Vi har nu växt ur våra Saab9-5 och skulle vilja ha en Chrysler Grand voyager! Har sökt runt i div forum utan att ha hittat nåt konkret svar. Är automatlådorna så dåliga som merparten av dem jag pratat med? Har hört av en försäljare att det vart Mercedses lådor från 2004, Stämmer det? Och vart dom bättre då isåfall? Har tänkt mig en 06-07:a crd för den bättre miljöklassen =bättre skatt! Och är det nån som vet när kamremmen ska bytas på en sådan?? Har fått olika uppgifter om det med, Hoppas nån har erfarenhet av denna bil eller vet ändå..?
Automatlådorna är bra vid dessa årsmodeller, de 3 första generationerna Voyagers hade lite barnsjukdomar om man inte tog hand om dem osv., men detta är nu ordnat efter -01.
Lådorna kommer från Chrysler och motorn från VM-motori, dieseln fungerar bra men bensin över allt annat!, bilen är tung och behöver power, en Town & Country med 3,8 liters V6 gör bilen till ett "nästintill" vrålåk, skämtåsido!
Kamkedja sitter på bensinarna (dock ej 2.4), och kamrem på diesel.
Kamremmen bör bytas vid 10 000 mil tror jag? Men om det är senare årsmodell (efter -05) så kan det vara hela 16 000 mil, ska kolla upp..
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)
Tack för svaret! Ja det vore ju bra o veta intervallen på kamremmen, med tanke på hur mycke mil man ska leta efter
Har hört 16000mil nämnas förut men var inte säker på det stämde! Lät lite mycket, med tanke på att jobbarbilens kamrem gick av vid 9000mil och skulle bytas vid nästa service
Jag är nästan 100% säker på att det är 16 000 mil på årsmodell -05-07 som har 2.8 litern, men kolla med säljaren och ägarmanualen som finns med i bilen. Kan även vara 12 tusen mil.
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)