4519
Sök

VARNING - troligtvis skadlig film!

Kejsare
547 Inlägg
23 augusti 2006
Trådstartare
Ville bara varna er för ett klipp vid namn "experimentaldrift". På filmen är det en Audi som sladdar runt runt på en gräsmatta. Till synes inget farligt, men jag flyttade den från skrivbordet till filmmappen, sen bröt helvetet lös. Varje gång jag öppnade mappen kraschade explorer.exe, drwatson.exe och dataexkiveringsskyddet. Jag vet inte helt 100 om det var filmfilen som orsakade trubblet, men när jag tog bort den så fungerade allt som smort igen.

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

2 652 Inlägg
23 augusti 2006
vilken sida finns den på då `?

DFFL
9 020 Inlägg
23 augusti 2006
Därför ska man ha antivirus och söka igenom datorn ganska ofta efter virus och trojaner.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

8 156 Inlägg
23 augusti 2006
Skulle inte tro att filen i sig var smittad med något. Då skulle inte problemen ha försvunnit när du tog bort filen.

Tror snarare att när du sparade filen på datorn så kanske filen skadades och att när du sen öppnade katalogen som den ligger i så hänger sig dom programmen som försöker öppna filen (explorer.exe förhandsgranskar ju bland annat videoklipp)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Brum säger bilen.
394 Inlägg
23 augusti 2006
Fernicus skrev:
Ville bara varna er för ett klipp vid namn "experimentaldrift". På filmen är det en Audi som sladdar runt runt på en gräsmatta. Till synes inget farligt, men jag flyttade den från skrivbordet till filmmappen, sen bröt helvetet lös. Varje gång jag öppnade mappen kraschade explorer.exe, drwatson.exe och dataexkiveringsskyddet. Jag vet inte helt 100 om det var filmfilen som orsakade trubblet, men när jag tog bort den så fungerade allt som smort igen.

Förmodligen ett fel med nån av dina codecs. Det kan avhjälpas om du stänger av "miniatyrer" på filmerna i xp.. skriv "regsvr32 /u shmedia.dll" i kör om du vill får bort den funktionen..
Senast redigerat av Psychotic (23 augusti 2006)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
23 augusti 2006
mmm, har också varit med om att miniatyrerna får explorer å krascha...

Kejsare
547 Inlägg
23 augusti 2006
Trådstartare
Det där kan va nåt kanske. För jag hittade inga virus eller annat malware när jag sökte igenom mappen. Tack för hjälpen!

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Sök