AndreasPlars skrev:
Crille88 skrev:
byter han till hårdare klocka så ändras glt
"
Jasså det gör det alltid? Då måste jag ha utövat trolldom hittills då...
Jag pratar inte om att man ska sätta dit nån HKS mumbojumboklocka med superfjäder.
Då får man aldrig ner GLT på den nivå man vill ha det.
M.V.H.
tänk nu, hårdare klocka, mer avgastryck för att öppna = högre ladd.. = högre GLT innan den öppnar..
ja pratar inte heller om jättehård, bara en sleten klocka kan juh gå ner sig så GLT ligger på 0,2-0,3 och en ny klocka ligger på 0,4. ORG pratar jag om då... och en hårdare kan tex va 0,5 eller 0,6 där har man direkt ändrat GLT o får då nya värden som ECU måste va anpassat för..
alltså ibland förstår ja mig inte på dig.. du har en asnice bil med mycket pulver, du verkar kunna, men ändå har vi en sån här fjantig diskussion?
du nämnde innan att du ligger klippstabilt ladd.. men du har väl mappad bil? inte random chip?
dessutom finns där flera olika fel på marcus bil, så en rejäl felsökning samt fräscha/nya delar skulle inte skada, då menar jag alla slitagedelar..
turbo, avgas, mv, slangar, anslutningar, ic osv.. då tror jag iaf att problemet försvinner.. räcker med minsta läckage på avgas eller trycksidan för att det inte ska lira ordentligt..
förstår inte ens varför ja ska behöva försvara mig mot dig, inte ens min bil, och du verkar som sagt vara kunnig.. men men,, ja lägger iaf ner för lägger inte denna energin mer.. (kalla mig besegrad om du känner för de

men ja vet hur långt min egen kunskap sträcker sig... )