Coilovers hemmabyggda, Busbil bygget, Med Mina Projekt!
Min busbil som jag bygger på till och från när det går. Volvo 700 Serien följt av 900 front. För mer info, läs tråden. Det är ju där allt står.. Det som står först på att göra listan är att bygga TURBOMOTOR!
Polerade catchtanken som sagt, Köpt sånt där lyx gummi till buren! vill inte ha plastskumm eller hur man ska förklara det på den nya bilen! Ser inge vidare ut! Är så mjukt och fint det här nya!
Kolla min busbilBILEN HÄRLämna en kommentar eller nått
Det är nästan att man längtar efter att slå huvvet i buren nu då. Allt ser bra ut , det är ju en bit för dig att åka men du har inte funderat på att ställa ut på tex elmia eller vallåkra nästa år? Där älskar man ju volvos.
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
ja klart den kommer bli,men de var inte så länge sen jag såg en firma som hade en adapter så man kunde bulta på ett 8v turbogrenrör på 16v toppen tyckte de var dyrt,tror de låg på ca 800,men de e ju småsummor mot vad ett turbogrenrör till dessa kostar
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
ja klart den kommer bli,men de var inte så länge sen jag såg en firma som hade en adapter så man kunde bulta på ett 8v turbogrenrör på 16v toppen tyckte de var dyrt,tror de låg på ca 800,men de e ju småsummor mot vad ett turbogrenrör till dessa kostar
ja men vill inte lägga ut så mycket på den där motorn, 16v alltså räcker med olja och bensin. + packningen till toppen å turbon, lägger helre ner pengar på den andra bilen istället!
ja 800kr var inte dyrt om man bygger på 16v så är de lätt värd de!
mitt motto är att göra allting sj och sen försöka handla vissa grejer nytt vissa saker beg. är sj just nu inne på o få tag i en kompressor
ja eller hur, det man kan göra ska man ju göra! hatar sånna där bilbyggare som lämnar bort och får sakerna gjorda! Motorbearbeten ska man väl kanske inte ge sig in på själv om man inte har maskinerna som behövs och mycket kunskap om de!
eeh motorn jag har (-91 b230 ft) helt komplett,den har vart gratis a-kammen jag har kosta bara 300, portning o sånt har jag en skräp topp liggandes som jag övar på. så jag behöver mest få tag i en trevlig bil som man kan stoppa motorn i när man fått färdigt på allting
eeh motorn jag har (-91 b230 ft) helt komplett,den har vart gratis a-kammen jag har kosta bara 300, portning o sånt har jag en skräp topp liggandes som jag övar på. så jag behöver mest få tag i en trevlig bil som man kan stoppa motorn i när man fått färdigt på allting
ja men sånt är ju alltid trevligt, komma undan billigt! har själv några toppar liggandes som man kan göra lite vad man vill på
de man brukar göra med volvotoppar e ju och ta bort alla kanter i kanalen,matchporta packningarna,slipa in ventilerna och förstora kanalerna,allt detta kan man göra sj ju med enkla verktyg och få de bra. en riktplaning kan man lämna in så har man en bra och billig topp,schimsa in ventilerna kan man ju göra sj och byta fjädrar etc
DU vet inte vad det va för firma? fÖr hade varit grymt intresserad av en sådan haha
DU vet inte vad det va för firma? fÖr hade varit grymt intresserad av en sådan haha
viste inte ens att sånna fanns, verkar krångligt, Blir ju grymt trångt med turbon nere där också. Lättare med hemmabyggt eller köpa nåå kina pressat skit för 5k
viste inte ens att sånna fanns, verkar krångligt, Blir ju grymt trångt med turbon nere där också. Lättare med hemmabyggt eller köpa nåå kina pressat skit för 5k
5lök e en del pengar :d men blev bara sugen på att budget konvertera min 16v och är på jakt efter turbogrenrör/turboextraktorgrenrör te 16v. Och billigaste e liksom 2500kr. Och får man tag på en adapter för 800kr så är det ju bra då ett 8v turbogrenrör är nästintill gratis
Kapat av original turbofläns från gamla avgassystemet. och satt på ett nytt och fint rör som håller betydligt bättre! Se ifall jag har en bild nånstanns så lägger jag upp den!
tänkte kapa av den också, så de blir som en stos bara, och dra ett rör som man kan böjja hur man vill! vet inte vad de heter, men typ som ett flex.
Orkar verkligen inte bygga en egen downpipe! för original blev inte att passa så bra