6069
Sök

Köra bara med Kitsystem, hur kommer det låta?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Det är så att jag har börjat fundera lite på hur jag ska fina upp ljudet lite till
245an.
Grejen är det att bilen kommer att byggas om rätt mycket och det är lite hemligt! smile
Men varför jag frågar bara om kitsystem är för att jag vill helst slippa ha bas i bagageutrymmet.

Kan man köra med ett kitsystem i framdörrarna och ett till i bakdörrarna? Samma högtalare förstås.

Eller ni som bygger ljud? Förbjuder ni en sådan tanke? ( ^^; ) Kommer det låta skit rent utsagt?

Det jag tänkte på är Kicker KS 6.5 Kit och sen nått kicker steg, vet inte om man ska köra nått som kan driva allt eller om man ska ha två separata för fram och bak?

Varför kicker? Jo, ÄLSKAR designen! Och de bilar jag har hört med kicker så gillar jag det.

Spelar faktiskt ingen roll om det inte kommer kunna gå att kräma på utav bara fan, för att jag
vill hellre ha FINT ljud än att det låter förjävligt när man höjer.
Anledningen till att jag vill ha ljud när det ska byggas annat i bilen är att jag skulle nog inte
greja att åka runt i en bil hela tiden utan stereo, är så beroende utav musik.
Alltid att man har musik på, blir knäpp om man inte får lyssna på musik på ett tag.

Har ni någon annan idé eller kan detta gå? Kan inte mycket om Billjud.. Så någon lär väl skratta åt idén! ( ^^; )
Senast redigerat av ExXtr3me (23 augusti 2011)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
23 augusti 2011
funkar utmärkt ... väldigt många standard bilar är ju utan bas låda , och SÅ illa låter de ofta inte ! Iallafall inte i nyare bilar. Men självklart får man inte samma bas, men det kan ju en 2 åring räkna ut smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
funkar utmärkt ... väldigt många standard bilar är ju utan bas låda , och SÅ illa låter de ofta inte ! Iallafall inte i nyare bilar. Men självklart får man inte samma bas, men det kan ju en 2 åring räkna ut smile

Nej, men alltså. Om det kommer vara värt jobbet så att säga.

Det lär det ju vara iofs, för de skiten som sitter i nu är ju bara två stycken högtalare i framdörrarna.
Är väl typ 4 tum tror jag, nå original ifrån 88. Låter illa som fan, inte kul alls.

Vad ska man använda för steg till det här?

Mvh.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

6 851 Inlägg
23 augusti 2011
Ja vist går det, men du kommer inte få mest drag i basen. Kommer sakna det där djupa, men det kommer bli mycke bättre en orginal.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Det som jag lyssnar är mest Metal och sen rätt mycket rock'n'roll/rockabilly.

Sen ska det sättas in rätt mycket dämpmattor, det lär väl göra en del också har jag hört?
För de enda man hör nu tkr ja är vägbuller och skit som kommer utifrån! Det hörs rätt bra in.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

6 851 Inlägg
23 augusti 2011
ja det är en 245a vi pratar om, inte kända för att vara tysta wink
Att dämpa gör viss nytta, men borde även dämpa lastutrymmer på dem, skulle tänka mej att det är där ifrån mycke (o)ljud kommer.

Sedan funkar det ganska ok. till din musik, men en liten 6" bas i fram sklle va trevligt kanske?

4 693 Inlägg
23 augusti 2011
Slöa inte pengar på att stoppa kit i skuffluckan, det kommer du ändå inte att höra. Bygg om kartfacken i framdörrarna istället för dubbla 6,5" kit, blir MYCKET bättre

Booyakasha!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Kan jag nog tro. Fast jag vill behålla det så rent det bara går, utan massa högtalare.

Vad kan man köra med för slutsteg?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

4 693 Inlägg
23 augusti 2011
Om du bygger om kartfacken så blir det rätt rent och snyggt.
Inte så svårt att bara byta kartfack sen om du vill göra dig av med bilen wink

Booyakasha!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Softis skrev:
Om du bygger om kartfacken så blir det rätt rent och snyggt.
Inte så svårt att bara byta kartfack sen om du vill göra dig av med bilen wink

Sitter folk i bak också! smile

I 745an så ska det byggas lite mera ljud i är det tänkt, så sparar lite i 245an.
Vill bara uppdatera lite ifrån skiten som sitter där nu.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

4 693 Inlägg
23 augusti 2011
Klart att det sitter folk bak, men dom ska väl inte betala för högtalarna gissar jag på? wink
Skulle aldrig falla mig in att sätta högtalare bak.

Sitter koaxialer i dörrarna bak i min bil, men dom har jag kopplat ur

Booyakasha!

Sök