Nu kan jag vara helt ute och cykla.. Men som jag har tolkat det vill man hålla sig borta från bränsletryck (efter regulatorn) på över 3Bar för att få en så korrekt spridarbild och tomgångslast som möjligt. Att höja bränsletrycket istället för att sizea upp på spridarkapaciteten känns som en budget lösning.
Vad sa vi för effektmål, 400bhp~? 875or tar dig dit utan bekymmer på E85, vill du spara in en slant har ju Robban 880cc alá moddade 431or. Ska tydligen funka riktigt bra otroligt nog.
Turbo sortimentet har ju exploderat senaste tiden och där finns det ju en del att välja på. Extern WG är att föredra, men det sticker betydligt mer i ögonen på besiktningsmännen. En stor 19t eller eventuellt en GT28 löser 400hk med tryck tidigt i registret, trevligt i en gatbil men det tenderar att käka växellådor. Jag sitter själv i uppgraderingssits (15t Aero 06-10 i dagsläget) och har shoppat på mig en 19t#6. Men man kanske skulle ha något lite större som orkar med hela vägen upp till 7,000RPM och sedan rampa laddtrycket för att spara på transmissionen. Typ GT3071r, BW S200.. Frågorna är många, svaren är få

Senast redigerat av wBes (27 februari 2018)
Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone