Var ett tag sen man gjorde en klassisk uppdatering

det mesta hamnar på Youtube eller Instagram. Men nu kände jag för att bara skruva utan att ha en kamera på.
Storservice på svarta 9-3an, olja +filter, kamrem + vattenpump och nytt flexrör.
Självklart tjurade muttrarna som satt i skarven till Dpf, men gick tillslut med hjälp av vinkelharry!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8212083c7960e4acad4580e79de5b8d6.jpg]()
Dags att gå på remmen och vattenpump en. Första gången jag gör detta.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-ae4a2b90ead40b3ae6e4c45533aa8306.jpg]()
Remmen skall vara bytt för 7000mil sedan men pumpen ser oem ut? Bilen är från 2010 och stämpeln "10" kanske är årtal?
![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-71bf48e38f8241488c59c200dce74e36.jpg]()
Nollat kamaxel
![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-770ea408e4c7d7becff25589164a5d14.jpg]()
Nollat vevaxel, båda skall låsas med hjälp av en ebay låssats.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-6109e436963415045cd44777c7db2e00.jpg]()
Funderar på att sälja Griffin och skaffa en ng9-5 diesel, men hur ser det ut med reservdelar nu? Mailade orio men fick inget superbra svar "Vi är numera ingen generalagent (OEM) så vi har ingen skyldighet att hålla reservdelar i 10 år, men vi jobbar stenhårt med att hålla så många
reservdelar som möjligt i lager, så länge som möjligt."
Sen varslade dom 14personer i förra veckan, vilket kanske inte är ett steg i rätt riktning?