Chip audi s4

Karlzzon The One Evolution
21 augusti 2006 · 1 627 Inlägg

Jag fundera på att chipa min s4 och ringde och fråga på ett ställe där sa han efter som jag har en större turbo på så skulle det inte bli bra att chipa den.  Sen räkna han upp massa grejer man kunde göra för att få 450 hk men jag vill bara ha dom närmare 300 det blir med chip. någon som vet hur stor skilnad det blir med chip?

Fäll ner pungen och landa
kwansa Hmm, vet inte?
21 augusti 2006 · 1 775 Inlägg

hk+57 nm+70 säger www.tuningchip.se att det ska bli, om det gäller årsmodellern runt 92 vet jag inte hmm

så då är du rätt så nära 300 ändå smile 6500:-

Senast redigerat av kwansa (21 augusti 2006)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Karlzzon The One Evolution
21 augusti 2006 · 1 627 Inlägg

kwansa skrev:
hk+57 nm+70 säger www.tuningchip.se att det ska bli, om det gäller årsmodellern runt 92 vet jag inte hmm

så då är du rätt så nära 300 ändå smile 6500:-

jo men inligt honom skulle chipet inte bli bra med turbon eller vad han menade på

Fäll ner pungen och landa
kwansa Hmm, vet inte?
22 augusti 2006 · 1 775 Inlägg

Karlzzon The One skrev:

kwansa skrev:
hk+57 nm+70 säger www.tuningchip.se att det ska bli, om det gäller årsmodellern runt 92 vet jag inte hmm

så då är du rätt så nära 300 ändå smile 6500:-

jo men inligt honom skulle chipet inte bli bra med turbon eller vad han menade på

Tror inte jag ett s*it på hmm

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
AK86
22 augusti 2006 · 250 Inlägg

det bästa du kan göra är att mappa om bilen!
chip suger ***...dom säger att du får 50+ o du får 10..så whats the deal?
och om du har gjort om bilen..bytt turbo/intercooler whatever så kommer inte chippet
jobba med det utan det kommer jobba med orginal grejerna vilket resulterar i att det bara kommer gå sämre...så mappa om bilen istället om du vill ha effekt!

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Boije Audi S2, 11,07@402
22 augusti 2006 · 102 Inlägg

Impreza_BlackDrake skrev:
det bästa du kan göra är att mappa om bilen!
chip suger ***...dom säger att du får 50+ o du får 10..så whats the deal?
och om du har gjort om bilen..bytt turbo/intercooler whatever så kommer inte chippet
jobba med det utan det kommer jobba med orginal grejerna vilket resulterar i att det bara kommer gå sämre...så mappa om bilen istället om du vill ha effekt!

Mappa är oftast det bästa alternativet, MEN kan kosta skjortan!

De som har lite koll plocka fram en programvara för de moddar man gjort åt bilen plocka fram en programvara som funkar bra, han som chippat min bil vet jag har plockat fram programvaror till RS/Sor och andra med större prylar som går rikitgt bra, det är ett billigare alternativ till mappning, vid mappning får du ut det mesta av bilen med ett chip sätts marginalerna större och mindre effekt plockas ut.

Man måste ha en programvara som är anpassad för de grejer som sitter i bilen.

- "Fixade det som var trasigt men..." -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang