Hur får man bort saken som sitter under gaspedalen? Bmw 328i (läs för att fatta)

FUBARS Avstängd
27 september 2011 · 21 Inlägg

Har en bmw 328i - 00 och som de flesta vet så är bmw 328i "ner trimmad" p.g.a eco-driving shit från tyskland.

Det ena är att under gaspedalen sticker där ute en metall sak, den gör så att man bara kan trycka ner den halvvägs jämtemot de andra i 3 serien där man kan trycka gasen i rakt ner i botten.

Min fråga är hur man får bort den där saken? Någon som har erfarenhet av detta sen tidigare?

Tacksam för hjälp, om inget annat så börjar jag mecka med det direkt efter jobbet och återkommer.

Senast redigerat av Kegge (27 september 2011)

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
27 september 2011 · 919 Inlägg

kapa?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
FUBARS Avstängd
27 september 2011 · 21 Inlägg

Dixieman skrev:
kapa?

Bara såga av den med en bågfil eller något? Kommer inte så klokt ut, vill gärna montera av den.

Undra om man skruvar direkt under pedalen i cupén eller om man går via motorn..?

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
27 september 2011 · 919 Inlägg

bara riva å kolla smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
Jani Hast
27 september 2011 · 213 Inlägg

Inte för att vara sån men är inte det ett vanlig gas stop ?
Ta bort insug slangen som går precis före spjället och kolla så att spjället öppnar helt med den saken på plats.
Gör den det så är det ingen ide att ta bort den för då lär inte bilen gå bättre.

FUBARS Avstängd
27 september 2011 · 21 Inlägg

Jani Hast skrev:
Inte för att vara sån men är inte det ett vanlig gas stop ?
Ta bort insug slangen som går precis före spjället och kolla så att spjället öppnar helt med den saken på plats.
Gör den det så är det ingen ide att ta bort den för då lär inte bilen gå bättre.

Det kanske det är, pratade med en bmw verkstad för ett tag sen och de sa att det vanligaste för att få mer klös i bilen (bmw 328i) var att ta bort "gas bromsen", sen tänkte jag inte mer på det och igår när jag skulle gå ur bilen så kollade jag ner och såg den saken, va fan va det.. sen så klickade det in med det han sa. Så vet inte.

Jani Hast
27 september 2011 · 213 Inlägg

Sitter en sådan kloss/pinne på som flesta bilar som gör så att man inte trampar av vajrn.

sleepyoh
27 september 2011 · 1 319 Inlägg

Att den är strypt vet jag inte... Däremot vet jag att många byter till 325 insuget, sägs bli varvvilligare.

_----------'
Kibil
27 september 2011 · 552 Inlägg

Kickdown? http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/43/52

BMW reparations manual för den som inte vågar kolla in länken smile

FUBARS Avstängd
5 oktober 2011 · 21 Inlägg

sleepyoh skrev:
Att den är strypt vet jag inte... Däremot vet jag att många byter till 325 insuget, sägs bli varvvilligare.

Den är strypt för eco-sak som de blev tvingade att ha i Tyskland på dessa bilar.

325, 2.5 Liters motor - 191HK
328, 2.8 Liters motor - 193HK - 2 i skillnad.
330, 3.0 Liters motor - 231HK - 40 i skillnad.

Japp, ett insug från 325 gör den mer varvvillig, blir helt annan bil att köra. Man tappar dock botten vridet vilket är synd, det är så underbart på dessa bilarna, behöver knappt växla:D

Senast redigerat av Kegge (5 oktober 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang