Vilken bil bäst till Folkrace ?

Dr_struts
3 november 2014 · 1 861 Inlägg

Mack skrev:

Dr_struts skrev:
Skåpen borde ju gå och vikta lite i rumpan så man får ner rumpan? typ en betong säck i reserv hjulsbaljan? Då borde den ju sätta sig lite bättre?

Volvo vet man ju sen vintrar att viktfördelning existerar ju inte ^^

Ånjo.
Viktfördelningen var väl aldrig optimal i 244:an, men ganska okej om man jämför med till exempel BMW E30.
En fd kollega till mig vet jag dock hade ett tungt järnrör varje vinter i sin 744 bara för att få lite extra drivning.

Har packat på mig en 25kg i vikter att ha i baljan till vinter jag smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Mack Forum- och sitemoderator
3 november 2014 · 26 172 Inlägg

Dr_struts skrev:

Mack skrev:

Dr_struts skrev:
Skåpen borde ju gå och vikta lite i rumpan så man får ner rumpan? typ en betong säck i reserv hjulsbaljan? Då borde den ju sätta sig lite bättre?

Volvo vet man ju sen vintrar att viktfördelning existerar ju inte ^^

Ånjo.
Viktfördelningen var väl aldrig optimal i 244:an, men ganska okej om man jämför med till exempel BMW E30.
En fd kollega till mig vet jag dock hade ett tungt järnrör varje vinter i sin 744 bara för att få lite extra drivning.

Har packat på mig en 25kg i vikter att ha i baljan till vinter jag smile

Personligen har jag fyrhjulsdrift och nya vinterdäck på V70:in.
Det får duga gott för mig den här vintern.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
klawd22 Bilälskare
8 november 2014 · 283 Inlägg

Saab 900NG 2.3L med chip å rätt förare så e den livsfarlig. Sjukt snabba å starka. Men bra förstakärra kan va Bakhjulsdrivet som Volvo då.. för de e mer träning med fram än bak. Fram drivet så måste man träna in bromsa rätt å så. Volvo kör man mer med brekass.

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
Danne_1977
9 november 2014 · 3 292 Inlägg

Mack skrev:

Dr_struts skrev:

Mack skrev:

Ånjo.
Viktfördelningen var väl aldrig optimal i 244:an, men ganska okej om man jämför med till exempel BMW E30.
En fd kollega till mig vet jag dock hade ett tungt järnrör varje vinter i sin 744 bara för att få lite extra drivning.

Har packat på mig en 25kg i vikter att ha i baljan till vinter jag smile

Personligen har jag fyrhjulsdrift och nya vinterdäck på V70:in.
Det får duga gott för mig den här vintern.

Jag har åxå 4x4 på min XC90 och köpte nya däck ifjol, kan lova att det är inte mycket som stoppar mig, tar mig fram nästan var som helst, is, snö, u name it, bara man kör på rätt sätt så funkar det alltid, det är värre att få stopp, alltså det är ju svårare att få stopp på en 2.2 ton tung bil än att ta sig fram.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang