Återställa bilen till orginal för försäljning eller inte??!!

Audi_powah
15 september 2011 · 1 515 Inlägg

Tja!

-Topic lyder som sagt, skall man återställa bilen till orginal eller ej? Har försökt at få bilen såld som den står nu ett tag, men utan progress - Har tom vräckt bort den till ett enormt underpris på 115.000:-men icke!...
Så vad tycker ni att jag ska göra? Vänta och se? Eller strippa bilen och sälja delarna lösa och sedan byta in bilen orginal?

Hur pass lätt är det att sälja delar lösa? Vad tror ni om detta, kom med förslag på vad ni skulle göra i mitt läge!

Har som sagt alla orginal delar kvar till bilen ståeénde och bilen måste bort på ett eller annat sätt då jag skall köpa ny bil.

mvh dS

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Bjornn
15 september 2011 · 749 Inlägg

Är svårt för alla att sälja bilar nu, bara att hålla ut, sänk ej priset å behåll bilen som den är.
Folk vill alltid ge underpris och förstår aldrig vilket arbete man lagt ner och hur mycket pengar man kostat på bilen.

Senast redigerat av Bjornn (15 september 2011)

it_mutt Avstängd
15 september 2011 · 10 388 Inlägg

Det blir ju lite uppdelat.

Din bil kan vara toktuff, o style:ad hur som, o då finns ju risken att den tilltalar en väldigt liten del av köparna; de som vill ha en style:ad bil, men inte orkar/vill hålla på själva.

Jag tror nog köpskaran är större med en ostyle:ad/lite/diskret style:ad bil; både "svensson" och "svenssons tonårsgrabb som vill dona själv".

Markand för begagnad style:ing finns det ju givetvis. Handlar ju i grund o botten om vad du tror du kan få ut för bil o delar var för sig.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
discokapten Kapten på disco!
15 september 2011 · 1 729 Inlägg

it_mutt skrev:
Det blir ju lite uppdelat.

Din bil kan vara toktuff, o style:ad hur som, o då finns ju risken att den tilltalar en väldigt liten del av köparna; de som vill ha en style:ad bil, men inte orkar/vill hålla på själva.

Jag tror nog köpskaran är större med en ostyle:ad/lite/diskret style:ad bil; både "svensson" och "svenssons tonårsgrabb som vill dona själv".

Markand för begagnad style:ing finns det ju givetvis. Handlar ju i grund o botten om vad du tror du kan få ut för bil o delar var för sig.

Hur kan du få till det rent språktekniskt genom att skriva ostyl:ad? Hur?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Muttley
15 september 2011 ·

Sätt i allafall tillbaka originalstolar.  Har du lackat originalpanelen röd?

Bilen tilltalar en extremt smal kundkrets med dem stolarna. Typ ålder 18-22 kanske och de har inga pengar.

it_mutt Avstängd
15 september 2011 · 10 388 Inlägg

discokapten skrev:

it_mutt skrev:
Det blir ju lite uppdelat.

Din bil kan vara toktuff, o style:ad hur som, o då finns ju risken att den tilltalar en väldigt liten del av köparna; de som vill ha en style:ad bil, men inte orkar/vill hålla på själva.

Jag tror nog köpskaran är större med en ostyle:ad/lite/diskret style:ad bil; både "svensson" och "svenssons tonårsgrabb som vill dona själv".

Markand för begagnad style:ing finns det ju givetvis. Handlar ju i grund o botten om vad du tror du kan få ut för bil o delar var för sig.

Hur kan du få till det rent språktekniskt genom att skriva ostyl:ad? Hur?

Jag vet inte hur du fick det till att jag skrev "ostyl:ad", så jag kan inte svara på din fråga. Sen kan man ju ifrågasätta ditt tautologiska misstag också, om vi nu ska utgå från att gorg på något vis skulle vara ett ställe där skriftlig språk inte ska influeras av talspråket.

Men för all del, vi kan använda det mer, för tillfället, korrekta "stajlade"  och "stajla" om du nu tycker att det känns bättre. Anledningen till att jag säger "för tillfället" är av den enkla anledning att SAOL rekommenderar det, men då inte SAOL gör annat än att spegla det samtida språkbruket, så är det nog trots allt säkrast att tillägga "för tillfället".

Senast redigerat av it_mutt (15 september 2011)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi_powah
15 september 2011 · 1 515 Inlägg

Som jag trott, delade åsikter. Men det är bra!, tack! smile

- Bilen har legat på blocket ett tag nu med dock bara rullat in skambud efter skambud...så jag gick ner "till deras pris"... bilen måste väl vara mera värd än 115.000:-!!??...bara delarna kostar uppmot 150papp lixom..man blir lite förvånad ibland hur folk tänker. Men det är sant som ni säger, kanske borde slänga i orginal stolar och "orginal-ställa" listerna till vad de var förr?..

Börjar bli lite desperat men en aning "emo" över det hela då jag är ute efter en ny bil såhär sent på sesongen, skall bli en EVO 8a framöver.. men som sagt, man måste ju bli av med ena bilen innan man köper en annan, därav sänkte jag priset allteftersom alla skambud trilla in...

Vet inte riktigt hur jag ska göra hmm

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
OE
15 september 2011 · 318 Inlägg

it_mutt skrev:
Men för all del, vi kan använda det mer, för tillfället, korrekta "stajlade"  och "stajla" om du nu tycker att det känns bättre

Håller helt med Discokaptenen, känns mycket bättre!

Och med bilen så skulle jag nog vara beredd att lägga mer pengar på en orginalbil,  men det kanske bara är jag

Absolut bästa måste vara om du har möjlighet att vänta till våren
/Mvh

Senast redigerat av OE (15 september 2011)

Germax
15 september 2011 · 12 086 Inlägg

"o style:ad" va det värsta jag läst i år hahaha lol

"Stylad" har svenskar skrivit i 10 år, det fungerar bra.
Förövrigt hatar jag ordet "stylad" jag tänker på ett gäng dåliga filmer och blöjjstylade volvobilar.
Men det är ju jag bara.. roll

Topic,

Anledningen att man gör en bil original till försäljning är vad jag tror av två anledningar, man får ut mer pengar och bilen blir mer lättsåld. Iallafall jag bygger hellre mina egna bilar.
Nackdelen är ju allt jobb med att dels skruva och sen sälja delarna, vilket man helst slipper.

Gör en ny annons med bilderna när den va original och se hur responsen blir då.

JohanW
15 september 2011 · 212 Inlägg

Problemet är när man sänker så sänks skambuden också har jag märkt smile
(haft bilen ute sen i våras och på sistonde har det försig dykt upp några hyffsat seriösa spekulanter varvat med en massa bytesförslag) Man får nog ha tålamod helt enkelt.

Mini JCW (2016)
Audi_powah
15 september 2011 · 1 515 Inlägg

Tack för alla svar och åsikter, det hjälpte kan jag säga!!

Blev att förnya annonsen och sätta ett prisvärt pris på det hela. Nu får den ligga uppe tills någon hugger helt enkelt. Har ju tills. . April? på mig att skaffa ny bil då seasongen börjar igen! smile

Vänta och se helt enkelt!

mvh dS

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
sleepyoh
15 september 2011 · 1 319 Inlägg

Jag får vibbarna av att (Nu har någon klåfingrig jävel varit och pillat på allt och ingenting är som det ska) när saker är stylade eller fixade. Original bil alla gånger om jag ska köpa för att sedan fixa det jag vill ha själv. Tror mååååånga fler än mig tänker så.

_----------'
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
15 september 2011 · 1 594 Inlägg

Är man spekulant på en bil för närmare 120 tusen så har man en hel del krav och att köpgruppen är i regel 30+ I det läget går dina stolar fetbort. Likaså den lackade panelen, Lampor, spoilerkit, fälgar osv. Bilen skriker tonår så det bara visslar om det och är dessutom en sån bil som är ytterst svår att köra lugnt med cool Din bil, oavsett hur fin och seriöst i ordning den än är riktar sig alltså till en snubbe med bakåvänd keps på runt 20 bast. Den snubben drägglar järnet över din annons men får aldrig ihop guldet som behövs. Medan grabben som kan det har en jättemarknad att skanna och garanterat får fram mer deg för att kunna göra bilen han tillslut köper till "sin"

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Fredde_Vette JaG
15 september 2011 · 785 Inlägg

Svårt att få betalt för tiden och pengarna man lägger på/i bilen.
Om du återställer den får du bredare marknadsgrupp.
Och som någon skrev tidigare... Idag e det svårt att sälja bilar !
Folk håller hårt i pengarna för de är rädda för den kris vissa förutspår.
Sitt lugnt i båten så får du säkert dina pengar till våren.

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 september 2011 · 17 512 Inlägg

hotrodder skrev:
Är man spekulant på en bil för närmare 120 tusen så har man en hel del krav och att köpgruppen är i regel 30+ I det läget går dina stolar fetbort. Likaså den lackade panelen, Lampor, spoilerkit, fälgar osv. Bilen skriker tonår så det bara visslar om det och är dessutom en sån bil som är ytterst svår att köra lugnt med cool Din bil, oavsett hur fin och seriöst i ordning den än är riktar sig alltså till en snubbe med bakåvänd keps på runt 20 bast. Den snubben drägglar järnet över din annons men får aldrig ihop guldet som behövs. Medan grabben som kan det har en jättemarknad att skanna och garanterat får fram mer deg för att kunna göra bilen han tillslut köper till "sin"

Tyvärr får jag hålla med. 38 år gammal. Skulle aldrig köpt den bilen i sitt nuvarande skick.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
DarKMaNs Snabbast går först i kön
16 september 2011 · 146 Inlägg

Tjena manen så du skall sälja bettan nu. Jag måste nog hålla med dom övriga, men det som drar ner priset r nog stolarna samt omlackade delar insidan du har gjort. många vill nog ha original stolarna samt orörd inredning. Att bilen är har en stylad image tror jag drar ner med. men inte så pass att alla ryggar tbx.

Min rekomendation är återställ inredningen och prova på nytt! Om inte så får du väl sänka priset och funkar inte det så återställ till originalskick, som sagt man får inte ett korvöre extra att bilen är påkostad folk tror att bilen har blivit behandlad därefter asså jag pratar då om motorn att den har fått gått varm och det är ju bilens hjärta (dyrast att åtgärda vid en ras) men jag tror nog om jag skulle vara spekulant på din bil så skulle jag vilja ha original inredningen återställd att det yttre tilltalar mig är en annan sak

lycka till DarkMaN

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
Woogensea Volvoturbo For Life
16 september 2011 · 366 Inlägg

DarKMaNs skrev:
Tjena manen så du skall sälja bettan nu. Jag måste nog hålla med dom övriga, men det som drar ner priset r nog stolarna samt omlackade delar insidan du har gjort. många vill nog ha original stolarna samt orörd inredning. Att bilen är har en stylad image tror jag drar ner med. men inte så pass att alla ryggar tbx.

Min rekomendation är återställ inredningen och prova på nytt! Om inte så får du väl sänka priset och funkar inte det så återställ till originalskick, som sagt man får inte ett korvöre extra att bilen är påkostad folk tror att bilen har blivit behandlad därefter asså jag pratar då om motorn att den har fått gått varm och det är ju bilens hjärta (dyrast att åtgärda vid en ras) men jag tror nog om jag skulle vara spekulant på din bil så skulle jag vilja ha original inredningen återställd att det yttre tilltalar mig är en annan sak

lycka till DarkMaN

Instämmer, utsidan ser clean å fräsch ut tycker jag också, insidan är nog det som väger ner. Och sen är det ju som så, att folk ger fullständigt fan i hur mycket man har lagt ner på sin bil, man får aldrig igen dom pengarna är min erfarenhet iallafall. Om man då inte har byggt en jävla racermaskin med seriösa prylar under huven....Fast även då kan folk va tröga... Men lycka till och ge dej inte!!

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Audi_powah
16 september 2011 · 1 515 Inlägg

Tack för svar! Idag så har jag lackerat om all panel invändigt, så den är svart/blank svart typ..Stolarna får sitta i för tillfället tror jag, då jag eventuellt skall byta in bilen i helgen för nästa!...men får se hur det går, annars byter jag nog tillbaka till orginal stolarna som alla säger smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Sener
16 september 2011 · 138 Inlägg

stolarna ska du absolut byta tillbaka, din bil är ingen jäkla race bil som du ska ha sånna stolar, ja har 265 hästar och ja har inte ens närheten av sånna stolar, orginalet är finast och bäst!!!
Tänk för dig nästa gång du köper en pärla bara en rekomendation.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang