5621
Sök

JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)

2 355 600 Visningar
Uppdaterades senast 20 december 2021
4 442 Inlägg
1 november 2015
Trådstartare
#2821
jojje81 skrev:
Ja det kommer väl en del bilder där framöver smile

Har även garanterad plats på Elmia 2016 om jag vill.. så bilen kommer synas där om jag antar utmaningen wink

Riktigt grymt smile ska bli kul att se vad den kan leverera med turbo!!!


George
1 956 Inlägg
1 november 2015
#2822
JKDesign skrev:
jojje81 skrev:
Ja det kommer väl en del bilder där framöver smile

Har även garanterad plats på Elmia 2016 om jag vill.. så bilen kommer synas där om jag antar utmaningen wink

Riktigt grymt smile ska bli kul att se vad den kan leverera med turbo!!!

Hmm vad kan den tänkas leverera tro?

http://www.an88.se/motor-tuning/precisi … et-bb.html

Jag hoppas på ngt i stil som turbon klarar av... iaf i bänken.., sen kan man skruva ner smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

4 442 Inlägg
1 november 2015
Trådstartare
#2823
jojje81 skrev:
JKDesign skrev:
jojje81 skrev:
Ja det kommer väl en del bilder där framöver smile

Har även garanterad plats på Elmia 2016 om jag vill.. så bilen kommer synas där om jag antar utmaningen wink

Riktigt grymt smile ska bli kul att se vad den kan leverera med turbo!!!

Hmm vad kan den tänkas leverera tro?

http://www.an88.se/motor-tuning/precisi … et-bb.html

Jag hoppas på ngt i stil som turbon klarar av... iaf i bänken.., sen kan man skruva ner smile

Galet grym snurra! Jag tror på ca 900hk i bänken, med tanke på din nuvarande setup. Sen skruva ner till ~750 och köra safe wink

Kommer bli riktigt spännande smile


George
1 956 Inlägg
1 november 2015
#2824
JKDesign skrev:
jojje81 skrev:
JKDesign skrev:

Riktigt grymt smile ska bli kul att se vad den kan leverera med turbo!!!

Hmm vad kan den tänkas leverera tro?

http://www.an88.se/motor-tuning/precisi … et-bb.html

Jag hoppas på ngt i stil som turbon klarar av... iaf i bänken.., sen kan man skruva ner smile

Galet grym snurra! Jag tror på ca 900hk i bänken, med tanke på din nuvarande setup. Sen skruva ner till ~750 och köra safe wink

Kommer bli riktigt spännande smile

Hehe.. jag tror mer på 750hk i bänken och sen skruva ner till 600... den som lever får se smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

3 151 Inlägg
1 november 2015
#2825
Dom där däcken såg rätt slut ut... Hur många mil kör du per år? smile

4 442 Inlägg
2 november 2015
Trådstartare
#2826
Mervolic skrev:
Dom där däcken såg rätt slut ut... Hur många mil kör du per år? smile

Ja dom hade gjort sitt smile dessa däcken har nog rullat 700 - 1000mil, men dom har fått utstå en hel del däckspinn tongue
Bakdäcken är som nya.


1 080 Inlägg
2 november 2015
#2827
Maxar du cambern fram i topplagringen då, och har du gjort en hjulinställning efter bilen vart sänkt? smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

4 442 Inlägg
2 november 2015
Trådstartare
#2828
pontiacen skrev:
Maxar du cambern fram i topplagringen då, och har du gjort en hjulinställning efter bilen vart sänkt? smile

JA på båda frågorna big_smile

Först maxade jag camber i infästningen av coiloverbenet = -1,5 camber.
Därefter gjordes hjulinställning.
Sen maxade jag även topplagringens camber, så borde vara ~ -2,5 fram nu.

Jag är inte förvånad att däcken ser ut som dom gör, har ofta däcksläpp på 2an wink


George
1 956 Inlägg
2 november 2015
#2829
Fast du behöver en diff då endast ett däck är slitet ordentligt wink

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

4 442 Inlägg
2 november 2015
Trådstartare
#2830
jojje81 skrev:
Fast du behöver en diff då endast ett däck är slitet ordentligt wink

Jag vet...

Det sura är ju att det kostar flis, när man gör det får man väl se över vxl lådan + ny koppling när man ändå har grejerna nere hmm

Ett sånt kalas skulle gå loss på typ 25-30' med arbete misstänker jag?


1 958 Inlägg
2 november 2015
#2831
JKDesign skrev:
jojje81 skrev:
Fast du behöver en diff då endast ett däck är slitet ordentligt wink

Jag vet...

Det sura är ju att det kostar flis, när man gör det får man väl se över vxl lådan + ny koppling när man ändå har grejerna nere hmm

Ett sånt kalas skulle gå loss på typ 25-30' med arbete misstänker jag?

Jag betalade totalt 18-19.000kr för en låda, guaife diffbroms och renovering. smile

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

George
1 956 Inlägg
2 november 2015
#2832
Du hittar en låda med quaife för ca 10-12k och att renovera en låda är sällan en garanti... snarare ett lotteri enligt mig tongue

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

4 442 Inlägg
2 november 2015
Trådstartare
#2833
Okej men då är vi väldigt nära 20' om man slänger på en 6puckad sinterlamell också.

Det är ju nästan så man får köpa på sig allt pö om pö, sen be någon kompetent montera.


1 705 Inlägg
3 november 2015
#2834
JKDesign skrev:
Okej men då är vi väldigt nära 20' om man slänger på en 6puckad sinterlamell också.

Det är ju nästan så man får köpa på sig allt pö om pö, sen be någon kompetent montera.

Kolla med Johan H på STCS forum, kompetentare växellådsmeck lär du inte hitta.
Kör man 800 häst i en og9-3 blir man tydligen rätt grym på att skruva växellådor efter ett tag. smile


4 442 Inlägg
3 november 2015
Trådstartare
#2835
rcy skrev:
JKDesign skrev:
Okej men då är vi väldigt nära 20' om man slänger på en 6puckad sinterlamell också.

Det är ju nästan så man får köpa på sig allt pö om pö, sen be någon kompetent montera.

Kolla med Johan H på STCS forum, kompetentare växellådsmeck lär du inte hitta.
Kör man 800 häst i en og9-3 blir man tydligen rätt grym på att skruva växellådor efter ett tag. smile

Tack för tipset! Skall gå med i stcs så ja kan köra lite bana framöver 😀


4 442 Inlägg
3 november 2015
Trådstartare
#2836
Snaaaaabbbb leverans av bakaxel.se

Sen att dom är billigast på dessa spridare i Sverige och är sjukt trevliga gör det ju inte sämre.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-163ef36cd2a1618fd80f1f67340b6e8e.jpg

Siemens deka 875cc!


Saab älskare!
4 597 Inlägg
5 november 2015
#2837
får jag vara ärlig eller blir du ledsen då? tongue


1 958 Inlägg
5 november 2015
#2838
rcy skrev:
JKDesign skrev:
Okej men då är vi väldigt nära 20' om man slänger på en 6puckad sinterlamell också.

Det är ju nästan så man får köpa på sig allt pö om pö, sen be någon kompetent montera.

Kolla med Johan H på STCS forum, kompetentare växellådsmeck lär du inte hitta.
Kör man 800 häst i en og9-3 blir man tydligen rätt grym på att skruva växellådor efter ett tag. smile

Jag kan hitta en mer kompetentare växellådsmek. wink Han som renoverade min. Han jobbade på Växellåds avd på Saab fabriken (jag jobbade på Service Avd) . Min växellådsrenovering kostade 5000kr.

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

4 442 Inlägg
4 442 Inlägg
5 november 2015
Trådstartare
#2840
Mr_Lööf skrev:
rcy skrev:
JKDesign skrev:
Okej men då är vi väldigt nära 20' om man slänger på en 6puckad sinterlamell också.

Det är ju nästan så man får köpa på sig allt pö om pö, sen be någon kompetent montera.

Kolla med Johan H på STCS forum, kompetentare växellådsmeck lär du inte hitta.
Kör man 800 häst i en og9-3 blir man tydligen rätt grym på att skruva växellådor efter ett tag. smile

Jag kan hitta en mer kompetentare växellådsmek. wink Han som renoverade min. Han jobbade på Växellåds avd på Saab fabriken (jag jobbade på Service Avd) . Min växellådsrenovering kostade 5000kr.

Vad byttes under renoveringen?



Sök