Hmm, vet att jag sett en tråd där en kille byggt ett grenrör, men hittar den inte men det är bara att kolla tex på kg trimning, där ser du hur den ser ut så bara göra likadant typ. Det kommer ju inte bli exakt men så länge du kommer ifrån dessa skarpa/vassa krökar som stoppar flödet..
Klart det finns ritningar, men alla gör olika, vill du ha en ritning som är svår att följa och se hur vy placeringen är etc etc, så kanske de lönar sig i slutändan att köpa ett extraktor rör,
![http://www.kgtrimning.com/TYP16V.jpg]()
Där har du ettt som är kalrt från kg. kan göras i alla olika varianter. Men inga skarpa böjar
Pavva skrev:
Skitbra svar, XeptiQ!
Nja jag har inte den budgeten (17 år och student) och jag vill kunna besikta bilen utan mycke pill

Jag har en vän som kan tillverka grenröret åt mig billigt så jag får ju förhoppningsvis lite effekt billigt iaf

Hur ska jag ta reda på vilka böjar jag behöver? Jag kanske ska labba med nån slags slang eller liknande först om det går så jag ser hur jag ska ha formen ungefär? Det vore ju synd om det blev fel

Eller om jag kunde få en ritning på ett rör som redan existerar vore ju underbart!
Men livet kanske är så lätt?

Senast redigerat av XeptiQ (30 augusti 2011)
TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser