3738
Sök

Mekanisk eller elektrisk laddmätare?

227 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Tjena alla!

Har sökt i forumet men hittar inget gällande detta!

Frågan är som rubriken lyder, ska det vara en mekanisk eller elektrisk laddmätare.

Skall inhandla detta snart och behöver hjälp!

Mvh
David

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
13 september 2011
Vad ska du ha mätaren till? Är det noga att den visar korrekt så ska du ha en manometer i alla lägen. Är det för blingfaktor etc. Då duger en elektrisk.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

227 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Jag vill gärna ha koll på att jag inte tappar tryck, vilket jag tror jag gör just nu, samt att jag vill veta hur mycket den laddar. Gärna är att den är exakt.

Mvh
David

PS. Lite bling faktor, men det är inte huvudsaken till varför jag ska ha den wink

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
13 september 2011
Är det för noggrannhet och ev felsökning är det en sådan här eller liknande du skall ha http://www.items.se/produkter.asp?id=1845&l=2

Annars "duger" nog en mekanisk autometer eller liknande. Speciellt om du bara är ute efter att mäta rellativa trykförändringar på tid...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

227 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
OK! Tack för hjälpen smile

Mvh
David

Sök