2953
Sök

Coilovers hemmabyggda, Busbil bygget, Med Mina Projekt!

Min busbil som jag bygger på till och från när det går. Volvo 700 Serien följt av 900 front. För mer info, läs tråden. Det är ju där allt står.. Det som står först på att göra listan är att bygga TURBOMOTOR!

Garaget Anhängare!
519 074 Visningar
Uppdaterades senast 14 november 2013
Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
gjutarolle skrev:
Ser ut som ett orginalgrenrör, sen där downpipen ska sitta sitter de ett rör framåt dit där turbon sitter på bilden??smile

Yess de där är bara bonnmeck nu, vill ha nått att köra med i vintern medans man bygger på den andra bilen!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
Polerade catchtanken som sagt,
Köpt sånt där lyx gummi till buren! vill inte ha plastskumm eller hur man ska förklara det på den nya bilen! Ser inge vidare ut!
Är så mjukt och fint det här nya!

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-889374870b1f6e5eb67a3d1226aa1a26.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-79ed5439649c8ca69956e408ea6ddb88.jpg

1 702 Inlägg
14 december 2012
Det är nästan att man längtar efter att slå huvvet i buren nu då.
Allt ser bra ut , det är ju en bit för dig att åka men du har inte funderat på att ställa ut på tex elmia eller vallåkra nästa år? Där älskar man ju volvos.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
okej att åka dit att kolla, men att ta med sig egen bil och ställa ut=) det är lite för mycket för mig smile

snickare
612 Inlägg
14 december 2012
passar inte ett turbogrenrör från en 8v på 16v toppen? har läst de någonstans tongue

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
ne de gör ju inte det hmm inte mitt iaf
Men lär nog fungera de där tror jag! smile
Det är ju tätt hela vägen så varför skulle det inte fungera smile

snickare
612 Inlägg
14 december 2012
klart de funkar,sämre effekt bara wink

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
bara den blir lite piggare mot vad den var förut så smile

snickare
612 Inlägg
14 december 2012
ja klart den kommer bli,men de var inte så länge sen jag såg en firma som hade en adapter så man kunde bulta på ett 8v turbogrenrör på 16v toppen smile tyckte de var dyrt,tror de låg på ca 800,men de e ju småsummor mot vad ett turbogrenrör till dessa kostar tongue

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
allenalle skrev:
ja klart den kommer bli,men de var inte så länge sen jag såg en firma som hade en adapter så man kunde bulta på ett 8v turbogrenrör på 16v toppen smile tyckte de var dyrt,tror de låg på ca 800,men de e ju småsummor mot vad ett turbogrenrör till dessa kostar tongue

ja men vill inte lägga ut så mycket på den där motorn, 16v alltså räcker med olja och bensin. + packningen till toppen
å turbon, lägger helre ner pengar på den andra bilen istället!

ja 800kr var inte dyrt om man bygger på 16v så är de lätt värd de! big_smile

snickare
612 Inlägg
14 december 2012
mitt motto är att göra allting sj och sen försöka handla vissa grejer nytt vissa saker beg. är sj just nu inne på o få tag i en kompressor smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
allenalle skrev:
mitt motto är att göra allting sj och sen försöka handla vissa grejer nytt vissa saker beg. är sj just nu inne på o få tag i en kompressor smile

ja eller hur, det man kan göra ska man ju göra! hatar sånna där bilbyggare som lämnar bort och får sakerna gjorda!
Motorbearbeten ska man väl kanske inte ge sig in på själv om man inte har maskinerna som behövs och mycket kunskap om de!

snickare
612 Inlägg
14 december 2012
eeh motorn jag har (-91 b230 ft) helt komplett,den har vart gratis smile a-kammen jag har kosta bara 300, portning o sånt har jag en skräp topp liggandes som jag övar på. så jag behöver mest få tag i en trevlig bil som man kan stoppa motorn i när man fått färdigt på allting smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
allenalle skrev:
eeh motorn jag har (-91 b230 ft) helt komplett,den har vart gratis smile a-kammen jag har kosta bara 300, portning o sånt har jag en skräp topp liggandes som jag övar på. så jag behöver mest få tag i en trevlig bil som man kan stoppa motorn i när man fått färdigt på allting smile

ja men sånt är ju alltid trevligt, komma undan billigt!
har själv några toppar liggandes som man kan göra lite vad man vill på smile

snickare
612 Inlägg
14 december 2012
de man brukar göra med volvotoppar e ju och ta bort alla kanter i kanalen,matchporta packningarna,slipa in ventilerna och förstora kanalerna,allt detta kan man göra sj ju med enkla verktyg och få de bra. en riktplaning kan man lämna in så har man en bra och billig topp,schimsa in ventilerna kan man ju göra sj och byta fjädrar etc smile

288 Inlägg
15 december 2012
allenalle skrev:

DU vet inte vad det va för firma? fÖr hade varit grymt intresserad av en sådan haha big_smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
munkenpetersen skrev:
allenalle skrev:

DU vet inte vad det va för firma? fÖr hade varit grymt intresserad av en sådan haha big_smile

viste inte ens att sånna fanns, verkar krångligt, Blir ju grymt trångt med turbon nere där också. Lättare med hemmabyggt eller köpa nåå kina pressat skit för 5k

288 Inlägg
15 december 2012
NoFantasy skrev:
munkenpetersen skrev:
allenalle skrev:

viste inte ens att sånna fanns, verkar krångligt, Blir ju grymt trångt med turbon nere där också. Lättare med hemmabyggt eller köpa nåå kina pressat skit för 5k

5lök e en del pengar :d men blev bara sugen på att budget konvertera min 16v och är på jakt efter turbogrenrör/turboextraktorgrenrör te 16v. Och billigaste e liksom 2500kr. Och får man tag på en adapter för 800kr så är det ju bra då ett 8v turbogrenrör är nästintill gratis

snickare
612 Inlägg
15 december 2012
http://www.auto-gruppen.se/webshop/skr_ … o-16v.html  där har du ett kit du kan köpa så du får ett bra grenrör,kruxet är att du måste svettsa de sj men 1299

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=240458 där har du en bild på flänsen jag pratar om,hittar dock inte sidan

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Kapat av original turbofläns från gamla avgassystemet. och satt på ett nytt och fint rör som håller betydligt bättre!
Se ifall jag har en bild nånstanns så lägger jag upp den! smile

tänkte kapa av den också, så de blir som en stos bara, och dra ett rör som man kan böjja hur man vill! vet inte vad de heter, men typ som ett flex.

Orkar verkligen inte bygga en egen downpipe! för original blev inte att passa så bra smile

Sök