Peterw skrev:
Grattis till e85 programmet!
Har exakt samma program i min, sjukt nöjd! Och riktigt e85 gör skillnad, så snart mår den bättre
Glöm inte byta soppa filter efter ett par tankar, då det drar med sig lite skit.
Och Slave_joe, det är inte så att ditt Evap system i kasst? Rätt vanligt att det saknas några hekto då
Vad är nu nästa plan med din bil JK? Sitter ju och väntar på aviseringar från denna tråd hela tiden!
// Peter
Tack Peter, jo vi diskuterade byte av bränslefilter. Bytte det dock för ca 1500mil sedan så det är kanske inte så mycket skit. Men kostar ju inga större pengar att fixa nytt heller så vi får se

Och näst på tur står däck till fälgarna, har sjukt svårt att bestämma mig. Hade tänk 205/40 r18 och flytta ut fälgarna med 20-30mm spacers. Nu börjar ja dock tveka lite när man börjar få lite krut under huven, lutar lite åt 225/40. Körde ju förra säsongen med 235/40 och det är för brett för att kunna få till snyggt stuk.
Kan bli 215 men då börjar det bli lite smalt tycker ja så.... Får fundera lite till

jojje81 skrev:
JKDesign skrev:
jojje81 skrev:
Tankade etanol på väg hem sen

Först å främst får du lägga upp en plan om hur du ska övertala frugan

Vi vill gärna se det här i punktform

Din buse, du får va lite försiktig med dubbdäcken

Hahaha den planen får jag fundera lite på tror jag. Det blir inte lika lätt som steg 3 iaf det är en sak som är säker.
Får nog bli att lägga sig på golvet och gråta, funkar ju ofta för barn iaf.
Den planen e skitenkel när/om motorn går åt pipan.. då säger du att det är mycket bättre med t5 kolvar i än org.. och när du ändå håller på så kan en större turbo få komma dit då den gamla tog stryk med raset
Skitenkelt att motivera

Haha vad är det man säger, great minds think alike

Exakt detta tänkte jag på, först tänkte jag att kopplingen kunde rasa och spec steg 2/3 koppling köpa in

Sen kan ju någon kolv skita sig så man måste "renovera" motorn 👍