5981
Sök

Importera amerikansk bil från holland

3 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
Hej, har via mobile.de hittat en Chrysler Grand Voyager isom jag funderar på att ta hem från holland. Här är länk till bilen i fråga http://bit.ly/oK3ici.

Bilen är importerad till Holland från USA och nu undrar jag om det är något särskilt man bör vara vaksam på vid import av en sådan bil till sverige. Tycker att priset var väldigt lågt, åtminstone jämfört med vad man får ge för samma bil i sverige, men jag har inte järnkoll på den europeiska marknaden. Har hört att man bör komplettera rostskyddet vilket jag avser göra.

Några här som har några relevanta synpunkter eller erfarenheter att dela med sig av?

812 Inlägg
29 augusti 2011
bara en sak att tänka på där nyare bilar är importerade från usa. det förekommer en del "ful" renoveringar dvs bilen har varit krockad och sen bara fått ett lager med spakel och ny lack

564 Inlägg
29 augusti 2011
Om du kan få fram VIN-nummret så går det att göra en title check på den och få fram om den varit krockad.

3 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
tack för bra svar! Säljaren skriver på sin hemsida att de inte säljer några bilar som varit krockade och vad jag kan se så har de inte fått någon märkvärdig negativ feedback på nätet iaf.

Får höra med dom om jag kan få vin-nummret.

3 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
en fråga till, om jag frågar säljaren efter vin-nummer på bilen, är det troligt att de ger ut det? Bör de ge ut det eller finns det något skäl för dem att hålla inne med det?

564 Inlägg
30 augusti 2011
Om de är seriösa så ska de ge dig VIN och/eller en rapport från Carfax, jag ser ingen anledning att neka det om de inte har någonting att dölja.

Sök