855 t5r "hackar" vid fult gaspådrag

NilsN
11 september 2011 · 8 Inlägg

Tja
Volvo 855 t5r går fint på tomgång och vid "normal" körning. Först när man ska dra på som bilen börjar "hacka" vid 3000 varv och högre. Går dock som en t5 ska gå på 1ans växel.
Tips och förslag på vad som skall ses över/bytas!?
tack.

fjanteliten
11 september 2011 · 44 Inlägg

Kan bero på mycket... Hur mycket laddar turbon? Är den chippad?

NilsN
11 september 2011 · 8 Inlägg

vet ej vad turbon laddar, bilen är i originalutförandet, ej chipad.

Christian S
12 september 2011 · 4 816 Inlägg

det betyder ju inte att det inte varit någon klåpare och pillat på den så att den laddar mer än orginal.
du har ju en laddtrycksmätare orginal (visseligen inte graderad men ändå), hur långt upp på mätaren går den?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
TurbOla Reservdansk
12 september 2011 · 6 271 Inlägg

Går som den ska vid fullt gaspådrag på ettans växel?

När jag drar fullt på ettans växel hinner inte däcken kvittera ut vad jag stoppar in...

Men det gick inte när tryckslangen till gasspjället hade ett litet hål, bilen gick fortfarande bra på tomgång, men det hände inte mycket när man försökte ladda på.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
NilsN
12 september 2011 · 8 Inlägg

Christian S skrev:
det betyder ju inte att det inte varit någon klåpare och pillat på den så att den laddar mer än orginal.
du har ju en laddtrycksmätare orginal (visseligen inte graderad men ändå), hur långt upp på mätaren går den?

svårt o säga, men går ungefär nästa till max.

mim_oz Trucker
12 september 2011 · 18 Inlägg

Haha hade samma fel på min 760 t5a :p funkade hur bra som hellst på 1,2,3 sedan 4,5 börjar den rycka ibland sad





NilsN skrev:
Tja
Volvo 855 t5r går fint på tomgång och vid "normal" körning. Först när man ska dra på som bilen börjar "hacka" vid 3000 varv och högre. Går dock som en t5 ska gå på 1ans växel.
Tips och förslag på vad som skall ses över/bytas!?
tack.

Skillnaden på amatörer och proffs är på sättet man fuskar :p
Volvo 960/S90 "Carlsson Edition" (1996)
NilsN
12 september 2011 · 8 Inlägg

mim_oz skrev:
Haha hade samma fel på min 760 t5a :p funkade hur bra som hellst på 1,2,3 sedan 4,5 börjar den rycka ibland sad





NilsN skrev:
Tja
Volvo 855 t5r går fint på tomgång och vid "normal" körning. Först när man ska dra på som bilen börjar "hacka" vid 3000 varv och högre. Går dock som en t5 ska gå på 1ans växel.
Tips och förslag på vad som skall ses över/bytas!?
tack.

löste du problemet? vad va de isf ?

Bazibaz
12 september 2011 · 52 Inlägg

hade samma problem på min s60, de var Magnetventilen.. kostade 500:- på bilia smile

Volvo S60 "Kristina" (2002)
turboroger
12 september 2011 · 138 Inlägg

plocka loss stiften o kolla gapet,, knacka ihop dom lite o testa..så beter dom sig när gapet blivit lite för stort..

mim_oz Trucker
12 september 2011 · 18 Inlägg

Nej den bota sig själv efter 500mil smile men va nått år sedan jag sålde den men tror det funkade bättre på 98okt ha för mig att saab brkar villa rycka lite om du kör på 95okt oxå

NilsN skrev:

mim_oz skrev:
Haha hade samma fel på min 760 t5a :p funkade hur bra som hellst på 1,2,3 sedan 4,5 börjar den rycka ibland sad





NilsN skrev:
Tja
Volvo 855 t5r går fint på tomgång och vid "normal" körning. Först när man ska dra på som bilen börjar "hacka" vid 3000 varv och högre. Går dock som en t5 ska gå på 1ans växel.
Tips och förslag på vad som skall ses över/bytas!?
tack.

löste du problemet? vad va de isf ?

Senast redigerat av mim_oz (12 september 2011)

Skillnaden på amatörer och proffs är på sättet man fuskar :p
Volvo 960/S90 "Carlsson Edition" (1996)
Christian S
12 september 2011 · 4 816 Inlägg

NilsN skrev:

Christian S skrev:
det betyder ju inte att det inte varit någon klåpare och pillat på den så att den laddar mer än orginal.
du har ju en laddtrycksmätare orginal (visseligen inte graderad men ändå), hur långt upp på mätaren går den?

svårt o säga, men går ungefär nästa till max.

då är den inte orginal för när den gör skalan ut så är det ca 1bar

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
NilsN
12 september 2011 · 8 Inlägg

turboroger skrev:
plocka loss stiften o kolla gapet,, knacka ihop dom lite o testa..så beter dom sig när gapet blivit lite för stort..

ska kolla det, tack.

NilsN
12 september 2011 · 8 Inlägg

Bazibaz skrev:
hade samma problem på min s60, de var Magnetventilen.. kostade 500:- på bilia smile

Kan man testa sig fram på nått sätt ifall de är magnetventilen? Dyr chansning och köpa ny.

Bazibaz
13 september 2011 · 52 Inlägg

vet inte de tyvärr sad men hade iaf samma fel som dej å de va den tongue

Volvo S60 "Kristina" (2002)
NilsN
13 september 2011 · 8 Inlägg

Bazibaz skrev:
vet inte de tyvärr sad men hade iaf samma fel som dej å de va den tongue

Okej, få väl göra en chansning o byta den:P

Bazibaz
14 september 2011 · 52 Inlägg

Lycka till!! Håller tummen smile

Volvo S60 "Kristina" (2002)
ante123
14 september 2011 · 546 Inlägg

nya stift så är jag nästan 100 på att det kommer funka

NilsN
15 september 2011 · 8 Inlägg

ante123 skrev:
nya stift så är jag nästan 100 på att det kommer funka

Okej, testa och byta stift först innan magnetventil.

robbinT
15 september 2011 · 341 Inlägg

har haft det problemet på min 3 gånger, första 2 gångerna var det tryckslangen precis innan gasspjället som drog, blev silikonslang då, 3e gången hjälpte det att byta tändspole och kablar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang