Update:
När man inte mekar med bilen eller beställer nya delar så planerar man ju alltid framtiden

Jag har allt som behövs för att ta ett lite större kliv upp på effektstegen utom....Turbo
Och just turbo snurror skrivs det ju om i parti och minut, har läst sjukt många trådar nu!
Först fastnade jag för denna pjäsen, GT3076 T25 fläns och inbyggd wg = passar original grenrör.
Inte 100% bolt-on, men ändå helt okej.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-6202eadc19d7c5861c134c5ef6895ea3.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-1dbf68d2e1d0f7206184388889736d66.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-075f403efad9809d4728485f025935f3.jpg]()
Det enda som verkar lite bökigt är att få till insuget till denna turbon, blir trångt till vattenpumpen med og grenröret.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-849489e21db0eadc49622e4a0e87b07e.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-c6d9ff02ae0f26cf41fc0567fff7a73d.jpg]()
Denna turbo kostar 2800 - 3200sek på ebay med frakt och ska palla ~450hk, dock verkar dom inte vara uppbygda som säljarna påstår, skall vara dubbelkullagrade men när dom väl öppnas så är inte fallet så

Så nu är man tillbaks på utgångsläget med en td04hl-15t som är stabil och väldigt pålitlig.
Att hitta något som passar original grenrör, inte kostar en förmögenhet och samtigt levererar hk är inte lättaste.
Kina turbos verkar ju som dom kan hålla ett tag, men känns väldigt opålitliga.
Gt aggen från ebay går direkt till skroten om det rasar.
Fortsättning följer....