Renovering av Min Evolution III

Evolution_III
22 augusti 2011 ·

Halloj smile
Tänkte göra en tråd om renoveringen på min Evo. Lite historik om varför bilen är under renovering:
Har sedan 16 års ålder kära ner mig i Evo III:an <3 Men vid den åldern har man inte direkt nån ekonomi kan man säga. Så efter 4 års sparande fanns äntligen pengarna, å då är de bara till att leta efter den rätta wink Hitta en i Sandviken som jag annsåg va den rätta. Köpte bilen å kom till Gävle då temp mätaren steg oroväckande fort mot de röda fältet. Lyckades få ner tempen å ta mig hem. Dagen där på rasa vattenpumpen på kvällen när vi lekte i lilla enköping (SURT LÄGGE) Men vid demontering la jag märket till att kamremen förmodligen passerat bäst före datumet för ett tag sen hmm Bilen vart ståendes på jobbet ner plockad i två veckor innan jag fick hem alla delar och ihop bilen smile OBS Hel försäkring på denna bil va inte billig, så de vart tillfälig trafik så ja senare kan skriva över den på Mor min å spara pengar tongue trodde jag ja sad När vi fick ihop bilen på torsdags kvällen så han jag åka me den tills söndag natt (JAG VET INTE VARFÖR DET VART SOM DET VART, Å DE SPELAR ÄNDÅ INGEN ROLL NU )
Va ute å lekte med en kompis och efter en stund dog bilen utan anledning :S försäkte starta den ett flertall gånger men det händer ingenting, inte för än sista försöket då de small till å sköt eldslågor genom huvscoopen o runt huven, springer ut för att kolla under huven, fick upp den å de börjar brinna som bara den igen :'( Känslan att se sin bil brinna å inte kunna göra nått e obeskrivlig. Men som tur e, om man nu kan säga så, vart inte allt för mycke förstört. Så de e bara till å bita i de sura äpplet å jobba hårt för att få igång den igen wink


Framtidsplaner i dags läget:

Lacka om hela bilen, in och utvändigt
Måla upp fram och bakvagnen
Renovera v-lådan
Renovera å måla upp motorn
Bygga nytt avgassystem
Coilovers
Införskaffa nya lysen runt om



Info om Evon:

Avgassystem:

Bränslesystem:

Motor:

Drivlina:

Bromsar:

Chassi: GAB Fjäderbensstag bak och fram

Fägar: DOTZ Drifting Bronez 17"

Interiör / Inredning: Recaro stolar fram

Bilstereo och multimedia: Scream pipe

Exteriör / Styling: Evo III:ans orginala utseende

Senast redigerat av Evolution_III (7 juni 2012)

Marckuess
23 augusti 2011 · 28 Inlägg

Fan va sorligt..
Hoppas du lyckas fixa till den (Fireproof) denna gången. wink hehe.. smile
Lycka till!

Vitamin
23 augusti 2011 · 719 Inlägg

Hoppas du får ordning på bilen igen. Bra att den inte blev skrot.
Ska följas

skylinetokig
24 augusti 2011 · 45 Inlägg

ah fy fan tycker synd om dig!
jag fick vatten planing med min och körde av vägen och krossade hela höger sidan också nästan direkt.
det måste ligga otur i evos!
lycka till med bygget kommer följat!

mvh olle

skylinetokig
24 augusti 2011 · 45 Inlägg

jo det gick bra men evon fick va den tålde sad

Jlmmy
24 augusti 2011 ·

Så tråkigt sad Men kul att du tar tag i det och bra blir det med!
Lycka till nu, mvh smile

940R
24 augusti 2011 · 1 567 Inlägg

Starkt jobbat

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Evolution_6SiC6 MitsuNörd
24 augusti 2011 · 880 Inlägg

Härligt att se !
Kämpa vidare

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
_Fredrik
24 augusti 2011 · 2 788 Inlägg

Ser riktigt bra ut, tråkigt med det som hände men kul att du gör iordning den, lär ju bli bättre än ny som det ser ut nu! big_smile

Kämpa på och lycka till smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
skylinetokig
24 augusti 2011 · 45 Inlägg

Evolution_III skrev:
Ja de e inge vidare sånt här när de händer sad Men du kanske hade rätt försäkring iaf ??

hade ingen försäkring alls konstigt nog.. polisen kom och tog in mig i deras "span" buss och kollade upp hela bilen och då skulle den vara försäkrad i folksam som det kom fram för polisen men sen när ajg ringer dit så säger dom att jag inte har någon försäkring och några dagar senare kommer även en straff försäkring så jag fick inte ut ett skvatt..

skylinetokig
25 augusti 2011 · 45 Inlägg

Tack för det ! men får väl se bilen om någon månad skulle fått tillbaka den i onsdas men får bara nya besked varje vecka.. men lycka till med din ! vi får se vilken som blir klar först wink

skylinetokig
26 augusti 2011 · 45 Inlägg

det är fusk! vill också ha ett garage till bilen! så man kunde gå ut oh sätta sig i stolen och krama om ratten och växelspaken och drömma lite ! smile

Lind-Wall
29 augusti 2011 · 7 Inlägg

Härliigt att du gjort en tråd Alex!smile Bara att ringa om du vill ha hjälp med nått. Ställer gärna upp som slipbög/slipslav och sånt skit. Alltid kul att pilla med något och umgås! big_smile

Lind-Wall
1 september 2011 · 7 Inlägg

Jaa, nu kan vi vara varandras slipbögar big_smile Jag hyr ett nytt garage snart så får du boa in dig där gratis tills vidare så länge du köper mat och öl åt mig när vi meckar wink

EvoTre Evo raggare
2 september 2011 · 386 Inlägg

seeer grymt ut ju big_smile Kör på!

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
skylinetokig
15 september 2011 · 45 Inlägg

tja hur går det med bilen?
en fråga bara vet du vilken walbro pump som passar plug in ? GSS40/41/42 ?? smile
Mvh OLLE

skylinetokig
16 september 2011 · 45 Inlägg

Hej, det vore dö shyst om du kunde kolla? vad ska du ha för din är den plug in ?

mvh Olle

skylinetokig
17 september 2011 · 45 Inlägg

Ser ju skit bra ut !
jag köpte en bosch 044 men vet inte om den är in tank så hör av mig efter jag har testat ! smile

JimBo__
6 oktober 2011 · 1 804 Inlägg

Hur går det för dig? smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
JimBo__
6 oktober 2011 · 1 804 Inlägg

Evolution_III skrev:
De går segt sad arbetslös så finns  inga pengar till att lackera karossen, typ de som har satt pinnen i  hjulet för hela projektet sad

Tråkigt hmm Hoppas det löser sig för jag tror att det kommer kunna bli fett! cool

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang