3362
Sök

JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)

2 336 226 Visningar
Uppdaterades senast 20 december 2021
Saab älskare!
4 597 Inlägg
14 oktober 2012
BRA ;D ska bli lika kul o följa, din kolfiberdåre!! big_smile

4 442 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Härligt wink har lite planer utöver det som är på gång just nu med slipningen wink får ja igenom det som ja tänkt kommer det bli awesome cockpit på bilen wink
Senast redigerat av Joni_sa (14 oktober 2012)

4 442 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
Update:

Blir en tråkig text update, händer inte så jätte mkt med bilen för tillfället mer än att jag försöker felsöka om varför den inte laddar fullt.
Har bollat ideer med fredrik på maptun och det lär bli byte av backventil, magnetventil och kolla över alla vaacuum slangar. Samt försöka låna en fungerande lmm och se om det är felet, visuell kontroll funkar tydligen inte alltid.

Sen ska det läggas en order på ett 2,5" twinpipe ifrån maptun.

Realcar har fortfarande leveranstid på bakboxarna så där får jag hålla ut tills vidare.

så står projektet för tillfället....stay tuned

750 Inlägg
18 oktober 2012
Joni_sa skrev:
Update:

Blir en tråkig text update, händer inte så jätte mkt med bilen för tillfället mer än att jag försöker felsöka om varför den inte laddar fullt.
Har bollat ideer med fredrik på maptun och det lär bli byte av backventil, magnetventil och kolla över alla vaacuum slangar. Samt försöka låna en fungerande lmm och se om det är felet, visuell kontroll funkar tydligen inte alltid.

Realcar har fortfarande leveranstid på bakboxarna så där får jag hålla ut tills vidare.

kan inte jätte mycket om motorer men på min va det en ''fjäder'' mellan wg och turbon som hade hoppat av. Du kan ju kolla om det är de tongue

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

4 442 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
Sydeken skrev:
Joni_sa skrev:
Update:

kan inte jätte mycket om motorer men på min va det en ''fjäder'' mellan wg och turbon som hade hoppat av. Du kan ju kolla om det är de tongue

ska jag absolut göra, men hur gick bilen när den hade hoppat av då? ladda den något alls?

750 Inlägg
18 oktober 2012
Joni_sa skrev:
Sydeken skrev:
Joni_sa skrev:
Update:

ska jag absolut göra, men hur gick bilen när den hade hoppat av då? ladda den något alls?

Den ladda lite men va gick endast till början av gult, och fast att man höll samma hastighet så hoppade turbomätaren lite fram och tillbaka och det hade tydligen med wg att göra smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

4 442 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
okej, min laddar upp till rött och in på rött men sen börjar den svaja fram och tillbaka lite. känns precis som att den inte får tillräckligt med bränsle så den stryper luften. så kan bli en walbro pump men det är ju inga extrema effekter sad sjukt märkligt det här.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 oktober 2012
kolla så dina slangar från MV är hela o sitter so de ska smile o sen kolla alla andra vacumslangar somsagt smile

4 442 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Funkiee skrev:
kolla så dina slangar från MV är hela o sitter so de ska smile o sen kolla alla andra vacumslangar somsagt smile

Skall göra det, blir en beställning ifrån do88. Frågan är om man ska köra med 4mm slang eller 3mm så det sitter lite hårdare?

Beställning gjord på ett 2,5" twinpipe ifrån maptun wink

4 442 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
Update:

Har vart ute i natten och försökt hitta något som ser suspekt ut och på slangen med den blåa backventilen:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-42919c457434037dbd6ecee6b18d6b2c_tn.jpg

Om man följer den ledningen efter backventilen mot insugscobran så ser det ut som något inte riktigt sitter som det ska, vad är det som sitter där och ska man försöka trycka ihop den eller dra isär och undersöka?

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8b3a16a55c7b4ba68a7c8942c2b3ffdf_tn.jpg

någon som har en plan? wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 oktober 2012
ser ok ut tycker jag! testa o ryck R slangen från MV! smile

4 442 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
har läst att det är många som rekommenderar det men vad har slangen för funktion? känns knas att rycka en slang så bilen ska funka sad

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 oktober 2012
om du rycker den o den går bra är det EVAP ventilerna som ska bytas smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 oktober 2012
nope, inget alls som skiter sig om du rycker R slangen smile

4 442 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
slangarna ser rätt grova ut är det mindre slangar i eller för anslutningarna ser ju ut att vara samma som på dumpen typ 6mm?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 oktober 2012
de är lite grövre, men ryck R slangen o testa om den går bra! smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 442 Inlägg
24 oktober 2012
Trådstartare
Update:

Nu händer det lite grejer, fick samtal ifrån DB schencker idag som har ett paket ifrån Maptun Performance till mig imorgon wink

Sen fick ja ett fint pm ifrån GrEEn81, paket skickas på måndag nästa vecka... innehållandes vad får ni se ;P

stay tuned....

Sök