mr_yeahman skrev:
Hur är bilen för övrigt? Är det dyrt att fixa framvagnen.. får väl se det som en förbrukningsvara på den modellen?
Är det ett så omfattande att man bör hålla sig ifrån modellen? Nästan alla bilar har sina svagheter.. merca rostar ju tex.
Är det typ "-shiiit.. 2or på framvagnen igen.. å jag som byte allt som har med framvagn att göra från förra årets besiktning!".. så avskräcker det mig rätt så duktigt.

Jag har inte någon järnkoll, och eftersom du verkar öppen för andra alternativ kan jag nämna varför: Jag upplever helt enkelt VW som bland dem absolut tråkigaste och mest könlösa bilar du kan köpa, och skall nu någon ändå köpa en tråkig bil så varför inte en japansk modell som håller betydligt bättre än VW och i en del fall är mycket roligare att köra?
Vad jag förstått däremot så kan det mycket väl bli så, att varje besiktning resulterar i en ny anmärkning och att det kort efter renovering uppstår nya glapp och klonk. En del VAG-entusiaster hävdar att det beror på att man snålar och köper billiga delar, köper man (dyra) originaldelar håller det lika länge som när bilen var ny vilket är några tusen mil kanske?
En personlig åsikt är dock att jag mycket hellre kört en Mercedes med alla dess fördelar och blundat för lite rost, än att köpa en VAG med framvagnsproblem och (mindre, men likväl) rost i plåten.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.