Visst kör du med 17" på 9-3? tar däcken i någonting oavsett last? Har länge funderat på att sänka min också men då jag har barn i bilen samt bor på en grusväg kanske det inte är det mest optimala.
Visst kör du med 17" på 9-3? tar däcken i någonting oavsett last? Har länge funderat på att sänka min också men då jag har barn i bilen samt bor på en grusväg kanske det inte är det mest optimala.
Jag har 18" och däcken tar absolut inte i skärmkanter eller liknande. Jag har också barn, har kört 9-5an fullpackad utan däckskrap trots att den är sänkt typ 60-70mm bak.
Ok, tack för svar, sjukt fina bilar du har. Om du inte gjort något i motorväg på 9-3an ännu så gör Uhr's programvara ett jäkla lyft. Mkt roligare bil redan med st1
Ok, tack för svar, sjukt fina bilar du har. Om du inte gjort något i motorväg på 9-3an ännu så gör Uhr's programvara ett jäkla lyft. Mkt roligare bil redan med st1
Hur blir det med nivåregleringen med sänkningen?
Tack ska du ha! Vet inte hur det blir med nivåreglering faktiskt, eller tänkte du på xenonet så är det inga problem.
Sjukt bra tråd! Sitter själv med en saab 9-5 2002 vector som jag precis har bytt till 3tum downpipe + 3 tum twinpipe från JT, vill få den över 300hästar, vad tycker du är nästa steg? Känns som egentligen allt behöver bytas när jag snackade med grabbarna Uhr, turbo behöver bytas, men närmare 300 så måste kolvar, stakar, koppling etc bytas.
Lär man ta allt i ett svep för komma över 300, hur gjorde du?
Sjukt bra tråd! Sitter själv med en saab 9-5 2002 vector som jag precis har bytt till 3tum downpipe + 3 tum twinpipe från JT, vill få den över 300hästar, vad tycker du är nästa steg? Känns som egentligen allt behöver bytas när jag snackade med grabbarna Uhr, turbo behöver bytas, men närmare 300 så måste kolvar, stakar, koppling etc bytas.
Lär man ta allt i ett svep för komma över 300, hur gjorde du?
Kul att det gillas!
Sitter det td04hl-15t turbo i vectorn? Annars skulle jag säga nästa steg är spridare och en schysst bränslepump. Sen i långa loppet vill man kanske byta kolvar/stakar, koppling osv. Men till att börja med så räcker det med bränsle pump, större spridare och passande stift för att hamna på rätt sida 300hk.
Jag byggde egen 3tum dp. Sen köpte jag på mig 630 spridare och en walbropump. Fixade anpassade mjukvara och bytte allt på en gång.
Sen bör man ju uppgradera ic för att klara hålla tempen nere varma dagar.
Mina spridare och bränsle pump kommer snart vara till salu då jag tänkt bygga vidare.
Sjukt bra tråd! Sitter själv med en saab 9-5 2002 vector som jag precis har bytt till 3tum downpipe + 3 tum twinpipe från JT, vill få den över 300hästar, vad tycker du är nästa steg? Känns som egentligen allt behöver bytas när jag snackade med grabbarna Uhr, turbo behöver bytas, men närmare 300 så måste kolvar, stakar, koppling etc bytas.
Lär man ta allt i ett svep för komma över 300, hur gjorde du?
Kul att det gillas!
Sitter det td04hl-15t turbo i vectorn? Annars skulle jag säga nästa steg är spridare och en schysst bränslepump. Sen i långa loppet vill man kanske byta kolvar/stakar, koppling osv. Men till att börja med så räcker det med bränsle pump, större spridare och passande stift för att hamna på rätt sida 300hk.
Jag byggde egen 3tum dp. Sen köpte jag på mig 630 spridare och en walbropump. Fixade anpassade mjukvara och bytte allt på en gång.
Sen bör man ju uppgradera ic för att klara hålla tempen nere varma dagar.
Mina spridare och bränsle pump kommer snart vara till salu då jag tänkt bygga vidare.
Okej! Sitter en gt17 i min vector tyvär.. Så större turbo och uppgradera kopplingen kanske vore bäst och sen kanske inte köra som en idioit innan man fixar resten av grejjerna
Sjukt bra tråd! Sitter själv med en saab 9-5 2002 vector som jag precis har bytt till 3tum downpipe + 3 tum twinpipe från JT, vill få den över 300hästar, vad tycker du är nästa steg? Känns som egentligen allt behöver bytas när jag snackade med grabbarna Uhr, turbo behöver bytas, men närmare 300 så måste kolvar, stakar, koppling etc bytas.
Lär man ta allt i ett svep för komma över 300, hur gjorde du?
Kul att det gillas!
Sitter det td04hl-15t turbo i vectorn? Annars skulle jag säga nästa steg är spridare och en schysst bränslepump. Sen i långa loppet vill man kanske byta kolvar/stakar, koppling osv. Men till att börja med så räcker det med bränsle pump, större spridare och passande stift för att hamna på rätt sida 300hk.
Jag byggde egen 3tum dp. Sen köpte jag på mig 630 spridare och en walbropump. Fixade anpassade mjukvara och bytte allt på en gång.
Sen bör man ju uppgradera ic för att klara hålla tempen nere varma dagar.
Mina spridare och bränsle pump kommer snart vara till salu då jag tänkt bygga vidare.
Okej! Sitter en gt17 i min vector tyvär.. Så större turbo och uppgradera kopplingen kanske vore bäst och sen kanske inte köra som en idioit innan man fixar resten av grejjerna
Ja det låter som en plan, gt17 blir det inga 300hk med iaf
Är det värt att gå direkt på TD04HL-XT istälet för tdn4hl-15t? Känns som större turbo behöver jobbar mindre och hålla bättre. Men kanske blir overkill om jag bara ska (just nu iaf) ligga runt 300
TD04HL-XT passar väl inte på din bil, den är väl till B207 motorerna?
Vet inte, kollar bara på maptun och har skrivit in modell för min bil så, rätt novis när det kommer till motorik.. ehe
Ett td04hl-19t agg är ju aldrig fel att ha, jag hade dock inte köpt från maptun. Finns många firmor som är specialiserade på turbo agg som är billigare i pris.
TD04HL-XT passar väl inte på din bil, den är väl till B207 motorerna?
Vet inte, kollar bara på maptun och har skrivit in modell för min bil så, rätt novis när det kommer till motorik.. ehe
Ett td04hl-19t agg är ju aldrig fel att ha, jag hade dock inte köpt från maptun. Finns många firmor som är specialiserade på turbo agg som är billigare i pris.
Var hittar du en 19t billigare än Maptun? Och då menar jag givetvis en original Mitsu 19t, inget kinaskit.
Vet inte, kollar bara på maptun och har skrivit in modell för min bil så, rätt novis när det kommer till motorik.. ehe
Ett td04hl-19t agg är ju aldrig fel att ha, jag hade dock inte köpt från maptun. Finns många firmor som är specialiserade på turbo agg som är billigare i pris.
Var hittar du en 19t billigare än Maptun? Och då menar jag givetvis en original Mitsu 19t, inget kinaskit.
Givetvis, speeding.nu för att nämna en. Ca 8300, maptun 11 000? 12?
Maptun är bra att ha och göra med men tar också betalt för det dom gör.
Ett td04hl-19t agg är ju aldrig fel att ha, jag hade dock inte köpt från maptun. Finns många firmor som är specialiserade på turbo agg som är billigare i pris.
Var hittar du en 19t billigare än Maptun? Och då menar jag givetvis en original Mitsu 19t, inget kinaskit.
Givetvis, speeding.nu för att nämna en. Ca 8300, maptun 11 000? 12?
Maptun är bra att ha och göra med men tar också betalt för det dom gör.
19T på speeding ser ut att vara ett volvo-agg, passar alltså inte rakt på. Går givetvis att modifiera men det är alltså inte samma agg som maptun säljer.