Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.
ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer
Har läst igenom hela tråden nu och j*vlar vilket bygge, man blir ju riktigt inspirerad. Och att du räknar timmarna dessutom, kanske något man skulle göra så man vet hur mycket arbete man lägger ner + att räkna ihop alla pengar man lägger ned. Nää det går nog inte för då blir det väl inte något mera bygge då man inser hur mycket man har laggt ner i bilen
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
Mattfolk skrev:
Har läst igenom hela tråden nu och j*vlar vilket bygge, man blir ju riktigt inspirerad. Och att du räknar timmarna dessutom, kanske något man skulle göra så man vet hur mycket arbete man lägger ner + att räkna ihop alla pengar man lägger ned. Nää det går nog inte för då blir det väl inte något mera bygge då man inser hur mycket man har laggt ner i bilen
räknar rena BYGGTIMMAR alltså drar jag bort skitsnack & kaffedrickande mm , är uppe i 230tim nu. kostnaden räknar jag ihop i slutet, sparar alla kvitton + skriver upp sånt jag köper & säljer. räknar med att den hamnar över 200000 iaf.
6 585 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
igårkväll efter allt julklapps jagande så hade jag inte orken att vara i garaget, kom då på lösningen att jag kunde ta in den extra instrumentbrädan i källarn & passa på att plocka lite på den när lusten faller på, så när det blev reklam på TVn gick jag ner i källarn, stoppade lite ved i pannan, skruvade loss en pryl & sen upp till sköna soffan igen. Smart-Lathet kanske man kan kalla det?
Har dock problems med att få loss ljusströmställaren & tändlåset. se sista bilden.
6 585 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
Lunstroem skrev:
Hmm jag har ju haft loss min ljusströmsställare, har för mig det va samma procedur som vindrutetorkarknappen, men jag kanske minns fel? :-P
till torkaren var det var liten vaccum kontakt där knoppen satt men en liten skruv i sidan på denna bräda så det skiljer nog.
Lysknappen ser ut som på dom flesta GM bilar, med en liten fjäderbelastad låsning på insidan, men när den kärvat ihop & endast går att dra ut&in några mm så funkar ju inte det att dra ut stången ur brytaren
Senast redigerat av farbrorbozze (23 december 2012)
Volvo sveisegrunning var syk dyr 250ml KR 400,- i Norge
Brädan är INTE tillsalu, ska bli en vägg prydnad av den. med hylla ovanpå.
Ja svetsprimern är dyr , men jättebra & räcker länge, eftersom den bara ska användas på dom ytor som ligger mot varandra i svetsskarvarna. jag jobbar på volvoverkstad så jag fick personal-rabatt när jag köpte min burk.
6 585 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
Idag på förmiddagen lyckades jag knacka loss muttern till ljusströmställaren, så nu ligger den lös på arbetsbänken , men fortfarnde med reglagestången kvar i sitt trånga hål... återstår alltså att få ut den.
GOD HJUL & GRÅTT NYTT HÅR
Senast redigerat av farbrorbozze (24 december 2012)
6 585 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
Tackar,tackar,
Idag fick jag loss stången ur ljusströmställaren utan att nåt gick sönder. det var rost på stången inuti den vita runda plastmojjen som sitter längst fram. satte den på högkant & lät lite 5-56 göra verkan, sen satte jag den i skruvstädet & drog ut stången.
syns bra på bilden att stången är "svullen" på mitten.
Senast redigerat av farbrorbozze (25 december 2012)