Ajaj.. men nu e du tvungen att byta alla.. vilket e bra
B235 kolvringar passar inte!
Du behöver följande: Toppackning Toppbultar kolvringar Vevlager Oring till pickupen Oringar 2st till oljeröret som går från filterhuset Flänstätning Köp även en turbosats med pinnbultar och kopparbrickor.
Rubbet finns på tex Speedparts. Maptunparts
Ladda ner WIS och gör som det står där! Placering av kolvringar är extra viktigt. Markering av kolv samt stake är viktigt också.
Edit. Köp även skenan i topplocket som går till kedjan då din motor lät lite där samt ny oring till topplocket.
Obs! Köp inte piratprylar.. satsa på org i största möjliga mån.
Vilken klippa du är!
Nu har jag en shopping lista
Lugnt
Se till att mäta din kedja innan din beställning... då du ev kan behöva dra runt en ny sådan också.
Vid testkörning fick jag cel p1301 = misständning på 1ans cylinder... Kan en skitgrej som bränslefiltret kunna bromsa tillräckligt så motorn inte får tillräckligt med e85 vid fullt gaspådrag?
Börjar bli lite småtrött på detta...
Kollade upp lite priser inför renoveringen, har hittat det mesta utan turbo sats till td04 agg. Speedparts hade, men slut i lager.
Kan denna hjälpa att få upp laddet? Adrenaline 48timmar och turbo i armhålan. Borde ge 5-10hk extra.
Du skulle kunna göra ett sista test. Knacka ner dom gamla stiften till 0.8mm gap å prova.
Fast ta det lugnt. 1500mgc i luftmassa e väldigt saftigt för t7 kolvar. (Det e inte så att du sa till nordic att du kommer köra t5 botten och ville ha mjukvara efter det?) St3 mjukvara ligger annars kring 12-1300mgc i luftmassa.
Du skulle kunna göra ett sista test. Knacka ner dom gamla stiften till 0.8mm gap å prova.
Fast ta det lugnt. 1500mgc i luftmassa e väldigt saftigt för t7 kolvar. (Det e inte så att du sa till nordic att du kommer köra t5 botten och ville ha mjukvara efter det?) St3 mjukvara ligger annars kring 12-1300mgc i luftmassa.
Tack för tipset!
Nej, nordic har fått rätt info.
Har diskuterat med robert och provkört och bilen mäter luften fel.
Har ca 1500mcg medans jag har ~1,2 i ladd.
Får nog bli en ny lmm och denna gången en helt ny.
Ist för att bara köpa nya delar och testa var ja tvungen att utesluta så att flytten av lmm inte orsakat problemet och att hks dumpen inte var något problem...
Satte tillbaka allt som det skall vara original
Gjorde ingen skillnad alls mer än att nu laddade den ännu mindre innan den misstände iom att lmm sattes tidigare i flödet.
Som det är nu tyder allt på lmm så imorgon blir det en beställning på en helt ny
Har även gjort stor research på turbo aggregat och det lutar åt ett nytt 19t agg. Skall bara diskutera lite med leverantören av det så ska vi se vad som kan hända