4028
Sök

JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)

2 354 653 Visningar
Uppdaterades senast 20 december 2021
81 Inlägg
8 mars 2015
Aa kanske att Vallentuna motor kan ha

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 mars 2015
skroten eller speedparts skulle jag nog säga!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
250 Inlägg
8 mars 2015
speedparts är 5.000kr för fronten utan dimljus osv.. Tror ni Vallentuna motor e billigare eller dyrare?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 mars 2015
tror nog billigare faktiskt

250 Inlägg
8 mars 2015
Ska man ta tummen ur arslet o ringa imorgon då kanske! smile
Sen, en till sak.. Någon av er som har hydralpress?

82 Inlägg
9 mars 2015
Grym update! Ska bli kul o se hur länge armourn står sig smile Kul att se att dina ok som du målade förut fortfarande ser fina ut efter all vinterkörning smile

Du har sjukt bra smak! Så tips. Silverfärgad bil och vanlig silver orginalfälg. Vilken färg på oken tycker du jag ska ha? smile

Man kan inte baka en kaka utan MYCKET DEG!

4 442 Inlägg
9 mars 2015
Trådstartare
flinten skrev:
Ska man ta tummen ur arslet o ringa imorgon då kanske! smile
Sen, en till sak.. Någon av er som har hydralpress?

Övriga förfrågningar får du hålla i din egen tråd, blir lite väl off topic för tråden.

4 442 Inlägg
9 mars 2015
Trådstartare
Anders1984 skrev:
Grym update! Ska bli kul o se hur länge armourn står sig smile Kul att se att dina ok som du målade förut fortfarande ser fina ut efter all vinterkörning smile

Du har sjukt bra smak! Så tips. Silverfärgad bil och vanlig silver orginalfälg. Vilken färg på oken tycker du jag ska ha? smile

Tackar, ja biltemas bromsoksfärg är riktigt grym faktiskt!

Tack för dom orden! Färgen på bromsoken har ju mycket med att göra vad man har för färger i övrigt.
Dom flesta färger passar ju men jag hade nog valt silverok om man bara vill ha det fresh. Eller så hade jag valt guldok, silver/guld/svart är en snygg färgkombo wink

4 442 Inlägg
11 mars 2015
Trådstartare
Update:

Bilen går rätt hyffsat nu, testa filma med mobilen i ena handen och andra på växelspaken smile
Inte bästa kanske men funkar för att se lite iaf.

http://youtu.be/5ZCCZ9xUHGs

Drog en subaru impreza på hemvägen igår 👍

Dock har jag ett litet problem, när jag gasar så jag får upp lite ladd och sedan växlar eller släpper gasen så den dumpar laddtrycket så får jag misständningar på cyl 1,3 & 4. Aldrig på 2an.
Igår körde jag med däckspinn på 2an ur en rondell och började ce lampan blinka. Fick felkod p1300, vad exakt betyder den?

Bytte ju till helt nya stift och bilen går ju klockrent så länge man inte släpper gasen smile

Har kört bilen 6 mil dagligen nu på väldigt dammiga vägar och ja tycker faktiskt den hållt sig lite svartare med armor all
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-543e0f2c67145f3a1a66e2bf9e6b0b19.jpg
Senast redigerat av JKDesign (11 mars 2015)

70 Inlägg
11 mars 2015
Ser ut att gå fint! smile

Hur många misständningar får du ca när du släpper av?
Kanske är tändkasseten som är lite knas då?
Vakumslangarna bak på insuget sitter kvar.kanske flugit dän nu när du pressat lite? wink

// Peter

JKDesign skrev:
Update:

Bilen går rätt hyffsat nu, testa filma med mobilen i ena handen och andra på växelspaken smile
Inte bästa kanske men funkar för att se lite iaf.

Kanske är tändkassetenhttp://youtu.be/5ZCCZ9xUHGs

Drog en subaru impreza på hemvägen igår 👍

Dock har jag ett litet problem, när jag gasar så jag får upp lite ladd och sedan växlar eller släpper gasen så den dumpar laddtrycket så får jag misständningar på cyl 1,3 & 4. Aldrig på 2an.
Igår körde jag med däckspinn på 2an ur en rondell och började ce lampan blinka. Fick felkod p1300, vad exakt betyder den?

Bytte ju till helt nya stift och bilen går ju klockrent så länge man inte släpper gasen smile

Har kört bilen 6 mil dagligen nu på väldigt dammiga vägar och ja tycker faktiskt den hållt sig lite svartare med armor all
http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-543e0f2c67145f3a1a66e2bf9e6b0b19.jpg

70 Inlägg
11 mars 2015
Har en extra tändkasset som ska funka , inte provat den själv dock, som du skulle kunna få låna om det inte är någon slang eller något lätt som hoppat av!

Kan kanske vara bränslefiltret som vill ha sig ett byte i värsta fall , det kanske var på sista versen och sen kom e85 å drog med sig lite extra skit smile

Bara skriva ifall du vill låna och testa smile

// Peter

4 442 Inlägg
11 mars 2015
Trådstartare
Får kontrollera slangarna, antalet misständningar beror på mängden släppt ladd. När ja testade med försiktigt ladd i stan fick jag 2-3 misständningar. Vid fullt gaspådrag kan det bli 10-15st

4 442 Inlägg
11 mars 2015
Trådstartare
Peterw skrev:
Har en extra tändkasset som ska funka , inte provat den själv dock, som du skulle kunna få låna om det inte är någon slang eller något lätt som hoppat av!

Kan kanske vara bränslefiltret som vill ha sig ett byte i värsta fall , det kanske var på sista versen och sen kom e85 å drog med sig lite extra skit smile

Bara skriva ifall du vill låna och testa smile

// Peter

Riktigt schysst!

Jag hör av mig om det skulle bli så 👍

70 Inlägg
11 mars 2015
Okej!
Min är exakt likadan, läst lite om det där..
Här är en av trådarna , enligt andra ska de inte vara någon fara, men man blir ju såklart orolig!
http://forum.saabturboclub.com/showthre … %C3%A4nder

JKDesign skrev:
Får kontrollera slangarna, antalet misständningar beror på mängden släppt ladd. När ja testade med försiktigt ladd i stan fick jag 2-3 misständningar. Vid fullt gaspådrag kan det bli 10-15st

1 080 Inlägg
11 mars 2015
p1300 är väl random misfire, så tändkasset låter inte omöjligt. Kan vara vara dåligt bränsletryck med, men det borde ge utslag vid hög last och inte när man släpper gasen känns det som. Spridare som inte stänger ordentligt?

p1300 är en jobbig felkod som inte pekar på nån specifik del eller orsak. Brorsan hade det på sin, då var det katten som hade pajat. Men det var ett långskott tongue Eller vi tror att det var så kanske ska tilläggas, det kan lika gärna ha varit konsekvensen av nåt annat fel som lagades längs vägen och sen fortsatte random misfire när katten hade satt igen, lurigt som sagt.

Här är iaf saabs felsökningsdokument för det:

file:///C:/Users/%C3%84gare/Downloads/P1300%20-%20Random%20misfire.pdf

Du får kopiera och klistra in i webbläsaren smile
Senast redigerat av pontiacen (11 mars 2015)

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

4 442 Inlägg
11 mars 2015
Trådstartare
pontiacen skrev:
p1300 är väl random misfire, så tändkasset låter inte omöjligt. Kan vara vara dåligt bränsletryck med, men det borde ge utslag vid hög last och inte när man släpper gasen känns det som. Spridare som inte stänger ordentligt?

p1300 är en jobbig felkod som inte pekar på nån specifik del eller orsak. Brorsan hade det på sin, då var det katten som hade pajat. Men det var ett långskott tongue Eller vi tror att det var så kanske ska tilläggas, det kan lika gärna ha varit konsekvensen av nåt annat fel som lagades längs vägen och sen fortsatte random misfire när katten hade satt igen, lurigt som sagt.

Tack för hjälpen.

Känns väldigt skumt då bilen går som den ska, hade inte jag haft opensid hade jag nog inte märkt något.
Senast redigerat av JKDesign (12 mars 2015)

336 Inlägg
11 mars 2015
pontiacen skrev:

Det där fungerar ju inte, du har länkat till en fil på din hårddisk. wink

Just turbo power, no real shit.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 mars 2015
jag tycker det låter som den gammla hederliga TK! Testa med en annan o se om det hjälper. Min gamla 9-3 aero var så känslig att jag vart tvungen o köpa en ny, då funkade den perfekt tongue trotts att dom andra funkade jätte bra i andra bilar tongue

Sök