5509
Sök

V40t4 dump

220 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Hallå jag köpte mig en V40t4 igår och undrar om det går att installera en öppendump utan att behöva byta ut tryckrör eller andra saker:)?

3 860 Inlägg
6 september 2011
Varför ska du ha öppen dump?

Det sitter en återcirkulerande redan, börja med att montera ett öppet sportfilter så hör du dumpen därigenom, ta bort dämpmattan på insidan av huven så hörs det lite mer..

Om du fortfarande vill ha mer ljud efter det så kan man kanske montera en annan dump.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

220 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
spokenratt skrev:
Varför ska du ha öppen dump?

Det sitter en återcirkulerande redan, börja med att montera ett öppet sportfilter så hör du dumpen därigenom, ta bort dämpmattan på insidan av huven så hörs det lite mer..

Om du fortfarande vill ha mer ljud efter det så kan man kanske montera en annan dump.

jo det vet jag att man kan göra men tar man bort dämpmattan lär ju allting annat höras bättre också så det är uteslutet:), jag har en öppen dump liggandes hemma så jag tänkte om den går att montera direkt?

3 860 Inlägg
6 september 2011
Ok, det låter ju en del med mattan kvar och öppet filter också, men en del lyckas ju få det att lira med öppen dump på dessa, gäller nog att man vet hur/vad man gör och att den är exakt iställd, finns ju många som har strul med det också.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 september 2011
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798

Öppna motorhuven och titta efter hur det ser ut, allt syns tydligt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök