 19/8

WilliamsMamma
20 augusti 2011 · 17 Inlägg

En säger en sak, och en någon annan, wadde sitter å säger att det var han som åkte och dem andra bara hängde på, men så var det inte riktigt, hade mina kompisar kvar i garaget, och dem ringde, så allt ni ville var att sätta stop på mig, sen när får man stanna på motorvägen om man inte har fel på bilen? Att ni inte tröck oss av vägen då, om det var så viktigt, vattenplaning och andra händelser hade ju faktiskt kunnat skett i det skedet, men det verkar ni inte haft en endaste tanke på, Jag ger er ett skit minus för ett otrevligt bemötande, och dessutom, det var inte ens du som höll i träffen, tycker inte att du är en tuff kille, pys pys.

WilliamsMamma
20 augusti 2011 · 17 Inlägg

wadde skrev:

RoberthR skrev:
3. Att stressa någon på en motorväg är fel men som sagt så var det väl befogat om jag ska se det ur min "laglösa" syn....

Ja stressa vet jag ju inte. Men som du sa, du var ju inte där och såg.
Men att åka ikapp nån på e18 , göra en omkörning och sänka farten framför är inte direkt biljakt a'la Cops.
Jag är rädd om min bil me liksom.

Men tackar för korrekt analys.

Du missade med att berätta att du stängde in en bil, medvetet. Det är inte friskt betende, och jag är inte den enda som tycker det.

Sidepipe frihjula ibland annars hoppar kolvarna ur
20 augusti 2011 · 23 Inlägg

PlOgEn skrev:
Vem faan är en sån jävla idiot som ska köra ikapp på motorvägen och stanna någon?
ren idioti ta reda på nummret och RING!
kan säga att var det mig du hadde försökt stanna så hadde du haft en bil helt upptryckt i arslet på din
svårt att fatta att folk blir rädda när 3 bilar jagar någon och försöker blocka och stanna den hur hadde ni känt själva om det var ni?
han vet juh inte vad det sitter för personer i bilarna kan juh va vilket jävla psyko som helst?
visst det är fel att burna bland bilarna men ha en TREVLIG ton så tror jag folk slutar!
och desutom klappa till i sidan på någons bil satt det ekar i hela p-huset och jo det var så hårt!
det var nog det som satte pricken över i´t

men om man även tycker att det är fel att burna varför kör man med fullt hjulspinn själv iväg efter någon?
kör man inte lungt bland folket om man tycker de e fel att burna?

men annars var det en trevlig kväll och trevligt folk

1+

Volvo 740 M62B44 Turbo "TXR Performance" (1988)
WilliamsMamma
20 augusti 2011 · 17 Inlägg

PlOgEn skrev:
Vem faan är en sån jävla idiot som ska köra ikapp på motorvägen och stanna någon?
ren idioti ta reda på nummret och RING!
kan säga att var det mig du hadde försökt stanna så hadde du haft en bil helt upptryckt i arslet på din
svårt att fatta att folk blir rädda när 3 bilar jagar någon och försöker blocka och stanna den hur hadde ni känt själva om det var ni?
han vet juh inte vad det sitter för personer i bilarna kan juh va vilket jävla psyko som helst?
visst det är fel att burna bland bilarna men ha en TREVLIG ton så tror jag folk slutar!
och desutom klappa till i sidan på någons bil satt det ekar i hela p-huset och jo det var så hårt!
det var nog det som satte pricken över i´t

men om man även tycker att det är fel att burna varför kör man med fullt hjulspinn själv iväg efter någon?
kör man inte lungt bland folket om man tycker de e fel att burna?

men annars var det en trevlig kväll och trevligt folk

Det verkar finnas någon vettig människa i bilvärlden som brukar åka till jakan tydligen.
NI verkar inte vara så mycket bättre själv bland bilar å folk tydligen.

Nästa gång, byt taktik.

Nightmare89
20 augusti 2011 · 939 Inlägg

WilliamsMamma

Det verkar finnas någon vettig människa i bilvärlden som brukar åka till jakan

Tycker INTE att du kan dra alla öve ren kant här bara för att några inte kan kontrolera sig!!

-Biltokig-
20 augusti 2011 · 91 Inlägg

WilliamsMamma skrev:

PlOgEn skrev:
Vem faan är en sån jävla idiot som ska köra ikapp på motorvägen och stanna någon?
ren idioti ta reda på nummret och RING!
kan säga att var det mig du hadde försökt stanna så hadde du haft en bil helt upptryckt i arslet på din
svårt att fatta att folk blir rädda när 3 bilar jagar någon och försöker blocka och stanna den hur hadde ni känt själva om det var ni?
han vet juh inte vad det sitter för personer i bilarna kan juh va vilket jävla psyko som helst?
visst det är fel att burna bland bilarna men ha en TREVLIG ton så tror jag folk slutar!
och desutom klappa till i sidan på någons bil satt det ekar i hela p-huset och jo det var så hårt!
det var nog det som satte pricken över i´t

men om man även tycker att det är fel att burna varför kör man med fullt hjulspinn själv iväg efter någon?
kör man inte lungt bland folket om man tycker de e fel att burna?

men annars var det en trevlig kväll och trevligt folk

Det verkar finnas någon vettig människa i bilvärlden som brukar åka till jakan tydligen.
NI verkar inte vara så mycket bättre själv bland bilar å folk tydligen.

Nästa gång, byt taktik.

Fullt hjulspinn var att ta i, vi gasade iväg, men inte med ett hjulspinn! De vi vill få bort är de som börnar och stänker skit o grus på bilar i närheten!...

Gasar tills det Rasar!
Ford Probe GT 2,2 Turbo "Black Shadow" (1992)
WilliamsMamma
20 augusti 2011 · 17 Inlägg

-Biltokig- skrev:

WilliamsMamma skrev:

PlOgEn skrev:
Vem faan är en sån jävla idiot som ska köra ikapp på motorvägen och stanna någon?
ren idioti ta reda på nummret och RING!
kan säga att var det mig du hadde försökt stanna så hadde du haft en bil helt upptryckt i arslet på din
svårt att fatta att folk blir rädda när 3 bilar jagar någon och försöker blocka och stanna den hur hadde ni känt själva om det var ni?
han vet juh inte vad det sitter för personer i bilarna kan juh va vilket jävla psyko som helst?
visst det är fel att burna bland bilarna men ha en TREVLIG ton så tror jag folk slutar!
och desutom klappa till i sidan på någons bil satt det ekar i hela p-huset och jo det var så hårt!
det var nog det som satte pricken över i´t

men om man även tycker att det är fel att burna varför kör man med fullt hjulspinn själv iväg efter någon?
kör man inte lungt bland folket om man tycker de e fel att burna?

men annars var det en trevlig kväll och trevligt folk

Det verkar finnas någon vettig människa i bilvärlden som brukar åka till jakan tydligen.
NI verkar inte vara så mycket bättre själv bland bilar å folk tydligen.

Nästa gång, byt taktik.

Fullt hjulspinn var att ta i, vi gasade iväg, men inte med ett hjulspinn! De vi vill få bort är de som börnar och stänker skit o grus på bilar i närheten!...

Sååå, du var också en av dem som försökte. Då vet vi.

-Biltokig-
20 augusti 2011 · 91 Inlägg

försökte o försökte... jag var med, JA! Känns lite som om du bad om det... men vi e inte här för att bråka.. Vi är här för att upplysa om att du gjorde fel! "/

Gasar tills det Rasar!
Ford Probe GT 2,2 Turbo "Black Shadow" (1992)
Ankan89
20 augusti 2011 · 8 Inlägg

Hej!
Jag har ganska mkt att säga om det här!
Har aldrig någon av er varit på en RIKTIG bilträff???
Det är klagomål att vi är i garaget visst!
Det är för allt inte bara för att vi burnar och spelar musik utan själva grejen att vi är där vilket det säkert kommer att komma med åtgärder till.
Bilfolk har ALDRIG varit poppis hos andra som inte gillar motorsporter det kommer alltid finnas en stämpel på folk som gillar denna sport.
Till det igår Wadde hade de varit min bil du slagit på (de va inte en handflata de va en knytnäve och de va hårt Jag stog BREVID!!!) så hade du haft en bula i din bil man rör INTE andras bilar. och nej du hade inte en trevlig attityd när du kom fram och sa till han första gången.
Visst de kanske va fel att burna i garaget men när han burnade första gången på sin parkerings ruta kollade han så ingen stog bakom och det gjorde de inte heller! För det andra du hade redan sagt till han att han inte va välkommen om han gjorde det igen varför följde du efter han på motorvägen varför gjorde du så han höll på att krocka varför prejjade du han varför?? De kallar jag IDIOTI!!! Man gör inte så du kunde ha gjort som du gjorde när du kom hem skriva här och inte ha HOTAT men att ligga bakom och bete dig som en F***A! Du tjänade ingenting på att göra så eller hur?
WADDE:
-Varför hördes du mest när du kom till garaget med din bil du körde inte lungt upp?
-Varför gjorde du o alla andra som åkte däckskrik när ni åkte?
-Varför bad du inte alla sluta tuta och sänka musiken?
Så nu wadde som ska föregå med så gott exempel kan du svara på det?
Och du med Evon? Vill du bara pressa på pengar eller? Jag tror inte att du fick något sten skott av han som la en burnis?! Som sagt..

En riktig bilträff handlar om att Poppa musik visa sitt ljudbygge inte sin biltema låda när det kommer till race kör man med sin bil inte parkerar den på sidan då kan man lika gärna sälja den! Och det handlar även om burnisar! Dom riktiga bilträffar jag har varit på dom apploderar folk och skriker efter mer inte står vid sidan med sin bil utan är på och visar vad sin egen bil går för.
Och på race ställer ALLA upp med sina bilar varför skaffa en supra/evo m.m. om man inte kan dra ett race med den då kan man ju sälja den eller skita i att komma på träffarna!
Tycker att bilträffarna börjar urarta lite det är inte bilträff det är en bilutställning...


Visst alla tycker inte som jag men man har ju varit på andra bilträffar och där är det inte sånt här gnäll!!!

-Biltokig-
20 augusti 2011 · 91 Inlägg

Ankan89 skrev:
Hej!
Jag har ganska mkt att säga om det här!
Har aldrig någon av er varit på en RIKTIG bilträff???
Det är klagomål att vi är i garaget visst!
Det är för allt inte bara för att vi burnar och spelar musik utan själva grejen att vi är där vilket det säkert kommer att komma med åtgärder till.
Bilfolk har ALDRIG varit poppis hos andra som inte gillar motorsporter det kommer alltid finnas en stämpel på folk som gillar denna sport.
Till det igår Wadde hade de varit min bil du slagit på (de va inte en handflata de va en knytnäve och de va hårt Jag stog BREVID!!!) så hade du haft en bula i din bil man rör INTE andras bilar. och nej du hade inte en trevlig attityd när du kom fram och sa till han första gången.
Visst de kanske va fel att burna i garaget men när han burnade första gången på sin parkerings ruta kollade han så ingen stog bakom och det gjorde de inte heller! För det andra du hade redan sagt till han att han inte va välkommen om han gjorde det igen varför följde du efter han på motorvägen varför gjorde du så han höll på att krocka varför prejjade du han varför?? De kallar jag IDIOTI!!! Man gör inte så du kunde ha gjort som du gjorde när du kom hem skriva här och inte ha HOTAT men att ligga bakom och bete dig som en F***A! Du tjänade ingenting på att göra så eller hur?
WADDE:
-Varför hördes du mest när du kom till garaget med din bil du körde inte lungt upp?
-Varför gjorde du o alla andra som åkte däckskrik när ni åkte?
-Varför bad du inte alla sluta tuta och sänka musiken?
Så nu wadde som ska föregå med så gott exempel kan du svara på det?
Och du med Evon? Vill du bara pressa på pengar eller? Jag tror inte att du fick något sten skott av han som la en burnis?! Som sagt..

En riktig bilträff handlar om att Poppa musik visa sitt ljudbygge inte sin biltema låda när det kommer till race kör man med sin bil inte parkerar den på sidan då kan man lika gärna sälja den! Och det handlar även om burnisar! Dom riktiga bilträffar jag har varit på dom apploderar folk och skriker efter mer inte står vid sidan med sin bil utan är på och visar vad sin egen bil går för.
Och på race ställer ALLA upp med sina bilar varför skaffa en supra/evo m.m. om man inte kan dra ett race med den då kan man ju sälja den eller skita i att komma på träffarna!
Tycker att bilträffarna börjar urarta lite det är inte bilträff det är en bilutställning...


Visst alla tycker inte som jag men man har ju varit på andra bilträffar och där är det inte sånt här gnäll!!!

Grejen är att jag har inget emot dessa saker. Jag tkr de e rätt nice, men på rätt ställen.. Jag blev egentligen inte sur på hans burnouter utan hans sätt att han inte lyssnar på anordnaren av träffen för att han var så "cool"... Min bil är full med lacksläpp och rost, så jag bryr mig inte ett dugg... Men jag tänker på dom med de lite finare bilarna men då får de säga till burn-killen.  Jag blev som sagt irriterad på hans sätt att vara.

Gasar tills det Rasar!
Ford Probe GT 2,2 Turbo "Black Shadow" (1992)
Ankan89
20 augusti 2011 · 8 Inlägg

Men ändå åkte du efter han på motorvägen?? (om jag inte minns fel på tråden?)

Rallyhalle
20 augusti 2011 · 4 299 Inlägg

Tycker väl inte riktigt Wadde är något mönsterexemplar direkt. Bara din hastighet bland alla och på vägen upp var allt annat än acceptabel. Man kör försiktigt i ett parkeringshus, och framförallt när man kör förbi "folkmassor"!

Finns kanske dom som tycker att din bil låter grymt, men parkera då innan du börjar gasa så hastigheten inte behöver bli en bieffekt...

Detta gäller dock fler som kör rally mellan parkeringsraderna!

Vet inte om jag kommer lägga energi i fortsättningen på att ta mig till jakan när dom som ska hjälpa till att håla ordningen inte ens kan föregå med gott exempel...

-Biltokig-
20 augusti 2011 · 91 Inlägg

Följde med i waddes bil, ja.

Gasar tills det Rasar!
Ford Probe GT 2,2 Turbo "Black Shadow" (1992)
WilliamsMamma
20 augusti 2011 · 17 Inlägg

-Biltokig- skrev:
försökte o försökte... jag var med, JA! Känns lite som om du bad om det... men vi e inte här för att bråka.. Vi är här för att upplysa om att du gjorde fel! "/

Jag är inte den ända som gör fel, du och wadde och era polare verkar vara precis lika obrydda, så lite fel människa som yttrar sig om bra och dåliga saker tycker jag. Klanka inte på andra när man inte är ett dugg bättre själv.

Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
20 augusti 2011 · 1 177 Inlägg

Ankan89 citerar precis det du skrev och ber dig att tänka om lite och svarar på din fråga samtidigt:

"Visst de kanske va fel att burna i garaget men när han burnade första gången på sin parkerings ruta kollade han så ingen stog bakom och det gjorde de inte heller!"

Är du säker på att inte min polares Evo stog PRECIS bakom två billängder ifrån bilen.


WilliamsMamma, inget menat så, men fan du tigger verkligen om problem på träffarna

Din bildkommentar till denna bild när du står och burnar i phuset:

https://www1.garaget.org/archive/122/121084/246186/large_246186-2357066.jpg

"jakan träffen första gången jag var där blev samma jävla liv då som alla andra gånger sämsta träffen som finns inget roligt att vara där när man bara får skit.. men de sket man väl i kommer att komma och svarva igen.....

Hur jävla efterbliven får man vara, folk har fan sagt till dig i stort sett hela året, och du fortsätter, tycker du att det här är coolt? Folk kommer till slut att tröttna på dig när du står och blästrar fel bil, och saker kommer att gå illa, JAG hotar inte dig, utan jag berättar bara vad som kan komma att hända hos besökare när deras bilar blir förstörda...

Håll dig borta är du snäll!

Mvh Andro Badia Escudero en av arrangörerna till Friday Night Meet träffarna.

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Ankan89
20 augusti 2011 · 8 Inlägg

A jag är 100% säker på att ni inte skulle snacka! Det är själva grejen också är man anordnare så håller man inte på som han gjorde o slår i andras bilar det är inte Acceptabelt är det okej att jag går fram och slår i din bil? Själklart lackar han.. och visst de va kanske fel men jävligt fel följder också!! Tycker inte att man håller på som ni gjorde finns inte på nått plan man ens kan försvara det ni gjorde på motorvägen.. Så snälla sluta nu och inse att ni gjorde jävligt fel att följa efter!

dobrow Sthlm (S) LOW
20 augusti 2011 · 184 Inlägg

Hej är.en av arragörerna och tycker följande personliga åsikt.

Som tidigare inlägg : vi bilfolk är inte omtyckta så jag personligen skiter i högmusik tutningar o dylikt men när det kommer till skada och fara så säger jag nej bland bilar och folk i garaget samt parkeringen vid Ikea där.vi brukar träffas.

Vi har sagt till flertal ggr på flera träffar vissa fattar vissa inte.

Jag säger bara ha sunt förnuft.

Och willamsmamma du som tar upp att du inte vill att nån tar på din bil det vill inte jag heller förstår dig helt där. Men om.du nu vart en skada på evon så har du nu skadat hans bil hur står du till det.

Sen att du nämner att du hade barn i bilen kunde inte du som vuxen föregå med gott exempel .

Jag säger inte detta för att tjafsa utan föra en diskussion.

Du har iaf inte förstått iaf att du kan skada andra bilar oavsett vilket plan du e på. Övre planet är nästan värst då det regnar ner på planet nedanför.

Jag ser gärna att du kommer nästa träff så kan vi prata civiliserat och snacka skit.

Vi är bilfolk som älskar våra kärror . Måste vi gå till dagisfasoner

Mvh dobrow

Sounds like a bumblebee , Looks like a toy car ?
Subaru Impreza wrx sti spec d "Sthlm S low" (2007)
Ankan89
20 augusti 2011 · 8 Inlägg

Andro Folk burnar med sina bilar visst man kan ställa sig på sidan men det hör till i bilsporten snälla?! det borde väl nån veta om du, om du arrangerar! Så fler burnisar kommer det bli men inte i närheten av andras bilar tack!
Och jaa andro jag såg ingen bakom! Jag kollade också jag stog bredvid när han burnade och jag kollade där och jag kunde inte se nån! För det andra kunde Wadde ha kommit fram och sagt:
- Schysst burn men inte här snälla vi har satt upp det som regler och ber dig att inte göra det här inne igen Tack!
Visst en annan femma helt klart!

ADiKO MolnbyPerformance
20 augusti 2011 · 365 Inlägg

Ankan89 skrev:
Hej!
Jag har ganska mkt att säga om det här!
Har aldrig någon av er varit på en RIKTIG bilträff???
Det är klagomål att vi är i garaget visst!
Det är för allt inte bara för att vi burnar och spelar musik utan själva grejen att vi är där vilket det säkert kommer att komma med åtgärder till.
Bilfolk har ALDRIG varit poppis hos andra som inte gillar motorsporter det kommer alltid finnas en stämpel på folk som gillar denna sport.
Till det igår Wadde hade de varit min bil du slagit på (de va inte en handflata de va en knytnäve och de va hårt Jag stog BREVID!!!) så hade du haft en bula i din bil man rör INTE andras bilar. och nej du hade inte en trevlig attityd när du kom fram och sa till han första gången.
Visst de kanske va fel att burna i garaget men när han burnade första gången på sin parkerings ruta kollade han så ingen stog bakom och det gjorde de inte heller! För det andra du hade redan sagt till han att han inte va välkommen om han gjorde det igen varför följde du efter han på motorvägen varför gjorde du så han höll på att krocka varför prejjade du han varför?? De kallar jag IDIOTI!!! Man gör inte så du kunde ha gjort som du gjorde när du kom hem skriva här och inte ha HOTAT men att ligga bakom och bete dig som en F***A! Du tjänade ingenting på att göra så eller hur?
WADDE:
-Varför hördes du mest när du kom till garaget med din bil du körde inte lungt upp?
-Varför gjorde du o alla andra som åkte däckskrik när ni åkte?
-Varför bad du inte alla sluta tuta och sänka musiken?
Så nu wadde som ska föregå med så gott exempel kan du svara på det?
Och du med Evon? Vill du bara pressa på pengar eller? Jag tror inte att du fick något sten skott av han som la en burnis?! Som sagt..

En riktig bilträff handlar om att Poppa musik visa sitt ljudbygge inte sin biltema låda när det kommer till race kör man med sin bil inte parkerar den på sidan då kan man lika gärna sälja den! Och det handlar även om burnisar! Dom riktiga bilträffar jag har varit på dom apploderar folk och skriker efter mer inte står vid sidan med sin bil utan är på och visar vad sin egen bil går för.
Och på race ställer ALLA upp med sina bilar varför skaffa en supra/evo m.m. om man inte kan dra ett race med den då kan man ju sälja den eller skita i att komma på träffarna!
Tycker att bilträffarna börjar urarta lite det är inte bilträff det är en bilutställning...


Visst alla tycker inte som jag men man har ju varit på andra bilträffar och där är det inte sånt här gnäll!!!

1+

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
WilliamsMamma
20 augusti 2011 · 17 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Ankan89 citerar precis det du skrev och ber dig att tänka om lite och svarar på din fråga samtidigt:

"Visst de kanske va fel att burna i garaget men när han burnade första gången på sin parkerings ruta kollade han så ingen stog bakom och det gjorde de inte heller!"

Är du säker på att inte min polares Evo stog PRECIS bakom två billängder ifrån bilen.


WilliamsMamma, inget menat så, men fan du tigger verkligen om problem på träffarna

Din bildkommentar till denna bild när du står och burnar i phuset:

http://www1.garaget.org/archive/122/121 … 357066.jpg

"jakan träffen första gången jag var där blev samma jävla liv då som alla andra gånger sämsta träffen som finns inget roligt att vara där när man bara får skit.. men de sket man väl i kommer att komma och svarva igen.....

Hur jävla efterbliven får man vara, folk har fan sagt till dig i stort sett hela året, och du fortsätter, tycker du att det här är coolt? Folk kommer till slut att tröttna på dig när du står och blästrar fel bil, och saker kommer att gå illa, JAG hotar inte dig, utan jag berättar bara vad som kan komma att hända hos besökare när deras bilar blir förstörda...

Håll dig borta är du snäll!

Mvh Andro Badia Escudero en av arrangörerna till Friday Night Meet träffarna.

Men du, ni säger att det är okej på ett annat plan, eller på gatan, testade på de, det var inte en bil i närheten, om du inte tycker att om din bil stod på planet under är för nära, ni säger emot er själva, verkar inte finnas något som är okej om man inte är en av erat gäng. Hela året, du missade att det här var en av dem få träffar jag varit där. Vill jag åka dit, så får jag faktiskt de, det är en allmän träff utan gästlista. Eller är det bara om man är en av erat gäng man är välkommen hedan efter? Du behöver nog inte fundera så mycket, allt löser sig med tiden ska du se, OCH dessutom, arrangörerna verkar göra en del fel med tycker jag de låter som på folk som var kvar i garaget när ni spann iväg.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang