tjenna tänkte slänga på en beggad aero turbo på min saab 9000 2.3 tulltryckare och hade tänkt till den ha JT3 tum avgasrör från turbo och bak och steg 2 chipp samt öppet luft filter, behöver jag göra massa modifiktioner på den för att turbon ska passa eller passar den bolt on?och om man inte spränger motorn om den är förkraftig ? snackar om en saab 9000 aero turbo ( t15 )
Tänk på att du ska ha programvaran för aeron då och inte vanliga. Motorn klarar närmare 500 så det är inga problem. Olja- och vattenrör lär du nog byta.
Tänk på att du ska ha programvaran för aeron då och inte vanliga. Motorn klarar närmare 500 så det är inga problem. Olja- och vattenrör lär du nog byta.
okey så olja och vatten rör är annorlunda på den menar du ? men varför klarar inte ett steg 2 pogram turbon ?
Ja det är dom. Jo den klarar steg 2 om du köper steg 2 för aeron.
okey men då måste jag väl få ut mer effekt med steg 2 som har och t25 turbo som ska leverera 250 270 hästar medans jag köper en t15 turbo och har orginal aero box som ska leverera 225 hästar eller ?
Ja men varför inte bara skaffa steg 2 till aeron? Då får du ännu mer än med orginal turbon. Fast iofs kanske det inte skiljer några jättemängder i vilket fall men mitsun brukar hålla betydligt bättre.
Ja men varför inte bara skaffa steg 2 till aeron? Då får du ännu mer än med orginal turbon. Fast iofs kanske det inte skiljer några jättemängder i vilket fall men mitsun brukar hålla betydligt bättre.
de är de jag hitta en billig aero turbo och jag har steg 2 och allt annat hemma. men har inte så gott om pengar därför ville ja veta om de gick att köra med en större turbo om jag tjänar på de eller bara slöseri, vad kan hända om jag inte kör med aero pogramvara då ?
jaha men dåså, kör på en aeroturbo med olje/vattenrör (jag skulle ha kört på stålomspunnaslangar) och kör på aero-programvara.
vad tror du kommer ge bäst i effekt? org trubo 3tumrör från turbo och steg 2 LLT pogramvara som ska ge upp till 270 hk och öppet luftfilter eller ja aero tubon och aero org styrenhet 225hk samt 3tum avgasrör och öppet luffilter
Även 2,3T 200hk -93 har samma spridare som 9000 Aero -93. Aero har alltid haft samma delar som 2,3T på 9000, vad än förvirrade reservdelsställen yrar om Samma koppling, samma drivlina, låda, knutar m.m.
För övrigt så är det bara att skruva dit turbon och köra. Men för optimalt utnyttjande så ska man såklart ha ett Aeroprogram eller ett trimprogram för den turbon. Men det skiljer inte så mycket att det på ngt sätt skulle vara skadligt.