Att audi skulle blivit en premiumbil först på 2000-talet kan jag inte på något vis hålla med om. Sätt dig i en A100 från...ptja, säg 89-90 o säg att det inte är en preimiumbil.
Kan man skruva själv, så är inte Audi vidare dyrt. Visst, det kostar, men, som exempel kan sägas att kameremsats (rem, spännare bla bla) drivremmar, drivremsspännare, olja, filter, värmepaketet gick lös, visserligen från tyskland, inklusive frakt, på ca 3500:-. Givetvis, det hade så kalrt varit skönt att slippa bry sig om den. Men, ptja, en gång var 6e (vill jag ha för mig det är) år, eller var 12.000e mil så kan det ju lite kvitta.
Men absolut, Audi är ingen billig bil att FÅ servad, speciellt inte på vag. Att nämna framvagnen som ett problem till någon som KAN skruva, när denna kostar ca 2000kr att byta ut (förutsatt att man gör det själv) vet jag väl inte om det är något att ta upp som ett problem.
Men absolut, jag säger inte att Audi är den superbästa av alla bilar som finns, för, det har jag inte nog kött på benen att säga. Men, som Rquired är partis till BMW är jag partisk för Audi.
En sak ska jag dock lägga till OM TS ska prova någon A4:a, tänk på att kopplingen tar högt upp, det bara ÄR så

- - Edit - -
Givetvis beror det på vad man anser en "premiumbil" vara
- - Edit 2 - -
O nej, jag säger inte att bmw är en dålig bil eller ett dåligt köp, jag har bara inte nog erfarenhet av bmw för att kunna säga "kööööööööp"