1996
Sök

Renovering av en Volvo Duett -61

Renovering Volvo P210 1961

1 396 753 Visningar
Uppdaterades senast 10 augusti 2014
2 517 Inlägg
22 februari 2013
big_smile Mmmm........Det är kanske något man skulle kunna prova tongue

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

969 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Prova kan man alltid göra! smile

1 163 Inlägg
22 februari 2013
Jag är verkligen förvånad över resultatet på krom pulvret! Hade ju varit perfekt bot på gamla kofångare med ytrost, bra mycket billigare än att kroma om...

969 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
NightCruiser skrev:
Jag är verkligen förvånad över resultatet på krom pulvret! Hade ju varit perfekt bot på gamla kofångare med ytrost, bra mycket billigare än att kroma om...

Javisst, det är en bra lösning om man inte vill lägga de pengar som en omkromning kostar

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
22 februari 2013
Ser  onekligen kul/intressant ut det här med pulverlack när man ser dina resultat!
Vad går ett startkit på ca? Bortsett från ugnen då givetvis..

"My drinkingteam has a racingproblem"

969 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
REG-SKYLTEN skrev:
Ser  onekligen kul/intressant ut det här med pulverlack när man ser dina resultat!

1500:- + pulver

Här är en länk till där jag köpte den: http://verktygsboden.se/pulverlacksprut … ingsspruta

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
22 februari 2013
miper skrev:
REG-SKYLTEN skrev:

1500:- + pulver

Här är en länk till där jag köpte den: http://verktygsboden.se/pulverlacksprut … ingsspruta

Hmm, får nog bli ett sånt där kit tror jag. Tack för tips/länk

"My drinkingteam has a racingproblem"

1 516 Inlägg
22 februari 2013
miper skrev:
stingray-ragge skrev:
miper skrev:
Har köpt utrustning för att kunna pulverlacka hemma, inklusive en ugn. Ska bygga ett skåp med utsug i veckan.

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=435536.jpg

Har följ denna tråden sen start i det tysta smile grymt imponerande.
Har samma pulverlacks utrustning som du köpt och kör också med en gammal ugn, det tråkiga är att det begränsar storleken på delarna man ska pulverlakera och de här med pizza och bageri ugnar är att de är inte helt billiga begagnade + att de drar 25-63A beroende på storlek, tyvärr.Har funderat på att bygga något eget av typ höljet på ett torkskåp eller något annat och knycka värme elementen från en ugn eller ett par elgrillar.

Tackar!
har hittat stora bageriugnar för runt 5000:- men precis som du säger så är problemet att de drar alldeles för mycket ström, skulle antagligen släcka hela byn om jag provade att sätta på en sån ugn smile

Jag är inne på precis samma linje som du med ett torkskåp men jag tänker använda infravärme 2 st tillsammans med termostat och tempgivare från en annan spis som jag har fixat. + att jag isolerar hela skåpet utvändigt.
Jag hoppas att det kommer att funka.

Ingen dum ide det där med infravärmare blir nog riktigt bra smile och isoleringen tror jag att man kanske ska pröva med stenull som är brand tåligt.

969 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
stingray-ragge skrev:
miper skrev:
stingray-ragge skrev:

Har följ denna tråden sen start i det tysta smile grymt imponerande.
Har samma pulverlacks utrustning som du köpt och kör också med en gammal ugn, det tråkiga är att det begränsar storleken på delarna man ska pulverlakera och de här med pizza och bageri ugnar är att de är inte helt billiga begagnade + att de drar 25-63A beroende på storlek, tyvärr.Har funderat på att bygga något eget av typ höljet på ett torkskåp eller något annat och knycka värme elementen från en ugn eller ett par elgrillar.

Tackar!
har hittat stora bageriugnar för runt 5000:- men precis som du säger så är problemet att de drar alldeles för mycket ström, skulle antagligen släcka hela byn om jag provade att sätta på en sån ugn smile

Jag är inne på precis samma linje som du med ett torkskåp men jag tänker använda infravärme 2 st tillsammans med termostat och tempgivare från en annan spis som jag har fixat. + att jag isolerar hela skåpet utvändigt.
Jag hoppas att det kommer att funka.

Ingen dum ide det där med infravärmare blir nog riktigt bra smile och isoleringen tror jag att man kanske ska pröva med stenull som är brand tåligt.

Jag har en kompis som driver en isoleringsfirma som skall göra det åt mig, det är mycket möjligt att det är stenull han använder.

1 213 Inlägg
28 februari 2013
Har tagit mig tid att läsa ikapp här igen. Ser trevligt ut med dom små delarna. smile

Finns pulverfärg i guld typ förgyllning?

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

17 Inlägg
1 mars 2013
ska pulverlackeringen ske i någon viss värme? annars vore du ju enkelt och billigast att ha en ved eldad ugn. går ju även styra varmluften med spjäll o termometer smile

7 Inlägg
3 mars 2013
Det här ser så bra ut!
Nu har du inspirerat mig till nästa kommande verktygsköp, en pulverpicka. Det vill jag ha :-)
Antar att frun skulle flå mig levande om köksugnen användes.

17 Inlägg
7 mars 2013
Kollat igenom alla 52 sidor, hur jag kunnat missa dehär projektet har jag ingen aning om...
Ser riktigt bra ut, fortsätt med det du gör smile

969 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
Lina- skrev:
Har tagit mig tid att läsa ikapp här igen. Ser trevligt ut med dom små delarna. smile

Finns pulverfärg i guld typ förgyllning?

Det vet jag faktiskt inte, det borde det finnas.

969 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
RMP skrev:
Det här ser så bra ut!
Nu har du inspirerat mig till nästa kommande verktygsköp, en pulverpicka. Det vill jag ha :-)
Antar att frun skulle flå mig levande om köksugnen användes.

Alltid kul att kunna inspirera någon smile Att använda fruns ugn är inte att rekommendera. smile

969 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
Cooper__ skrev:
Kollat igenom alla 52 sidor, hur jag kunnat missa dehär projektet har jag ingen aning om...
Ser riktigt bra ut, fortsätt med det du gör smile

Tackar! Jag gnetar på så fort jag får lite tid över.

969 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
Äntligen har jag fått lite tid att lägga ute i garaget, har vart i Peking och jobbat i 2 veckor, riktigt skönt
att vara till baka i Svedala igen.

har börjat skruva ihop värmepaketet, lackat sedan tidigare.

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=437564.jpg

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=437565.jpg

Forummoderator
26 479 Inlägg
9 mars 2013
Välkommen tillbaka! Du har varit saknad!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

969 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Välkommen tillbaka! Du har varit saknad!

Tack!

969 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
Monterat på bilen.

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=437566.jpg

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=437567.jpg

Sök