5 september 2011
Trådstartare
Hej !
Har sökt efter svar på mina frågor men kommer inte fram till vilket jag ska välja då jag har V6T motorn så hjälp skulle uppskattas.
Jag söker avgassystem till min Saab 9-5 -99 med V6T motorn för det är dags att byta då upphägningarna börjar lossna. Även för att jag vill ha ett goare ljud för nu så hör man inte att det är en V6:a och jag vill inte ha ett avgassystem som skriker utan det ska vara ett mulrande och inte låta för mycket så att det blir olidligt att åka motorväg utan helt enkelt ett avgassystem som är behagligt när man gasar och när man åker :-)
Det är ett Halvsats system jag söker. Eventuelt röret innan katten,katten blir nog billigare att behålla och svetsa på det nya röret eller finns det några billiga färdiga framrör med katt ?
Kollade på maptuns hemsida och deras egna avgassystem. Är det något att ha ?
http://www.maptun.se/shopProduct.php?pi … amp;car=95Ska man ha en eller två ljuddämpare ?
Vilken tum ska jag ha ?
Sedan undrar jag även om det är svårt att byta avgasröret innan katten för jag har troligtvis ett läkage där men jag tror det är i någon skarv för det fräser men det tystnar när bilen blir varm och låter bara när man gasar. Eller låter det så när avgasmuffen(en grej i mitten av röret innan katten som är nät på) börjar bli sliten ?
// Fredrik
Senast redigerat av Skalman (14 november 2011)