1945
Sök

Vw Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Projektet avslutat och Bilen såld!

315 259 Visningar
Projektet avslutat 1 oktober 2012
1 574 Inlägg
17 december 2011
Stackarn skrev:
Gillar inte riktigt vinkeln på dina bälten, du kommer bli avsevärt kortare vid en kollision hmm

Du ska max montera det med en vinkel på 45grader uträknat från De övre hålens lodrätta linje..
http://web.sbf.se/regler/up/11/FR_Tekni … 2011_2.pdf            På sidan 12 står det..

Detta är en rätt bra vinkel! mellan 0-10 grader
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69235/69235-7a4cfa744b3335e21db7a5c1ae430aa4.jpg

Inte för att skräpa ner ja skriver detta, de e bara för att du ska slippa få väldigt ont vid en krock smile
Senast redigerat av Brago (17 december 2011)

1 433 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
Tack tack grabbar men som sagt väntar på stag bak , och det är bara för show nu använder det inte utan kör det vandliga tills jag kan sätta bältet precis sådär smile

1 433 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
nya mobil hållaren har GPS speed och även Bosh Dyno appar   lätttilljänlig ? big_smile

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/387561_10150438018383170_683373169_8595149_260424098_n.jpg

193 Inlägg
19 december 2011
äckliga mattor byt ut dem!

1 433 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
knoppen skrev:
äckliga mattor byt ut dem!

har dem i just nu då jag inte vill grisa tyg mattorna då bilen bara står i garaget och man går in och ut med smutsiga skor tongue

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
19 december 2011
hoppas också du byter ut mattorna sen hehe ! men de funkar ju för att inte ha i sönder bilen så länge wink

213 Inlägg
19 december 2011
Ähh ! big_smile hade ju varit synd att paja ett par fina mattor när han drar plattan i mattan big_smile kan ju tänka mig att det händer rätt ofta hehe smile

Livet börjar vid 6000 varv...
Projekt tråd! Honda Crx Turbo: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p2795668

1 433 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
Honda-Crx-Turbo skrev:
Ähh ! big_smile hade ju varit synd att paja ett par fina mattor när han drar plattan i mattan big_smile kan ju tänka mig att det händer rätt ofta hehe smile

pedal to the metal!

kommer bli mkt av det i sommar sen med 0.9 ladd! wink Circka 350 HK!

633 Inlägg
20 december 2011
allt under 2 bar är sug motor haha eller vad säger vi? big_smile

193 Inlägg
20 december 2011
Vw-Andreas skrev:

1,8 så kan jag med få kalla min Turbooo!

1 433 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
knoppen skrev:
Vw-Andreas skrev:

1,8 så kan jag med få kalla min Turbooo!

310 hk på 2 ton big_smile

193 Inlägg
20 december 2011
Du bör nog byta v-låda eller gå igenom den sen bara!.... eller du kanske har bytt hela ?

695 Inlägg
20 december 2011
Som knoppen skrev, v-lådan är en klen stackare orginal i dessa wv pulkor, jag hade en sugvässad vr6a en gång i tiden, efter ca 3 veckor sa de "skraaaap" mellan i stort sett alla växlar o efter ytterligare någon vecka sa de BRAAAAAK, med växellådsbyte och försäljning som resultat...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

1 433 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
knoppen skrev:
Du bör nog byta v-låda eller gå igenom den sen bara!.... eller du kanske har bytt hela ?

byter till en O2 låda sedan men lådan nu är det inga problem med var bara att byta olja det var skit i den som gjorde det där felet med mellan 1-2  och Reverse hehe  , fast hur uppstog felet för dig ? ärligt alltså tongue no hard feelings om den är krockad heller för hittade glas i hela bilen under mattorna
Senast redigerat av SylvesterStallone (20 december 2011)

1 433 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
nesum skrev:
Som knoppen skrev, v-lådan är en klen stackare orginal i dessa wv pulkor, jag hade en sugvässad vr6a en gång i tiden, efter ca 3 veckor sa de "skraaaap" mellan i stort sett alla växlar o efter ytterligare någon vecka sa de BRAAAAAK, med växellådsbyte och försäljning som resultat...

ja jag tror ju inte att jag ska köra strippen med den liksom tongue finns folk det rasar dirr för sedan finns det folk som kört strippen i över 1 år med org låda och circa 350 hp smile

695 Inlägg
20 december 2011
SylvesterStallone skrev:
nesum skrev:

ja jag tror ju inte att jag ska köra strippen med den liksom tongue finns folk det rasar dirr för sedan finns det folk som kört strippen i över 1 år med org låda och circa 350 hp smile

Full gas är juh alltid full gas, sen om de är på strippen eller i den lokala rondellen spelar ingen större roll. Själv har jag aldrig rasat någon låda på strippen, men däremot när man lekt o härjat upp o ner mellan växlarna, de är skitlätt o "halvmissa" en växel o de räcker för ett besök i garaget, man kan dock knäcka även den vassaste lådan med en halvmissad växel men en rejäl låda är ofta moddad för lite brutalare körning och klarar lite slarvigare växlingar ett par gånger bättre än orginal...... Men en 02 låda är juh inte helt fel =O)

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
20 december 2011
knoppen skrev:

lådan håller för runt 400 hjulhästar smile dock ska man se till att byta diff för den rasar väldigt lätt

dock är bästa alternativet att byta låda till en 02m låda från r32 eller v6 4motion (sitter säkert i fler bilar ), då det är en mycket stabilare låda

Men för ts räcker orginal lådan länge smile ny koppling och diff så håller det grymt bra, eller så räcker de att köra lite försiktigt tongue

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
20 december 2011
nesum skrev:
SylvesterStallone skrev:
nesum skrev:

Full gas är juh alltid full gas, sen om de är på strippen eller i den lokala rondellen spelar ingen större roll. Själv har jag aldrig rasat någon låda på strippen, men däremot när man lekt o härjat upp o ner mellan växlarna, de är skitlätt o "halvmissa" en växel o de räcker för ett besök i garaget, man kan dock knäcka även den vassaste lådan med en halvmissad växel men en rejäl låda är ofta moddad för lite brutalare körning och klarar lite slarvigare växlingar ett par gånger bättre än orginal...... Men en 02 låda är juh inte helt fel =O)

en 02 låda sitter ju orginal i bilen smile 02a lite mer specifikt, dock är ju som sagt 02m att föredra ... men inget ts behöver

1 433 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
nesum skrev:
SylvesterStallone skrev:

en 02 låda sitter ju orginal i bilen smile 02a lite mer specifikt, dock är ju som sagt 02m att föredra ... men inget ts behöver

oj skrev fel ,jep cheeva jag vet smile och jag anser att destå mer jag lättar färre HK behöver jag kommer nog bli utmärkt med 08-1 bar smile på 1 ton , kommer nog våldta det mästa där ute då ändå smile och som sagt ska inte köra strippen så min låda kommer hålla aldeles utmärkt tror jag!!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
20 december 2011
SylvesterStallone skrev:
CHEEVA skrev:
nesum skrev:

oj skrev fel ,jep cheeva jag vet smile och jag anser att destå mer jag lättar färre HK behöver jag kommer nog bli utmärkt med 08-1 bar smile på 1 ton , kommer nog våldta det mästa där ute då ändå smile och som sagt ska inte köra strippen så min låda kommer hålla aldeles utmärkt tror jag!!

tror också du klarar dig med orginal låda smile byt diffen bara wink den har en tendens att rasa

när bilen en hjular blir det en jävla fart där inne och centrufigalkraften(stavning?) slungar bort oljan och skiten rasar
med en bromsad diff så slipper du det problemet

Sök