jojje81 skrev:
Skruvar till det skrev:
JKDesign skrev:
Tack så mycket för beskrivningen, Helt perfekt!
Jag kommer dela på dom och montera + Jojjes copyright lösning på mitten bussningarna

Ja den där Jojje har många lösningar, jag behöver lösa 2 avdragna pinnbultar till grenröret har han nån idè där tror du eller har du själv nåt fiffigt knep.
Biltema har verktyg för att få ut avdragna bultar...
Jag skulle dock utöver att använda verktyget som kallas för "grisapitt" se till att smörja med 5-56 eller liknande nån dag innan... och när man väl står där och ska försöka få ur bulten så skulle jag värma ordentligt på och runt bulten.
Varför? Jo för att alu har ett par ggr högre utvigning än stål när det värms vilket gör att bulten "släpper" från gängorna och därmed e den relativt enkel att skruva ut

Jag har en låda från biltema med utdragare som passar i hylsa till 1/2" hylsnyckeln sen har jag även en liten låda med smalare utdragare också från biltema som visade sig funka bra när jag fick loss den innersta bulten till det bakre motorfästet men det känns som dom är för klena.
Värma får jag ju göra såklart, har tyvärr bara en lite gasbrännare men det borde funka också 5-56 Check!!
Tack för bra tips.
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.