Mercedes 200 W124 -87 vad är markeringarna vid hastighets mätaren för nått?

willee22
18 september 2011 · 61 Inlägg

Tjena jag har funderat ganska länga på ett sträck som är vid 50kmh sen 2 sträck vid 90kmh och sen är det 3 sträck vid 135kmh. Vad har markeringarna för funktion??

har denna instrument panel och markeringarna finns där om man kollar noga http://www.google.se/imgres?q=mercedes+ … 29,r:1,s:0       men jag har inte varv mätare är bara en klocka där men vore tacksam för svar! hittar inget på google heller. Det är inget viktigt men är ju alltid roligt med lite mer information big_smile

Merca300CeCab Jag är inte bara skåning, jag är dryg åxå...
19 september 2011 · 110 Inlägg

Det är där den kastar i nästa växel om du håller plattan fast i mattan....

Kör Audi R8 V10 Spyder samt Audi A6 TDI 2013 å Frugans Audi A4 TDI 2009
www.DperssonBilrekond.se
Mercedes AMG GTS "Edition 1" (2016)
willee22
21 september 2011 · 61 Inlägg

Merca300CeCab skrev:
Det är där den kastar i nästa växel om du håller plattan fast i mattan....

okej tror det är nått konstigt med bilen. Nu när det dunkar i bakvagnen för det varvar som F*n på 2an 70kmh ska fixa missljudet sen ska jag testa plattan i mattan om det funkar bättre

M103
21 september 2011 · 1 570 Inlägg

willee22 skrev:

Merca300CeCab skrev:
Det är där den kastar i nästa växel om du håller plattan fast i mattan....

okej tror det är nått konstigt med bilen. Nu när det dunkar i bakvagnen för det varvar som F*n på 2an 70kmh ska fixa missljudet sen ska jag testa plattan i mattan om det funkar bättre

Dunkar det i bakvagnen när du gasar och släpper gasen? Då är det bussningarna bak som är slut.

willee22
21 september 2011 · 61 Inlägg

M103 skrev:

willee22 skrev:

Merca300CeCab skrev:
Det är där den kastar i nästa växel om du håller plattan fast i mattan....

okej tror det är nått konstigt med bilen. Nu när det dunkar i bakvagnen för det varvar som F*n på 2an 70kmh ska fixa missljudet sen ska jag testa plattan i mattan om det funkar bättre

Dunkar det i bakvagnen när du gasar och släpper gasen? Då är det bussningarna bak som är slut.

Exakt tongue tackar vadkostar bussningen har den nått att göra med accelrationen?

M103
21 september 2011 · 1 570 Inlägg

Bussningarna kostar nog inte många kronor men det kostar rätt mycket om man ska lämna in den. Omfattande jobb har jag hört. Runt 7-8000kr betalade jag nån gång för länge sen. Är bilen fräsch kan det vara värt det för väghållningen blir suverän efteråt. Mycket stor skillnad och förr eller senare kommer besiktningen klanka ner på det.

willee22
21 september 2011 · 61 Inlägg

M103 skrev:
Bussningarna kostar nog inte många kronor men det kostar rätt mycket om man ska lämna in den. Omfattande jobb har jag hört. Runt 7-8000kr betalade jag nån gång för länge sen. Är bilen fräsch kan det vara värt det för väghållningen blir suverän efteråt. Mycket stor skillnad och förr eller senare kommer besiktningen klanka ner på det.

Okej får försöka hitta en begagnad bussning billigt är ganska störande med dunkandet när man drar släp

NMI
22 september 2011 · 1 045 Inlägg

bussningen är nog billig men jobbet kostar mer om man lämnar bort det,

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
willee22
23 september 2011 · 61 Inlägg

NMI skrev:
bussningen är nog billig men jobbet kostar mer om man lämnar bort det,

Tur man känner folk som hjälper till om man bjuder på kaffe smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang